Σελίδες

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΙΒ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΒ΄Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2009
...............................................

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.Ο ερωτών Βουλευτής κ. Βαϊτσης Αποστολάτος έχει το λόγο.


ΒΑΪΤΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΣ (Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Κύριε Πρόεδρε, πρώτον αιτούμαι και ο Πειραιάς θα το εκτιμήσει πολύ το ένα λεπτό. Δύο και πλέον δώσατε…



ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Θα το έχετε. Μην επιχειρηματολογείτε. Έχετε δίκιο, προχωρείτε.

ΒΑΪΤΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΣ (Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Ευχαριστώ πολύ. Θέλω να κάνω έναν μικρό πρόλογο. Στον κύριο Υπουργό τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση. Είναι γνωστό και το ήθος και το έργο που κάνει. Μόνο που πραγματικά, κύριε Υπουργέ, δεν ξύπνησα ένα πρωί και αποφάσισα να κάνω επίκαιρη ερώτηση. Άκουσα προσεκτικά όλα αυτά που είπατε και κάθε φορά μου τα τεκμηριώνετε με τις τρέχουσες συνθήκες ανάγκης. Έχω τους αριθμούς των ερωτήσεων και ευχαριστώ που το αναγνωρίζετε. Ψάχνω να βρω τι γίνεται στα νησιά, γιατί ήμουν υπεύθυνος στο κόμμα. Την τελευταία φορά είχαμε πει και είχε λήξει το θέμα με την Κάρπαθο τότε, με τη Σύμη πάλι, τους Λειψούς. Στις 2 Φεβρουαρίου, δηλαδή, τέσσερις μέρες πριν η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ είχε τον τίτλο: «Δέκα μέρες έχουν να δουν πλοίο οι νησιώτες». Έκανα το ρεπορτάζ και ως δημοσιογράφος εκτός από γιατρός και είδα ότι πράγματι οι εφοπλιστές, οι εταιρείες έχουν πάρει τα χρήματα και πολύ γενναία, αλλά δεν ανταποκρίνονται. Πάλι με αυτά που μου είπατε βλέπω ότι έχετε κάνει αυτό το έργο που ως μικρός Ποσειδώνας κάνετε, τρέχετε, αλωνίζετε όλο το Αιγαίο με πάρα πολύ κόπο και κάνετε ό,τι μπορείτε. Όμως, η ερώτηση είναι γενική, γιατί η Σαμοθράκη με την Αλεξανδρούπολη δεν έχει το contact. Η Θεσσαλονίκη πάλι χτες πληροφορήθηκα με τη Σητεία, δηλαδή με την Κρήτη, με την άγονη γραμμή, δεν έχει. Στο «μικρό Αιγαίο» που λέω εγώ το Σαρωνικό μας, τα νησιά του Πειραιά, που και ο κύριος Πρόεδρος γνωρίζει καλά, το πρόβλημα με την Ύδρα υπάρχει, τα Κύθηρα παραμένουν ένα χρόνιο πρόβλημα και δεν θέλω τελικά να πω όλα αυτά τα πολύ κοινότυπα, τα μπανάλ ότι οι κάτοικοι, το εμπόριο, το φαγητό, οι γιατροί, τα φάρμακα. Είναι ένα πρόβλημα που αν πω «τι θα κάνατε εσείς αν ήσασταν κάτοικος εκεί;» θα ήταν κυριολεκτικά μια κοινοτυπία. Ξέρω ότι κάνετε ό,τι μπορείτε.Όμως, επειδή και πριν είδα με τεράστια υπομονή -και εγώ χάρηκα γιατί ο κ. Ματσαϊνιώτης ως ακαδημαϊκός μου, μου είχε πει ότι το professional handicap που έχω είναι ο συναισθηματισμός στην επιστήμη μου, είδα λοιπόν σήμερα ότι έχουμε μία συναισθηματική Βουλή, όπως είμαστε μία συναισθηματική Μεσογειακή χώρα. Απήλαυσα –λυπηρά- την κοκορομαχία των δύο μεγάλων κομμάτων γι’ αυτά που έγιναν στον Πειραιά και δεν το λέω τυχαία και φιλολογικά, διότι ο Πειραιάς αναγκαστικά για το ρόλο του τον κυρίαρχο που έχει για τη νησιωτική πολιτική που αντιπροσωπεύετε έφαγε τα δακρυγόνα, δάκρυα και ιδρώτα και δεν ξέρω εγώ τι άλλο τις μέρες αυτές, ταλαιπωρηθήκαμε εμείς οι Πειραιώτες, οι έμποροι, οι κάτοικοι, έγινε ο προμαχώνας, ό,τι θέλετε, για να μην ταλαιπωρηθεί η Αθήνα που δεν έπρεπε. Σας δίνω το λόγο μου, κανένας Έλληνας και κυρίως κανένας Πειραιώτης δεν νοιάζεται αν τα τρακτέρ θα ανέβαιναν στην Αθήνα ή όχι, αν μπορούσε ή δεν μπορούσε ο Υπουργός Δικαιοσύνης που ήταν πριν εδώ και δεν είναι, ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών να κάνει εκείνο ή το άλλο. Δακρύζουμε ακόμη, ταλαιπωρηθήκαμε φρικτά, γιατί το κράτος δυσλειτουργεί. Αυτό θέλω να τονίσω και θέλω απλώς σε όλα αυτά τα πολλά καλά που κάνετε αυτό που σας λέμε από τον προμαχώνα τούτο εμείς: Κυβερνήστε καλύτερα, ουσιαστικότερα, δικαιότερα, αλλά κυρίως αποτελεσματικά.Σας ευχαριστώ πολύ.(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ευχαριστώ και εγώ, κύριε Αποστολάτο. Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε δευτερολογία.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Παίρνω την ευκαιρία να απαντήσουμε ξεκάθαρα ότι η Σαμοθράκη με την Αλεξανδρούπολη έχει αποκατασταθεί πλήρως. Υπάρχει και το πλοίο ΣΑΟΣ 2, το οποίο εκτελεί τα δρομολόγια. Βγάλαμε και διαγωνισμό για επιδοτούμενα τέσσερα δρομολόγια με την υποχρέωση του πλοιοκτήτη να κάνει έξι δρομολόγια στο διαγωνισμό της 11ης Μαρτίου.


