Σελίδες

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Απελευθέρωση handling στα περιφερειακά αεροδρόμια

Στην πλήρη και οριστική απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προχωρά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία της σύνταξής του και σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου, η απελευθέρωση του Handling θα επιφέρει μείωση του κόστους έως και 50% (που μπορεί να φτάσει μέχρι και 30 ευρώ ανά επιβάτη), αύξηση των πτήσεων, κυρίως τσάρτερς, προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος καθώς το μεταφορικό κόστος θα γίνει φθηνότερο και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν ευκαιρίες για εργασία σε τουλάχιστον 350 άτομα).

Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η ανακατανομή των check in counters, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.

Σημειώνεται ότι μέχρι το 2000 η επίγεια εξυπηρέτηση όλων τα αεροδρομίων της χώρας γινόταν αποκλειστικά από την παλιά Ολυμπιακή, ενώ στο διάστημα 2000-2009 απελευθερώθηκε στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Κέρκυρας.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, μεταξύ άλλων εανέλαβε ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μελέτη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για την επαναδιαπραγμάτευση του καθεστώτος των άγονων γραμμών, καθώς και πως έχει δοθεί εντολή στην ΥΠΑ να διενεργεί αυστηρούς ελέγχους στις εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο των άγονων γραμμών.

Ανακοίνωσε ακόμη πως έχουν επιβληθεί πρόστιμα στις εταιρείες που εκτελούν τα δρομολόγια προς Ικαρία και Λήμνο, γιατί παρατηρήθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων, ενώ επιβεβαίωσε ότι γίνεται συστηματική προετοιμασία για αλλαγές-αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς όμως να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.

Ο κ. Ρέππας απέκλεισε το ενδεχόμενο να μειωθεί το «σπατόσημο» και χαρακτήρισε πολύ σημαντικές τις διακρατικές συμφωνίες για δρομολόγια εκτός ΕΕ.

Επισήμανε επίσης ότι πρέπει να καταβληθούν τα νόμιμα στους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής, αλλά σημείωσε ότι το θέμα ανήκει πλέον στο υπουργείο Οικονομικών.

Αναφερόμενος στο Ασφαλιστικό, χαρακτήρισε εξαιρετικούς τους χειρισμούς του υπουργού Εργασίας Ανδρέα Λοβέρδου, τονίζοντας παράλληλα ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη δημοσιονομική παράμετρο».
-----------------------
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
-----------------------