Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

ΕΦ' ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ :Τα "Συμφέροντα" και η "Ασχετοσύνη" σε όλο της το μεγαλείο

Στην σελίδα του "AdelinFM" δημοσιεύθηκαν χθες αρκετά σχόλια εκ μέρους των πρακτορείων από τον κ. Λιβανό  και ποκίλα σχόλια απο το κοινωνικό δίκτυο, εκ μέρους των εκπροσώπων των λαντζών της Νεάπολης, με δριμύα επίθεση για τις αναφορές του Δημάρχου Κυθήρων στις τηλεοπτικές του συνεντεύξεις και ειδικά στην αναφορά του στην αγκυροβολία πλοίων στο όρμο αλλά και στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή πέριξ των Κυθήρων.

Πλην όμως από ότι φαίνεται και οι μεν και οι δε είναι ελλιπώς ενημερωμένοι και δεν γνωρίζουν ακριβώς το αντικείμενο, παρασυρμένοι ίσως από την παντελή έλλειψη ελέγχων αλλά και εφαρμογής της διεθνούς νομοθεσίας και του δικαίου θαλάσσης. Ακόμη βασιζόμενοι στο "έτσι γινότανε χρόνια τώρα...." και σε ένα παραποιημένο Γ.Κ.Λ. επεξηγούμενο κατά το δοκούν.



Ερωτώ λοιπόν, όσους δραστηριοποιούναν εκείνη την εποχή, πριν το 2000, επί λιμεναρχείας Σωτήρη Τούντα, υπήρχε αγκυροβολία στον όρμο Βατίκων ;;;;;; η υπήρχε απλά "καταφυγή" μικρών αλιευτικών σκαφών η πολύ μικρών εμπορικών πλοίων και μότορσιπ {τότε υπήρχαν ακόμα μερικά...σήμερα πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένα} ..;;;;

Και για να το ξεκαθαρίζουμε, επειδή ο κ. Λιβανός ανεφέρθη στο ότι λόγω των 6-7 μπωφόρ 2 πλοία είχαν καταφύγει "λόγω καιρού" και τα βλέπαμε αγκυροβολημένα στο βάθος προς την Ελαφόνησο στο βίντεο.

Μα είναι δυνατόν κ. Λιβανέ σκάφη που είναι κατασκευασμένα να ταξιδεύουν με 10-11-και περισσότερα μπωφόρ και πολλές φορές σε κυματισμούς τεράστιους να ζητούν καταφυγή για το 6-7 που ταξιδεύουν ακόμη βαρκούλες;;; Και μάλιστα την ώρα που γίνεται η συνέντευξη από πίσω η θάλασσα είναι σχεδόν κάλμα....

Άρα λοιπόν τα πλοία αγκυροβόλησαν και γενικά αγκυροβολούν σε ένα κομβικό σημείο (για να μην κάνουν τζάμπα μίλια και καίνε καύσιμα....και για οικονομία της εταιρείας τους και των ιδικτητών) περιμένοντας εντολές για το που θα βάλουν ρότα. Κάτι δηλαδή σαν πιάτσα ταξί.....

Και μην επιχειρήσετε να μου κάνετε υπόδειξη η διόρθωση διότι τα έχω ζήσει σαν Α! Μηχανικός επί 25 έτη αυτά, και άλλα 15 σαν Αρχιμηχανικός και υπεύθυνος Τεχνικού τμήματος. Επίσης μπορείτε να πάρετε τις ίδιες πληροφορίες από τους δεκάδες Πλοιάρχους και Μηχανικούς που έχετε γείτονες η φίλους στην Νεάπολη....

Ας πετάξουμε λοιπόν τις μάσκες και ας μιλήσουμε σταράτα και έξω από τα δόντια....

Άκουσα να μιλάτε :

1ον) Για ομοιότητες μεταξύ του λιμανιού της Νεάπολης και των Λιμανιών Λαυρίου, Καλαμάτας, Σύρου, Κατακώλου, Χίου, Καλών Λιμένων.... Ήθελα να ήξερα έαν πράγματι το πιστεύετε η απλά ήταν σχήμα λόγου.
Διότι μου θυμίσατε την παροιμία "Κι η κοσκινού τον άνδρα της με τους μυλωνάδες.."

