Σελίδες

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

Το "Βιτσέντζος Κορνάρος" για Κύθηρα - Καστέλλι

Με δύο δρομολόγια την εβδομάδα θα καλυφθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων με το Καστέλλι της Κισάμου και την Πελοπόννησο, ενώ θα υλοποιηθεί και τρίτο δρομολόγιο με τελικό προορισμό όχι το Καστέλλι, αλλά το Ρέθυμνο.
Αυτό αποσαφηνίστηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αναστάσιο Παπαληγούρα κατά τη χθεσινή του συνάντηση με βουλευτές και φορείς των Χανίων για το θέμα αυτό.
Μια συνάντηση που κανονίστηκε από τον βουλευτή Χανίων της ΝΔ Στέλιο Νικηφοράκη ύστερα από τοn σάλο που ξέσπασε σε σχέση με τις αλλαγές στην άγονη γραμμή.
Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε για άλλη μια φορά, στο διαγωνισμό για τη συγκεκριμένη γραμμή, που ολοκληρώνεται αύριο, φάκελο κατέθεσε μόνον η ΛΑΝΕ, η οποία κατοχυρώνει τη γραμμή για οχτώ χρόνια αλλά με την προϋπόθεση ότι μετά τη συμπλήρωση των τριών πρώτων ετών θα αποσύρει το πλοίο "Βιτσέντζος Κορνάρος", που τώρα τοποθετεί και θα εντάξει ένα νεότερο πλοίο για να συνεχίσει να εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο.

Οι φορείς των Χανίων αποχώρησαν από τη σύσκεψη μερικώς ικανοποιημένοι και ολίγον προβληματισμένοι. Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, βουλευτής Χανίων, Χρήστος Μαρκογιαννάκης δεν μπόρεσε να παραστεί αλλά επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον κ. Παπαληγούρα και τον παρακάλεσε "να δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση στο αίτημα του Καστελλίου".
Μιλώντας στα "Χ.Ν." ο κ. Μαρκογιαννάκης σημείωσε ότι "βέβαια από τις προηγούμενες ημέρες μου είχε αποσταλεί έγγραφο από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας που μου διευκρίνιζε πώς ακριβώς έχουν τα πράγματα και θεωρώ εν τέλει ότι εκείνο το οποίο επετεύχθη, δηλαδή να έχουμε δύο δρομολόγια την εβδομάδα με κατάληξη το Καστέλλι και ένα ακόμη το οποίο να πηγαίνει στο Ρέθυμνο και το οποίο πιθανότατα να περνάει από το Καστέλλι, είναι μια καλή εξέλιξη σε σχέση μάλιστα με την περυσινή χρονιά που πήγαινε μόνο ένα δρομολόγιο την εβδομάδα στο Καστέλλι".
Ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Μανούσος Βολουδάκης είπε στα "Χ.Ν." ότι "στη σύσκεψη διευκρινίστηκαν δύο πολύ σημαντικά ζητήματα, ότι για το Καστέλλι έχουμε δεδομένα δύο δρομολόγια την εβδομάδα και ότι υπάρχει ένα τρίτο δρομολόγιο, το οποίο θα γίνει το καλοκαίρι για δυόμιση μήνες και το οποίο διεκδικούμε να έρθει και αυτό στο Καστέλλι. Αυτό το θέμα δεν έχει λήξει.
Οι υπηρεσιακοί παράγοντες και ο υπουργός μας υποσχέθηκαν ότι θα το δουν".Ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Στέλιος Νικηφοράκης υπογράμμισε, μιλώντας στα "Χ.Ν." ότι "το ότι διεκδικούμε ένα τρίτο δρομολόγιο το καλοκαίρι στην άγονη γραμμή μεταξύ Καλαμάτας και Κισάμου που θεωρώ ότι είναι εφικτό, είναι το μάξιμουμ που περιμένει κανείς να κερδίσει. Το Ρέθυμνο παραμένει στη γραμμή.

Δεν χωράει στη δημοσιονομική λογική αυτή την ώρα να πολλαπλασιάζουμε τα κόστη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και να τριπλασιάζουμε την απόσταση του άγονου προορισμού, βάζοντας το Ρέθυμνο στο παιγνίδι. Είναι βέβαιον ότι αποδυναμώνεται έως ένα βαθμό ο ρόλος του λιμανιού της Κισάμου αλλά επιμένω πως το ότι θα έχουμε δυο με τρία δρομολόγια όλο το χρόνο για το Καστέλλι, είναι μια καλή συνθήκη για να αξιοποιήσουμε σωστά το θέμα του λιμανιού του Καστελλίου και να το εντάξουμε σε μια στρατηγική του μέλλοντος".

Ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Σκουλάκης επισήμανε με τη σειρά του, μιλώντας χθες το βράδυ στα "Χ.Ν.", ότι "η ANEN δεν έχει καμια σχέση με όλη αυτή τη διαδικασία, δεδομένου ότι στον επαναληπτικό διαγωνισμό δεν υπέβαλε φάκελο. Αρα να αποσυνδέσουμε την άγονη γραμμή του Καστελλίου από την ΑΝΕΝ".Πρόσθεσε δε ότι "υπάρχει δέσμευση της εταιρείας η οποία παίρνει το διαγωνισμό (σ.σ.: ΛΑΝΕ), ότι μετά από τρία χρόνια είναι υποχρεωμένη να φέρει ένα νεότερο πλοίο στη γραμμή σε αντικατάσταση του "Βιτσέντζος Κορνάρος".
Ακόμα ο κ. Σκουλάκης σημείωσε ότι "σύμφωνα με τη διακήρυξη που θα υπογραφεί την Τετάρτη, ο τελικός προορισμός των δρομολογίων για δύο εβδομάδες θα είναι το Καστέλλι. Υπάρχει και μια τρίτη γραμμή προς το Ρέθυμνο. Εκείνο που μας απασχόλησε έντονα είναι το τρίμηνο θερινό δρομολόγιο, από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Διότι δεν έχει ξεκαθαριστεί ποιος θα είναι ο τελικός του προορισμός. Εμείς επιμείναμε ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από το να είναι στη γραμμή Καλαμάτα - Κύθηρα - Καστέλλι. Είναι ένα θέμα που παλεύεται και νομίζω ότι μπορούμε να το διεκδικήσουμε".Επιπλέον ο κ. Σκουλάκης μας είπε ότι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας παρουσίασε στους φορείς επιστολή του δημάρχου Κυθήρων και του προέδρου των Αντικυθήρων, οι οποίοι επιμένουν να γίνει σύνδεση των νησιών τους με το Ρέθυμνο.

Τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων εκπροσώπησε ο νομαρχιακός σύμβουλος Σπύρος Μαυροδημητράκης, ενώ συμμετείχε και η δήμαρχος Κισάμου Φρόσω Σκουλάκη.
-----------------------------------------------
Πηγή: Χανιώτικα Νέα - Γιάννης Λυβιάκης
-----------------------------------------------