Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Λήμνος – Αθήνα: Είτε με βαπόρι έλθεις, είτε με αεροπλάνο πας, το πορτοφόλι σου αδειάζει...

Μιλούσα με φίλο που μόλις είχε έλθει από την Αθήνα με το Νήσος Μύκονος, μέσω των μισών νησιών του Αιγαίου και μετά από 22 ώρες ταξίδι, γιατί η γραμμή του Λαυρίου μας τέλειωσε.
«Ωραίο το πλοίο ρε φίλε, καινούριο, γρήγορο, άνετο, αλλά μεγάλο το ταξίδι και πολλά τα λεφτά που χρειάζονται. Αν δε πεις για κρεβάτι, ξετινάχτηκες!».Και μου εξήγησε πως κατέβαλε 62 € για εισιτήριο, αλλά όταν το καράβι ξεκίνησε και αναλογιζόμενος πως το ταξίδι ήταν πολύωρα, ρώτησε για καμπίνα.


Όταν άκουσε για 95 € χτύπησε στα ντουβάρια και φυσικά πήρε δρόμο. Τον ρώτησε αν τα 95 € ήταν επί πλέον των 62 και μου είπε ναι. Μου φάνηκε τεράστιο το ποσό και το έψαξα. Το πραγματικό είναι πως το εισιτήριο Πειραιάς – Λήμνο κοστίζει στην οικονομική θέση 55€ και με καμπίνα 78 € , που φυσικά μόνο φθηνό δεν είναι. Βάλε τώρα δυο τρεις καφέδες και δυο γεύματα τα οποίο θα τα πληρώσεις με τιμές εστιατορίου πολυτελείας, φθάνουμε στα 90 € χωρίς καμπίνα και 110 με καμπίνα! Λαχείο!!

Λίγες ώρες αργότερα, είχαμε παρόμοια συζήτηση με μια φίλη που ήθελε να κατέβει στην Αθήνα για δουλειά. Οι ημέρες του πλοίου δεν την βόλευαν, αλλά και το αεροπορικό εισιτήριο που έβρισκε κυμαίνονταν στα 115 € το απλό για Αθήνα και κάπως περισσότερα η επιστροφή, με λίγα λόγια περίπου 250 € το ταξίδι, χρήματα που και δεν είχε και δεν ήθελε να δώσει.

Τελικά «πέτυχε», γιατί λαχείο έχει καταντήσει, εισιτήρια αλέ ρετούρ με 140 € και θα ταξιδέψει αεροπορικά.

Πανελλαδικά και παγκόσμια, τα ταξίδια πραγματοποιούνται με διάφορα και διαφορετικά μέσα για λόγους ταχύτητας, άνεσης, αλλά κύρια οικονομίας. Ο ταξιδιώτης που βιάζεται, που έχει οικονομική άνεση και θέλει να φθάσει γρήγορα στον προορισμό του, επιλέγει αεροπλάνο, έχοντας όμως πάλι τη δυνατότητα να επιλέξει την οικονομικότερη τιμή, από τις διάφορες εταιρείες που δραστηριοποιούνται.

Αν πάλι θέλει να πάει οικονομικά, χωρίς να τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο χρόνος, θα επιλέξει πλοίο ή τρένο, ανάλογα με τον προορισμό.

Εμείς, εδώ στη Λήμνο όμως, δεν έχουμε αυτές τις δυνατότητες. Είμαστε άλλης τάξης πολίτες, χαμηλότερης, ευτελέστερης. Έτσι είτε βιαζόμαστε είτε όχι, τις περισσότερες φορές αναγκαζόμαστε να επιλέξουμε αεροπλάνο, γιατί το καράβι είτε έμεινε από καύσιμα, είτε το κρατούν οι απλήρωτοι ναυτικοί είτε γιατί ο καπετάνιος αποφάσισε πως έχει φουρτούνα!

Παίρνουμε λοιπόν το αεροπλάνο, αλλά δεν μας δίνεται η δυνατότητα να ψάξουμε για φθηνό εισιτήριο γιατί υπάρχει μονοπώλιο. Άμα γουστάρει η εταιρεία πληρώνουμε 300 € για πήγαινε, έλα. Άμα λάχει πληρώνουμε 250 και άμα την πιάσει η ψυχοπόνια της δίνουμε 140 και τέλος σε έκτακτες περιπτώσεις που τις γνωρίζει μόνο αυτή πληρώνουμε ακόμα χαμηλότερα. Έτσι το αεροπορικό ταξίδι εξελίσσεται σε ένα συναρπαστικό παιχνίδι στοιχήματος.

Τώρα, με την ΝΕΛ υπό έκπτωση, στο έμπα του καλοκαιριού και χωρίς να γνωρίζουμε πότε θα υπάρξει αντικατάσταση εταιρείας και πλοίου, η άλλη λύση είναι η επιλογή του πλοίου για Πειραιά μέσω (πάρτε ανάσα): Μυτιλήνης – Χίου – Καρλοβασίου (Σάμος) – Βαθέως (Σάμος) – Αγίου Κήρυκος (Ικαρία) – Μυκόνου και Σύρου, συνολικά 22 ώρες και χρηματικά €!

Έτσι λοιπόν Λημνιέ, είτε με καράβι ταξιδέψεις, είτε με αεροπλάνο, την έχεις πατήσει! Μοναδική σου ελπίδα να «ανοίξει» άμεσα η γραμμή του Λαυρίου.
-----------------------------
Πηγή: limniakifoni.gr
-----------------------------