Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Αντίθετος στην νομιμοποίηση του αγκυροβολίου στον όρμο Βοιών είναι ο δήμαρχος Κυθήρων Στράτος Χαραχαλάκης

Ο δήμαρχος αναφέρεται στον κίνδυνο της ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή των Κυθήρων, της Ελαφονήσου και των Βοιών που ζει από τον τουρισμό και προαναγγέλει προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Η απάντηση του κυρίου Χαρχαλάκη είναι η εξής
 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
Κύθηρα, 15-05-2015
Αριθμ. Πρωτ.: 2184
ΠΡΟΣ: Λιμεναρχείο Νεάπολης Βοιών
Ακτή Βοιών 160, Νεάπολη
ΚΟΝ.: 1. Γραφείο Αναπλ. Υπουργού Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσα
2. Δήμο Ελαφονήσου
3. Δήμο Μονεμβασίας
4. Περιφερειάρχη Αττικής
5. Περιφερειάρχη Πελοποννήσου
6. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Νήσων Αττικής
7. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λακωνίας
8. Βουλευτές Νομού Λακωνίας
9. Βουλευτές Α' Πειραιά και Νήσων
Θέμα: Σχέδιο Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης Βοιών περί Αγκυροβολίας πλοίων στον Όρμο Βατίκων Λακωνίας – Διατύπωση απόψεων.
Σχετ.: Το υπ' αριθμ. 5142/2015/28-04-2015 έγγραφο του Λιμεναρχείου Νεάπολης Βοιών.
Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα.
Καταρχήν, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι για το υπό κατάρτιση και έγκριση Σχέδιο Ειδικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης Βοιών χρησιμοποιήθηκε το σχέδιο ειδικού κανονισμού του 2011 επί υπουργίας κ. Χρυσοχοΐδη, το οποίο ενστερνίστηκαν λανθασμένα και οι επόμενοι υπουργοί του αρμόδιου υπουργείου.
Έκτοτε η μορφή και οι αρμοδιότητες του υπουργείου μετεβλήθησαν και παρόλα αυτά στο έγγραφο υπάρχουν επικλήσεις για έγγραφα από τμήματα που έχουν καταργηθεί ή έχουν αλλάξει προορισμό.
Στο άρθρο 1 και 2 επισημοποιείται ο όρμος και η περιβάλλουσα περιοχή σαν επίσημο αγκυροβόλιο και ΟΧΙ σαν αγκυροβόλιο ΜΟΝΟ σε περίπτωση που πραγματικά υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αντιβαίνοντας στο πρόδηλο γεγονός ότι η περιοχή αποτελεί σημείο παγκοσμίου εναλίου αλλά και τουριστικού ενδιαφέροντος.
Παράλληλα και ενώ στο άρθρο 4 αναφέρεται ρητά ο στενός δίαυλος και απαγορεύει την αγκυροβολία εντός του, δεν απαγορεύει την αγκυροβολία εκτός αυτού έστω και εάν αυτή είναι σε απόσταση αναπνοής από τα παράλια των Κυθήρων ή της Ελαφονήσου.
Στο άρθρο 6 παράγραφος 3 ορίζεται μείωση ταχύτητας κατά τη διέλευση από τον δίαυλο αλλά δεν καθορίζει ποιος, πως και πότε γίνεται ή έγινε στο παρελθόν παρόμοιος έλεγχος και ειδικά με ποια σύγχρονα μέσα παρακολούθησης.
Στο άρθρο 7 ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ αναφέρονται εκτελέσεις εργασιών στο αγκυροβόλιο και έτσι δίνεται η ευκαιρία με πολλαπλά «παραθυράκια» να μετατρέπεται το αγκυροβόλιο σε χώρο πρόχειρου ναυπηγείου αντιβαίνοντας σε κάθε διεθνή κανονισμό, αφού οι υποδομές για παρόμοιες ενέργειες είναι τελείως ανύπαρκτες και θέτουν α) σε άμεσο κίνδυνο όλες τις γειτνιάζουσες περιοχές και β) σε σοβαρό κίνδυνο τα ποντισμένα ηλεκτροφόρα καλώδια σύνδεσης των νησιών με την ξηρά. διότι δεν μπορεί να είναι γνωστό εάν το πλοίο εκτελώντας επισκευές είναι ικανό για άμεσες μανούβρες αποφυγής ή απλά συγκρατείται στον αμμώδη βυθό από την άγκυρα του.
Στο άρθρο 8 αν και ορίζεται μέγιστος αριθμός πλοίων στο αγκυροβόλιο ουδέποτε ετηρήθη και ουδέποτε ελέγχθηκε διότι και πάλι πρέπει να γίνει αναφορά στις ανύπαρκτες λιμενικές υποδομές και έλλειψη προσωπικού που τα τελευταία χρόνια είναι διαρκής.
Στο δε άρθρο 9 στην παράγραφο 3 αναφέρεται η μεταφορά λιπαντικών-ορυκτελαίων και τίθενται ορισμένες προϋποθέσεις ασφαλείας. Το ερώτημα είναι πότε πάρθηκαν οι κανόνες αυτοί και ποιος βεβαιώνει ότι ένα ατύχημα στο γερανοφόρο μηχάνημα που εκτελεί τη μεταφορά δεν θα μετατρέψει τις γύρω τουριστικές περιοχές σε ένα μεγάλο εφιάλτη.
Στο άρθρο 10 παράγραφο 4 αναφέρεται ότι γίνονται δειγματολογικοί έλεγχοι και ΟΧΙ συνεχείς, που σημαίνει ότι ουσιαστικά όλα επαφίενται στην καλή θέληση των επιχειρούντων, επαναλαμβάνοντας εδώ τη διαρκή έλλειψη προσωπικού του τμήματος.
Επίσης όπου αναφέρονται υποχρεώσεις του πλοίου δεν αναφέρεται πουθενά η περίφημη αλλαγή έρματος που αλλοιώνει τρομακτικά τη φύση της πανίδας και της χλωρίδας του βυθού.
Ο χαρακτηρισμός σαν λιμένας καταφυγής μικρών σκαφών μπορεί να γίνει αποδεκτός σε περίπτωση πολύ ακραίων καιρικών συνθηκών.
Δεν είναι όμως αποδεκτός για μεγάλα φορτηγά πλοία ή τάνκερς τα οποία αντιμετωπίζουν καιρικές συνθήκες εξαιρετικά οδυνηρές και είναι κατασκευασμένα για αυτό, ταξιδεύοντας επί μέρες στους ανοικτούς ωκεανούς με συνθήκες που ουδέποτε έχουν προκύψει στην περιοχή μας.
Τέλος σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα – ντοκουμέντα (βιντεοσκοπήσεις και φωτογραφίες) εμφαίνεται ο όρμος δεν χρησιμοποιείται σαν λιμένας καταφυγής ή ολιγόωρης στάθμευσης – εξυπηρέτησης αλλά σαν χώρος ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης με εκτέλεση εργασιών ευρείας αλλαγής ελασμάτων και έτι χειρότερο, αμμοβολή και βαφή κυτών φορτηγού σκάφους.
Ως εκ των ανωτέρω, το συγκεκριμένο σχέδιο κανονισμού απορρίπτεται ασυζητητί και γίνεται έκκληση για δημιουργία νέου σχεδίου διαβούλευσης με τη συμμετοχή επιστημόνων από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής και ειδικών παραγόντων της ναυτιλίας.
Σε οιοδήποτε αυθαίρετη απόφαση ο Δήμος Κυθήρων θα προσφύγει άμεσα στο Συμβούλιο της Επικρατείας έως ότου υπάρξει ορθολογική λύση του προβλήματος, αιτώντας την ακύρωση οιασδήποτε αυθαίρετης απόφασης, ενώ εντός του επομένου διαστήματος θα υπάρξει ανάλογη εισήγηση και προς το Δημοτικό Συμβούλιο.
Με Τιμή,
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ

