Σελίδες

Σάββατο 1 Αυγούστου 2009

Το Ελικοδρόμιο Αντικυθήρων είναι γεγονός

Παραθέτουμε πιο κάτω απόσπασμα από το ΦΕΚ 1174 της 17ης Ιουνίου που αφορά την δημιουργία του ελικοδρομίου των Αντικυθήρων.




Αριθμ. ΥΠΑ/Δ3/Α/20381/5309 (5)
Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου στα Αντικύθηρα
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Έχοντας υπ’ όψιν:
1. Τις διατάξεις:
α) Του κυρωτικού της Συνθήκης του Σικάγο νόμου 211/1947, άρθρο 28.
β) Του ν. 1815/1988 (Α΄ 250) «περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου».
γ) Του ν.δ. 714/1970 αρ. 11 εδάφ. στ (Α΄ 238) «Περί ιδρύσεως ΔΕΜ και οργανώσεως ΥΠΑ», όπως τροποποιήθηκε με το ν. 1340/1983 αρ.2 (Α΄ 35).
δ) Του π.δ. 56/1989 αρ. 7 (Α΄ 28) ’Οργανισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα.
ε) Του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄98).
2. Τα περιλαμβανόμενα στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδος (ΑΙΡ).
3. Τα περιλαμβανόμενα στο ANNEX 14−Vol II «Heliports»second edition−July 1995 της Σύμβασης του Σικάγο, όπως ενσωματώθηκε στην Εθνική Νομοθεσία με την απόφαση υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ3/Α/2467/490/21.1.2002 του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄ 177).
4. Το π.δ. 19/2009 (Α΄35) για την «Ίδρυση, κατασκευή,εξοπλισμό, λειτουργία και εκμετάλλευση ελικοδρομίων».
5. Την υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ2/1614/514/14.1.2008 απόφαση Διοικητή ΥΠΑ Παράρτημα (ANNEX) 2 της Σύμβασης του Σικάγο «Κανόνες Αέρος (Rules of the Air)» (Β΄ 87).
6. To DOC 9261−AN/903 HELIPORT MANUAL Third edition−1995 του ICAO.
7. Το υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ3/Α/14251/2138/9.4.1998 έγγραφο με το οποίο εγκρίθηκε η καταλληλότητα χώρου για την
κατασκευή ελικοδρομίου.
8. Τις υπ’ αριθμ. 5/13.3.1997 και 3/20.6.1998 αποφάσεις της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων−Αντικυθήρων με τις οποίες παραχωρείται η χρήση των απαιτούμενων εκτάσεων στη θέση «Ψηλός Τοίχος» στην ΥΠΑ για την κατασκευή ελικοδρομίου.
9. Την Απόφαση της Νομάρχου Πειραιά που εκδόθηκε από το Τμήμα Προστασίας Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών − Πειραιώς, με αριθμ. 8303/Ζ.639/99/Φ210ΑΝΤΙΚ4/99/3.7.2000 με θέμα την «Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τη δραστηριότητα Ελικοδρόμιο Αντικυθήρων».
10. Το με στοιχεία ΥΠΑ/Δ3/Α/45405/103 74/7.11.2008 έγγραφο τελικού ελέγχου του ελικοδρομίου Αντικυθήρων από αρμόδιους υπαλλήλους της ΥΠΑ.
11. Τα υπ’ αριθμ. 169/7.4.2009 και 206/24.4.2009 έγγραφα της Κοινότητας Αντικυθήρων με τα οποία βεβαιώνεται ότι έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που είχαν υποδειχθεί στο έγγραφο τελικού ελέγχου και ότι ουδεμία μεταβολή επήλθε στο χώρο του ελικοδρομίου καθώς και στα συστήματα λειτουργίας του από της ημερομηνίας τελικού ελέγχου του.
12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Χορηγούμε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου στην Κοινότητα Αντικυθήρων του Νομού Αττικής, με την επωνυμία «Αντικύθηρα», κατάλληλου για χρήση από ελικόπτερα μέγιστου ολικού μήκους 18 μ., για την εκτέλεση μη τακτικών πτήσεων, με κανόνες πτήσεως εξ όψεως (VFR) κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας*, [ Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών πτήσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας εκτελούνται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (έρευνα και διάσωση, νοσοκομειακές πτήσεις, πτήσεις με ειδική άδεια).] με τα κατωτέρω βασικά στοιχεία ελικοδρομίου τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις του Παραρτήματος