Τα λιμάνια που αναφέρατε είναι λιμάνια με ΟΛΕΣ τις προϋποθέσεις, ευκολίες, καταχωρημένα διεθνώς επίσημα σαν εμπορικά λιμάνια. Η έκταση και οι εγκαταστάσεις τους μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλαπλές ανάγκες (το καθένα διαφορετικά βέβαια) π.χ. Καλοί Λιμένες εγκαταστάσεις Βαρδινογιάννη, bunkering, κ.α., Σύρος Ναυπηγοεπισκευές, Καλαμάτα και Λαύριο εγκαταστάσεις φορτοεφορτώσεων αλλά και επιβατηγών πλοίων και επισκευαστικών μονάδων το ίδιο και το Κατάκωλο....
Δεν παραθέτω φωτογραφίες των λιμανιών αλλά τις έχω στην διάθεση σας μια και όπως φαίνεται μάλλον μόνον εξ ακοής θα έχετε εμπειρία από αυτά τα μέρη..... τα οποία εκ της φύσεως των εργασιών και δραστηριοτήτων τους οφείλουν να διαθέτουν περιοχή αγκυροβολίου.....



2ον) Στο θέμα ελέγχου του διάπλου διαύλου θα συμφωνήσουμε 100% : Ναι είναι το πρώτιστο που πρέπει να γίνει με όλους τους διεθνείς κανόνες αλλά και τις Ευρωπαϊκές επιταγές.
Πλήρης έλεγχος και παρακολούθηση και αυστηροί κανόνες διέλευσης. Απαγόρευση κάθε λειτουργίας σχετικής με αλλαγή έρματος κατά την διέλευση. Ορισμός ταχύτητας διέλευσης. Ορισμός απόστασης προηγουμένου και επόμενου πλοίου. Αυστηρή τήρησης λειτουργίας οργάνων του πλοίου. Ίσως ορισμός αναγκαίου πιλότου. Ίσως συνοδεία ρυμουλκού. κ.λ.π....

Για να γίνουν όμως αυτά χρειάζεται ειδική υπηρεσία, εγκαταστάσεις παρακολούθησης με όργανα, κ.λ.π. και φυσικά αναγκαίο και ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟ προσωπικό Π.Ε. και όχι απλοί λιμενοφύλακες η απλοί υπάλληλοι...

Άλλωστε είναι όπως όλοι γνωρίζουμε παλαιό και πάγιο αίτημα.



3ον) Και αφού στο θέμα αυτό πιστεύω ότι συμφωνούμε απόλυτα ας έλθουμε και σε κάτι άλλο. Άκουσα να μιλάτε για παροχή κάποιων υπηρεσιών στα πλοία, δηλαδή αλλαγή πληρωμάτων, παροχή τροφίμων, παροχή εφοδίων, παροχή ανταλακτικών, παροχή νερού, παροχή λιπαντικών {σε ειδικές περιπτώσεις}..

Για όλες αυτές τις εργασίες μπορεί να υπάρξει ειδικό κεφάλαιο του κανονισμού και να εκτελούνται κατά την διάρκεια της διέλευσης όπως γίνεται π.χ. στο στενό του Καλαί η του Σκάγερακ αλλά ακόμη κατά την διέλευση του Σουέζ η του Τσανάκ-Καλέ, αλλά και σε πολλές παρόμοιες περιπτώσεις. Φυσικά αυτό επιτυγχάνεται με ρύθμιση και ελλάτωση ταχύτητας και παράλληλη πορεία εφ' όσον η λάντζα έχει προσδεθεί ασφαλώς στο πλοίο.

Περιττό είναι νομίζω να πώ ότι αυτού του είδους η εξυπηρέτηση όχι μόνον δεν θα μειώσει αλλά θα πολλαπλασιάσει το είδος αυτό των υπηρεσιών.

4ον) Αυτό επίσης θα αποκλείσει κάθε επίσημη η ανεπίσημη (λαθραία) εργασία επισκευαστικής φύσεως αλλά και περιττής παραμονής στον όρμο. Όσο δε αφορά το είδος εργασιών που εκτελούνταν υπάρχει ευρύς φάκελλος κατατιθεμένος στην εισαγγελία Γυθείου με ντοκουμέντα της προηγουμένης περιόδου και αναμένει ακόμη ένας με τα νεώτερα συγκεντρωθέντα και συγκεντρούμενα. Ακόμη προχθές συνεργείο υφαλοκαθαρισμών βρισκότανε στην Νεάπολη και συλλέχθηκαν οι απαραίτητες φωτογραφίες.

Ας μην προσπαθούν λοιπόν οι λίγες επιχειρήσεις πρακτόρων και οι ιδιοκτήτες των μέσων μεταφοράς προς τα πλοία να μας πείσουν για το αντίθετο διότι το παρελθόν αλλά και το παρόν τους διαψεύδει.