 
Υπόμνημα διαμαρτυρίας έστειλε και η επιτροπή αγώνα τοπικών φορέων καθώς και η ομοσπονδία Βατικιώτικων συλλόγων Λακώνων Αττικής η οποία απέστειλε προς τους αρμόδιους υπουργούς  την παρακάτω επιστολή:
 
 
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ  ΛΑΚΩΝΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αριθμός Πρωτοκόλλου: 0034
Προς: Γραφείο  Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ.  Γεωργίου Σταθάκη
Προς: Γραφείο Αναπλ. Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Θεόδωρου Δρίτσα                                                     
Κοιν:  1) Λιμεναρχείο Νεάπολης
           2) Διεύθυνση Γενικής   Αστυνόμευσης και Κανονισμών
           3) Δήμο Μονεμβασίας
           4) Δήμο Ελαφονήσου
           5) Δήμο Κυθήρων
           6) Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λακωνίας
           7) Βουλευτές Νομού Λακωνίας

ΘΕΜΑ: Σχέδιο Ειδικού Κανονισμού Λιμένος Νεάπολης Βοιών περί Αγκυροβολίας Πλοίων στον Όρμο Βατίκων – Διατύπωση απόψεων.

Σχετ.: το υπ' αρίθμ. 5142/2015/28-04-2015 έγγραφο του Λιμεναρχείου Νεάπολης Βοιών.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Έχοντας λάβει γνώση του συγκεκριμένου εγγράφου του Λιμεναρχείου Νεάπολης Βοιών, από άτομο στο οποίο κοινοποιήθηκε, χωρίς, ατυχώς, το έγγραφο αυτό να κοινοποιηθεί, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, ΚΑΙ στην Ομοσπονδία των Βατικιώτικων Συλλόγων Λακώνων Αττικής, παρότι είναι γνωστό το ενδιαφέρον μας για το μείζον αυτό ζήτημα του τόπου μας, καθώς και οι επί σειρά ετών δημόσιες παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας:

Α) Ζητούμε την παράταση της προθεσμίας δημόσιας διαβούλευσης επί του προτεινόμενου σχεδίου Ειδικού Κανονισμού Λιμένος, η οποία λήγει στις 21-05-2015, προκειμένου να λάβει γνώση του περιεχομένου του σχεδίου το σύνολο των βατικιώτικων φορέων και συλλόγων, αλλά και το σύνολο των Βατικιωτών, ούτως ώστε να δοθεί σε όλους η δυνατότητα να παραθέσουν τις απόψεις τους.
Β) Επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά ότι η Ομοσπονδία των Βατικιώτικων Συλλόγων Λακώνων Αττικής είναι κάθετα αντίθετη στη χωροθέτηση Αγκυροβολίου εντός του όρμου Βατίκων.
Γ) Οι θέσεις μας εκφράζονται διαχρονικά μέσα από το από 14-03-2011 Υπόμνημα της Επιτροπής Αγώνα ενάντια στην Αγκυροβολία Πλοίων στον κόλπο των Βατίκων, το οποίο απεστάλη τότε σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία και κρατικές Υπηρεσίες και επισυνάπτεται στο παρόν.
Μετά τιμής
Το ΔΣ της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ των ΒΑΤΙΚΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΛΑΚΩΝΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ

-----------------------------------------
Πηγή: ΑΥΓΗ - Σταύρος Καπάκος
-----------------------------------------