14, Τόμος ΙΙ (Annex 14, Volume ΙΙ), της Σύμβασης του Σικάγο.
Ι. ΦΥΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
α) Περιοχή προσγείωσης − απογείωσης τετράγωνο πλευράς 27μ., από σκυρόδεμα.
β) Ζώνη ασφαλείας πλάτους 4,5 μ., από σκυρόδεμα.
γ) Επίπεδα προσέγγισης κλίσης 8% σε αζιμούθιο 030° και 210° από το κέντρο του ελικοδρομίου ελεύθερα εμποδίων και σε απόσταση 1500 μ.
δ) Υψόμετρο ελικοδρομίου: 88μ. (289 πόδια) από Μ.Σ.Θ.
ε) Συντεταγμένες κέντρου ελικοδρομίου: 35° 52΄ 37΄΄Β και 23° 17΄ 26΄΄A (WGS 84).
II. ΟΠΤΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
α) Ημερήσια σήμανση ελικοδρομίου με το γράμμα (Η),στο κέντρο του δαπέδου, λευκού χρώματος.
β) Ημερήσια σήμανση περιοχής προσγείωσης−ανύψωσης με περιμετρική γραμμή λευκού χρώματος, πάχους 0,30 μ.
γ) Ημερήσια σήμανση ζώνης επαφής (touchdown marking) με κύκλο κίτρινου χρώματος πάχους 0.50 μ.
δ) Περιμετρικός φωτισμός του δαπέδου προσγείωσης,
ε) Τέσσερις (4) προβολείς διαχύσεως (floodlights).
στ) Φωτιζόμενο ανεμούριο δυτικά του δαπέδου (πλευρικά των προσεγγίσεων) με έναν (1) προβολέα φωτισμού και μονό φανό εμποδίων.
ζ) Σύστημα οπτικού βοηθήματος ίχνους και κλίσεως καθόδου (Heliport Approach Path Indicator−HAPI), εγκατεστημένο ανατολικά του δαπέδου και εκτός των επιπέδων των προσεγγίσεων. Τα δεδομένα λειτουργίας του οπτικού βοηθήματος ΗΑΡΙ καθώς και του από αέρος τηλεχειρισμού θα δοθούν σε επιχειρησιακή χρήση με νεότερη αεροναυτική αγγελία.
III. ΛΟΙΠΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
α) Τηλεχειρισμός αφής και σβέσης του περιμετρικού φωτισμού, του φωτισμού του ανεμουρίου και του συστήματος ΗΑΡΙ.
β) Η ενεργοποίηση από αέρος της συχνότητας περιορίζεται στα 5 ΝΜ/4000 ft.
γ) Μικρός οικίσκος αναμονής.
δ) Περίφραξη του χώρου και των εγκαταστάσεων.
IV. ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η πυρασφάλεια του ελικοδρομίου αντιστοιχεί στην κατά ICAO κατηγορία πυρασφάλειας Η2 και περιλαμβάνει:
-Τριπλό Αντλητικό Πυροσβεστικό Συγκρότημα.
-Υδροληψία Πυρόσβεσης.
-Τροχήλατο συγκρότημα παραγωγής υγραφρού.
-Παροχή ύδατος συνδεδεμένη με δεξαμενή χωρητικότητας 2m3 νερού.
-Τροχήλατο πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως 50 kg.
2. Το ελικοδρόμιο ανήκει στην κυριότητα και χρήση της Κοινότητας Αντικυθήρων του Νομού Αττικής, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση του. Προς τούτο υποχρεούται να ορίσει και να γνωστοποιήσει στη Διεύθυνση Αερολιμένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εξουσιοδοτημένο άτομο, το οποίο στη συνέχεια θα εκπαιδευθεί σε θέματα πυρασφάλειας και ασφάλειας κατά εκνόμων ενεργειών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
3. Οι πάσης φύσεως δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του ελικοδρομίου βαρύνουν την Κοινότητα Αντικυθήρων.
4. Η Κοινότητα Αντικυθήρων θα ενημερώνει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για κάθε μεταβολή της επιχειρησιακής κατάστασης του ελικοδρομίου, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 14 του π.δ. 19/2009, προκειμένου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να προβεί
