Σελίδες

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

ΟΑ και Athens έλαβαν από 9 άγονες γραμμές, 4 η Aegean Airlines

Κανένας δεν έμεινε παραπονούμενος στο μεγάλο διαγωνισμό της ΥΠΑ για την εκμετάλλευση των 24 άγονων γραμμών. Εννιά γραμμές πήρε η ΟΑ, εννιά η Athens Airways, τέσσερις η Aegean Airlines και από μια η Sky Express και η Astra Airlines.

Οι παραπάνω εταιρείες θα λάβουν την εκμετάλλευση των 24 γραμμών για περίοδο 2 χρόνων και όχι τεσσάρων, όπως ίσχυε στο προηγούμενο διαγωνισμό. Κριτήριο επιλογής, μεταξύ των αερομεταφορέων, αποτελούσε το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε άγονη γραμμή.

Παλαιότερα, η ΥΠΑ επιδοτούσε ετησίως τις 24 γραμμές με 35-38 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο έπεσε αρκετά στο νέο διαγωνισμό.

Εν τω μεταξύ, προσωρινή λύση για την παροχή επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 αεροδρόμια, με ετήσια κίνηση κάτω των δύο εκατομμυρίων επιβατών και 50.000 τόνων φορτίου, έδωσε η προσθήκη τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για το φορολογικό.
Ειδικότερα, μετά από απόφαση του ΣτΕ, ο διαγωνισμός που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις 31 Δεκεμβρίου 2009 κρίθηκε αντισυνταγματικός.

Στο πλαίσιο αυτό, για το διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να ολοκληρωθεί το νέο προεδρικό διάταγμα που θα καλύπτει το νομικό κενό στην διεξαγωγή διαγωνισμών για την επίγεια εξυπηρέτηση, η εν λόγω τροπολογία αποτελεί τυπικά μια πρόσκληση ενδιαφέροντος προς όλους τους φορείς που είναι ήδη εγκεκριμένοι και δραστηριοποιούνται στα πέντε απελευθερωμένα αεροδρόμια της χώρας (Olympic handling, Goldair, Swissport).

Με βάση τη προβλεπόμενη διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι θα καταθέσουν στην ΥΠΑ αίτηση, στην οποία θα αναφέρονται οι αερολιμένες ή οι ομάδες αερολιμένων που κάθε εταιρία επιλέγει να δραστηριοποιηθεί.

Η τελική κατανομή των αναδόχων θα γίνει από την ΥΠΑ, ενώ η χρονική διάρκεια της παροχής υπηρεσιών δεν θα μπορεί να υπερβεί τους 12 μήνες με δυνατότητα όμως παράτασης για έξι μήνες.

Μετά την έκδοση του σχετικού ΠΔ, θα διεξαχθεί εκ νέου ή έστω θα ολοκληρωθεί, με νέες βάσεις ο ακυρωθέντας διαγωνισμός του 2009.
Όπως υπογραμμίζεται στην αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίνεται «αναγκαία και κατεπείγουσα για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας, έως ότου δοθεί η δυνατότητα να ανατεθούν οι εν λόγω υπηρεσίες με διαγωνιστική διαδικασία».

Ωστόσο, αδιευκρίνιστοι παραμένουν οι αναλυτικοί όροι της πρόσκλησης καθώς και η προθεσμίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Παράλληλα, παράγοντες της αγοράς, μολονότι χαρακτηρίζουν την κίνηση της κυβέρνησης ως μια «καλή προσπάθεια» να αποφευχθεί το μονοπώλιο του handling, τονίζουν ότι η αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την επίγεια εξυπηρέτηση έχει καθυστερήσει πάρα πολύ, καθώς η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει.

Συνιστούν δε, όλες οι προαναφερθείσες διαδικασίες να γίνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες του καλοκαιριού.
------------------------------
Πηγή: ΙΣΟΤΙΜΙΑ
------------------------------