Όσον αφορά τα Κύθηρα, κάναμε τις αλλαγές τις οποίες είχαμε προαναγγείλει και θέλω εδώ να καθησυχάσω και τους πολίτες στο Καστέλι, διότι έχει δημιουργηθεί ένα θέμα χωρίς να υφίσταται.

Ξέρετε ότι το Καστέλι είχε μια σύνδεση μέσω Κυθήρων-Αντικυθήρων με τον Πειραιά.

Δεν πρόκειται να αλλάξει αυτή η σύνδεση. Στα Κύθηρα τα δρομολόγια έχουν βγει στο διαγωνισμό, έχει γίνει ο διαγωνισμός και έχουμε προσφορές, μάλιστα με σύγχρονα πλοία, όχι με το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ με το οποίο ταλαιπωρήθηκαν αρκετά και το γνωρίζουν οι κάτοικοι και οι πολίτες που το χρησιμοποιούσαν, αλλά μ’ ένα σύγχρονο πλοίο όπως το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ που κατέθεσε προσφορά, ένα σύγχρονο πλοίο που για οχτώ χρόνια ζήτησε το δρομολόγιο και με υποχρέωση αντικατάστασής του με καινούριο πλοίο μέσα σ’ αυτήν την οκταετία.

Τα δρομολόγια είναι από τον Πειραιά Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι, ένα δρομολόγιο και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι.
Δύο προσεγγίσεις, λοιπόν, στο Καστέλι αντί για μια, άρα οι φίλοι μας από το Καστέλι δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν -θα το απαντήσουμε βεβαίως και στους τοπικούς φορείς και στους συναδέλφους Βουλευτές που το ζήτησαν και στη Δήμαρχο- και ένα δρομολόγιο με το ίδιο πλοίο από Πειραιά Κύθηρα-Αντικύθηρα-Ρέθυμνο.

Αυτό μπήκε ως παραπάνω δρομολόγιο για τον εξής λόγο, διότι έτσι θα μπορέσει να έχει μεταφορικό έργο, άρα να συμφέρει να μπει ένα σύγχρονο και γρήγορο πλοίο, να λυθεί για πάντα το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κυρίως τα Αντικύθηρα, διότι τα Αντικύθηρα βρίσκονται στη μέση ακριβώς του Αιγαίου με δύσκολες καιρικές συνθήκες, μ’ ένα λιμάνι που βλέπει πάνω στο βοριά που δύσκολα προσεγγίζει το μικρό πλοίο που κάνει τη Νεάπολη–Δίον-Κύθηρα.

Όσον αφορά τέλος το θέμα του Σαρωνικού, είναι ένα θέμα ιδιαίτερα ευαίσθητο. Ξέρετε ότι δεν μπήκε γιατί δεν μπορεί να πάει συμβατικό πλοίο. Δεν ενδιαφέρεται, δεν έχει μεταφορικό έργο. Στην Ύδρα ευτυχώς δεν έχουμε ακόμα αυτοκίνητο και δεν πρόκειται να έχουμε ούτε μηχανάκια. Έχουμε, όμως, δύο δρομολόγια, όπως τα ζήτησαν οι Υδραίοι, με τα ταχύπλοο πλοίο με τιμές συμβατικού πλοίου. Μπορούν δηλαδή να πηγαίνουν το πρωί και να γυρίζουν το βράδυ. Δυστυχώς υπάρχει ελεύθερη δρομολόγηση. Εκεί δεν μπορεί, όπως αντιλαμβάνεσθε, να επιδοτηθεί κάποιο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Από εκεί και πέρα είναι θέμα της χρήσης του ταχυπλόου από τους Υδραίους με την τιμή του συμβατικού, τις ημέρες και τις ώρες που το ζήτησαν.Ευχαριστώ πολύ.


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Νεράντζης): Ευχαριστώ και εγώ. Κυρία και κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώθηκε η συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων

---------------------------
Πηγή: Πρακτικά Βουλής
---------------------------