Εξάλλου δεν υπάρχει λόγος προσπάθειας απόκρυψης "των προσφερόμένων υπηρεσιών". Στα διαφημιστικά φυλλάδια καθώς και στις σελίδες διαδικτύου των πρακτορείων υπάρχουν τυπωμένες οι προσφερόμενες υπηρεσίες  και ευθαρσώς αναφέρονται το gaw freeing, οι υφαλοκαθαρισμοί, οι μηχανουργικές και ελασματουργικές εργασίες και η προμήθεια λιπαντικών σε bulk μορφή {εκτός των βαρελιών}, αλλά και καθαρισμοί προπελλών και αρκετά ακόμη. Αλλά για το θέμα αυτό θα επανέλθουμε με όλες τις διαφημίσεις που υπάρχουν στο διαδίκτυο και που αυτοδιαψεύδουν όσους ισχυρίζονται την αθωότητα και την καλή διάθεση για απλές συνήθεις ευκολίες της ναυτιλίας.

5ον) Στον αγαπητό φίλο και παράλληλο συνοδοιπόρο από την εφηβική ηλικία καπετάν Βασίλη Κασιμάτη, θα ήθελα να επισημάνω ότι ναι μεν στην σημερινή εποχή τα συστήματα ελέγχου των μοντέρνων πλοίων, που έχει συνηθίσει πια, έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να αποφεύγεται κάθε ρύπανση η μόλυνση του περιβάλλοντος και οι επιπτώσεις σε παρεκτροπή είναι βαρύτατες. Αλλά αυτό προϋποθέτει ότι υπάρχει έλεγχος από κάποια αρχή που έχει γνώση των συστημάτων αυτών. Στην Νεάπολη που ακριβώς υπάρχουν αυτά τα συγκεκριμμένα άτομα ελεγκτές ;;;; Θα είχε την καλοσύνη να μου υποδείξει μερικούς ;;;;

Επίσης θα ήθελα να τον ρωτήσω πλοία με σημαίες ..... {ότι νάναι...} κτισμένα το 70 και 80 και με νηογνώμονες δικούς τους είναι σίγουρος ότι πληρούν τις μοντέρνες προϋποθέσεις και διαθέτουν όλες τις αναγκαίες συσκευές ελέγχου ;;;; η μήπως είναι ψέματα ότι κυκλοφορούν εκατοντάδες ανεξέλεγκτα πλοία με ποικίλους τρόπους....

Και αλήθεια Βασίλη είμαστε σίγουροι ότι δεν γίνεται κατά την διέλευση η την αγκυροβολία των πλοίων ανεξέλεγκτη αλλαγή έρματος με τα γνωστα αποτελέσματα στην θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα ;;;;;

 
Συμπέρασμα προς όλους : Εάν γίνει ένας Ε.Κ.Λ. που να συμπεριλαμβάνει την ίδρυση υπηρεσίας παρακολούθησης και καθοδήγησης των πλοίων, και συμπεριλάβει όλα τα πάραπάνω επιτρέποντας μόνον έκτακτη χορήγηση άδειας αγκυροβολίας σε πραγματικό κίνδυνο η σε θέματα ζωής, τότε μετά χαράς και με τις ευχές μου αλλά οτιδήποτε άλλο θα καταντήσει πάλι σαν τους ελέγχους της τροχαίας για οδήγηση εν μέθη, δηλαδή για κανένα μήνα και ύστερα σιγά-σιγά θα γίνονται και ναυπηγήσεις στην Νεάπολη......

Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφερθώ ότι στα λιγοστά επικριτικά σχόλια από κάποιον πολιτευτή {του ποταμιού η του ρυακιού η του χειμάρρου η κάτι τέτοιο πάντως} είναι περιττό τελείως να αναφερθώ γιατί από ότι γνωρίζω δεν έχει σχέση με το θέμα. Από σπόντα βρήκε πόρτα και είπε να μπεί....

Επίσης στα ολίγα αιχμηρά σχόλια για την στάση του Δημάρχου Κυθήρων προερχόμενα αποκλειστικά από ιδιοκτήτες πρακτορείων η συγγενών επαγγελμάτων μπορούν να παραβληθούν με εκατοντάδες επαινετικά και ευχαριστήρια σχόλια προερχόμενα από το μεγάλο πλήθος των κατοίκων της περιοχής και που είναι αδύνατον να χωρέσουν σε ένα μόνο άρθρο.

Τέλος και στην τοπική Κυθηραϊκή κοινωνία υπάρχουν ακόμη άνθρωποι τυφλοί που δεν μπορούν να δούν το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής και ανεπανόρθωτης ζημιάς και με οδηγό την κομματική τους μονολιθικότητα, εκτοξεύουν μύδρους μίσους και αθεράπευτης ψυχικής ασθένειας, υπερασπιζόμενοι το δίκαιο της ...πίσσας.... {στην διάθεση τους να τους στείλουμε και πούπουλα...}
-------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------------------