σε έκδοση αεροναυτικής αγγελίας.
5. Οι λοιπές υποχρεώσεις του φορέα διαχείρισης καθορίζονται στο π.δ. 19/2009 και ειδικότερα στα άρθρα 13 (παρ. 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9), 14 (παρ.3) και 17 αυτού.
6. Το ελικοδρόμιο θα χρησιμοποιείται κατόπιν άδειας του ιδιοκτήτου, ο οποίος θα ενεργοποιεί τις εγκαταστάσεις του (με παροχή ηλεκτρικού ρεύματος) μισή ώρα πριν την αναμενόμενη άφιξη ελικοπτέρου και θα απενεργοποιεί αυτές μισή ώρα μετά την αναχώρηση του.
7. Οι πτήσεις προς και από το ελικοδρόμιο θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με:
-τις ισχύουσες διατάξεις των οικείων νόμων, διαταγμάτων, κανονιστικών αποφάσεων και κανονισμών, διαδικασιών και οδηγιών της ΥΠΑ και τις ευθύνες των χειριστών των ελικοπτέρων που απορρέουν από αυτές.
-τις επιδόσεις και τους περιορισμούς του ελικοπτέρου ως προς τον τύπο και τα βάρη προσγείωσης − απογείωσης.
-τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη περιοχή.
8. Παράβαση των όρων και περιορισμών των από τις οικείες διατάξεις καθοριζομένων θεμάτων, Αερολιμενικού, Τελωνειακού και Δασμολογικού ελέγχου, Δημόσιας Ασφάλειας, Εθνικής Άμυνας και Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και κάθε μη σύννομη χρησιμοποίηση του ελικοδρομίου, βαρύνει απευθείας τον ιδιοκτήτη ή το χειριστή του ελικοπτέρου κατά περίπτωση.
9. Ειδικά μνημονεύεται η κατά νόμο απαγόρευση της απευθείας από και προς το εξωτερικό πτήσης των ελικοπτέρων χωρίς προηγούμενη στάθμευση σε Διεθνή Αερολιμένα.
10. Η λειτουργία του ελικοδρομίου αναστέλλεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 18 του π.δ. 19/2009.
11. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δημοσιεύει τα επιχειρησιακά δεδομένα της παρούσης απόφασης στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών Ελλάδος (ΑΙΡ GREECE).
12. Η εποπτεία των ελικοδρομίων και ο εν γένει έλεγχος των εκάστοτε ισχυουσών διεθνών και εθνικών απαιτήσεων για τη λειτουργία και ασφάλεια ελικοδρομίων ανήκουν στη αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
13. Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του ελικοδρομίου, στις εγκαταστάσεις του, κ.λπ., ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών μετά από σχετική εισήγηση της ΥΠΑ.
14. Η άδεια έχει αόριστη ισχύ και δύναται να μεταβιβασθεί ή να εκχωρηθεί μετά από έγκριση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (άρθρο 11 του π.δ. 19/2009).
15. Η απόφαση αυτή ανακαλείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρθρα 19, 23 του π.δ. 19/2009, χωρίς καμία επιβάρυνση του Δημοσίου.
16. Τα ελικοδρόμια επιτάσσονται σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Τα ελικοδρόμια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών όπως θεομηνίες ή αεροδιακομιδές ασθενών από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και αρχές, χωρίς
άδεια του φορέα διαχείρισης.
17. Η παρούσα απόφαση καθώς και η απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει σε κάθε έλεγχο να βρίσκονται στο χώρο του ελικοδρομίου και να επιδεικνύονται σε κάθε αρμόδιο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 2 Ιουνίου 2009
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

------------------------------------------
Πηγή: Φ.Ε.Κ. 1174 -17 Ιουνίου 2009
------------------------------------------