Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Σοβαρή ρήξη ναυτεργατών - Δρίτσα!!!

Η θέση του υπουργού για τη σύνθεση των πληρωμάτων και την ανεργία προκάλεσε την έντονη αντίδραση της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ

Δυο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στο υπουργείο Ναυτιλίας και ο αναπληρωτής υπουργός Θοδωρής Δρίτσας βρίσκεται μπροστά στην πρώτη σοβαρή ρήξη. Και μάλιστα όχι από την πλευρά των πλοιοκτητών, που ίσως ήταν και αναμενόμενο για αριστερό υπουργό, αλλά από την πλευρά της ναυτεργασίας.


Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η ρήξη επήλθε στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό για το θέμα της απασχόλησης των ναυτικών. Η θέση του Θ. Δρίτσα ότι το υπουργείο δεν μπορεί να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τις οργανικές θέσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Σωματείου.

Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός συνέστησε το θέμα της απασχόλησης να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης ναυτεργατικών σωματείων και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντ. Νταλακογεώργος υπενθύμισε στον υπουργό ότι όλες οι απόπειρες να συζητηθεί η απασχόληση, οι θέσεις εργασίας και οι οργανικές συνθέσεις στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης των ΣΣΕ συνάντησαν την άρνηση και την απόρριψη της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Η Ενωση παραμένει αμετακίνητη στην πρότασή της για μισθούς βάσει της ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές) που ισχύουν για τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς και για τα πλοία σημαιών ευκαιρίας.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντ. Νταλακογεώργος κάνει λόγο για «οβιδιακή μεταμόρφωση των πάγιων πολιτικών προεκλογικών ακόμα και προγραμματικών δηλώσεων του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης» και τόνισε ότι η πρόταση του Θ. Δρίτσα αποτελεί επανάληψη θέσεων των κυβερνήσεων Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ.

Υπενθύμισε εξάλλου ότι όλες οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί για τη μείωση των θέσεων (οργανικές συνθέσεις), 11 συνολικά τα τελευταία 30 χρόνια, ήταν πάντοτε σε κυβερνητικό επίπεδο και ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ-ΣΥΡΙΖΑ ήταν πάντα αντίθετος.

Συρρίκνωση

Οι μειώσεις αυτές, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, έγιναν στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της επιστροφής των πλοίων στο εθνικό νηολόγιο, το οποίο παρά ταύτα συνέχισε την καθοδική του πορεία και οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών συρρικνώθηκαν κατά 60.000.

Αυτό είχε συνέπεια να ανατραπεί ριζικά η αναλογία των εν ενεργεία ναυτικών προς τους συνταξιούχους από 4 προς 1 που ήταν τότε σε 1 προς 4 το 2014, με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί η ανεργία σε επίπεδα άνω του 50% και τα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών να οδηγηθούν σε οικονομική κατάρρευση.

Στη συνάντηση Δρίτσα – ΠΕΝΕΝ, ο Γ. Θεοτοκάς, τον οποίο σύστησε ο υπουργός ως νέο αναπληρωτή γενικό γραμματέα του ΥΝΑ, υποστήριξε ότι «ρυθμίσεις νομοθετικού περιεχομένου υπέρ της απασχόλησης των ναυτικών θα οδηγήσουν στη φυγή των πλοίων και σε απομάκρυνση των υπολοίπων ναυτικών από την ελληνική ναυτιλία». Θέση που, σύμφωνα με τον Αντ. Νταλακογεώργο, αποτελεί αναπαραγωγής της «χειρότερης μορφής εφοπλιστικής και νεοφιλελεύθερης προπαγάνδας».

Επισήμανε ακόμα τις δεκάδες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις τόσο του Θ. Δρίτσα όσο και άλλων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία χρόνια, οι οποίοι έθεταν ως κυρίαρχο πρόβλημα την απασχόληση, τη λήψη νομοθετικών μέτρων για την ανεργία και μάλιστα απαιτούσαν την κατάργηση του νόμου 2687/53 αλλά και όλων των εγκριτικών πράξεων με τις οποίες έγιναν οι σχετικές μειώσεις των συνθέσεων.
--------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών-Χριστίνα Παπασταθοπούλου
--------------------------------------------------------------------------