Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

ΓΙΑΤΙ δεν έχουμε υποστεί ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ...


Η απάντηση της εφημερίδας "ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ" προς στην επιστολή του Αρχιπλοίαρχου Λ.Σ. κ. Παρασκευά Παναγιώτη, αναφορικά με την παράνομη αγκυροβολία στον όρμο των Βατίκων. Μια επιστολή που, όπως σημειώνει ο κ. Χαράλαμπος Μπιλλίνης, "μας προβλημάτισε σοβαρά γιατί δεν απάντησε στην ουσία...". Και η ουσία είναι ότι γίνονται υφαλοκαθαρισμοί στον όρμο, που απαιτούν δεξαμενισμό των πλοίων και ειδικές εγκαταστάσεις, αλλά και άλλες παράνομες εργασίες, με την επίσημη Πολιτεία να κοιτάζει ΑΛΛΟΥ.

Λέει χαρακτηριστικά ο κ. Χαράλαμπος Μπιλλίνης, στην απάντηση της εφημερίδας "ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ" (http://www.tabatika.gr/?p=920)


"Τα διαλαμβανόμενα πιο κάτω γράφονται στηριζόμενα σε 2 παραδοχές: Οι υπάρχοντες Νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται από Πολίτες και Πολιτεία με σεβασμό. Ακόμη περισσότερο, η κάθε είδους και επιπέδου ηγεσία πρέπει να δείχνει το παράδειγμα. Μόνο οι μη σοβαροί εφοπλιστές, τα «λαμόγια» της θάλασσας παραβαίνουν τους Νόμους, ιδιαίτερα τους περιβαλλοντικούς που καταστρέφουν την Πατρίδα! Οι Βατικιώτες που έχουν ωφεληθεί από τον εφοπλισμό τις προηγούμενες δεκαετίες κουβαλώντας εξαιρετικά εισοδήματα από όλα τα μήκη και πλάτη του Πλανήτη νιώθουν πολύ άσχημα, πικραίνονται όταν αντιλαμβάνονται να γίνονται παρανομίες στο σπίτι τους, στην πατρίδα τους ενώ αυτοί υπηρέτησαν με αυτοθυσία την πρόοδο της Ναυτιλίας…
Λάβαμε επιστολή του Αρχιπλοίαρχου Λ.Σ. κ. Παρασκευά Παν. και μας προβλημάτισε σοβαρά γιατί δεν απάντησε στην ουσία αλλά σε μερικές παρατηρήσεις και εμπειρίες του καπετάνιου κ. Χ Βαρβαρέσσου… Η επιστολή (δες σελ.2) κοινοποιήθηκε στον Υπουργό, ο οποίος τελευταία ανέλαβε το Υπουργείο και φυσικά δεν γνωρίζει τα εξής:

1. Στον όρμο εκτελούνται διάφορες εργασίες. Μεταξύ αυτών και υφαλοκαθαρισμοί!!! Υπάρχουν φωτογραφίες συνεργείων και το γνωρίζουν όλοι οι Βατικιώτες που παρακολουθούν τις κινήσεις στο λιμάνι… Γιατί δεν αναφέρεται ο κ. Αρχιπλοίαρχος; Γιατί απλούστατα το γνωρίζει… Γιατί το αποκρύπτει; Ποιος είναι ο λόγος; Εμείς τι πρέπει να σκεφτούμε όταν γνωρίζουμε πως αυτές οι εργασίες απαιτούν δεξαμενισμό με τεράστια κόστη χρόνου και χρήματος; Ζούμε ή δεν ζούμε σε εποχή που δεν εμπιστευόμαστε ακόμα και την «μητέρα»μας;

2. Πολλές φορές παραμένουν πλοία για εβδομάδες στον όρμο με καιρούς μπονάτσας… «Τα τελευταία χρόνια η παρουσία εμπορικών πλοίων (TRANSIT) που αγκυροβολούν για αρκετές ημέρες στον όρμο των Βατίκων είναι έντονη και ο αριθμός αυτών διαρκώς αυξάνεται. Το επιχείρημα που προσπαθεί να συνδέσει το αγκυροβόλιο με τα δυσμενή καιρικά φαινόμενα, καταρρέει. Ο αριθμητικός μέσος όρος και η χρονική διάρκεια της παραμονής των πλοίων στην περιοχή, μεγέθη διαρκώς αυξανόμενα, είναι ασυσχέτιστα με την ένταση και διεύθυνση των ανέμων που πνέουν στη θάλασσα των Κυθήρων. Ελαφονησιώτες αλιείς μπορούν να πιστοποιήσουν την παρουσία πλοίων στην περιοχή και σε περιόδους νηνεμίας.»
Από την επιστολή διαμαρτυρίας του πρώην Δημάρχου Δήμου Ελαφονήσου Παν. Ψαρομμάτη προς το Λιμεναρχείο Νεάπολης. Αυτά για τις δικαιολογίες του κ. αρχιπλοιάρχου κ. Παρασκευά ο οποίος προσπαθεί να μπαλώσει «κακήν κακώς» τα αδικαιολόγητα. Γιατί όμως να προσπαθεί να παραπλανά τον προϊστάμενό του Υπουργό; Για ποιο λόγο ο Λιμενάρχης Νεάπολης δεν είναι τυπικός και προσεκτικός αλλά αντίθετα λειτουργεί σαν να μην ελέγχεται… Επειδή είναι ντόπιος και παρόλα αυτά προϊστάμενος μιας πολύ σοβαρής υπηρεσίας που διαχειρίζεται μεγάλα συμφέροντα και φθάνει στο σημείο να μην υπολογίζει τη γνώμη και την βούληση της Τοπικής Κοινωνίας; Θα συμμετέχει ο Δήμαρχος στην επιτροπή για την κατάρτιση του Ειδικού κανονισμού Λιμένα; Η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας μήπως; Ο Περιφερειάρχης ίσως;
Όλοι σχεδόν οι τοπικοί φορείς έχουν εκφράσει παράπονα και διαμαρτυρίες…
Μια συνετή συμβουλή που είχε διατυπώσει ο Ευάγγελος Παπανούτσος είναι η ακόλουθη, «απ’ όλα τα βάρη μπορούν να απαλλαγούν οι ώμοι του ανθρώπου, εκτός από ένα, το βάρος της ευθύνης». Αυτό το βάρος είναι μεγαλύτερο για όσους έχουν δώσει όρκο στην Πατρίδα! Ο Σαίξπηρ υποπτευόταν πως κάτι σάπιο υπάρχει στην Δανιμαρκία. Εμείς, οι Πολίτες έχουμε πειστεί πως είναι εντελώς σάπια «H ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑ»… Η αιτία του κακού είναι ολοφάνερη. Κυκλοφόρησε πολύ χρήμα τα τελευταία χρόνια… Και η παιδεία του λαού έχει οπισθοχωρήσει στην βαρβαρότητα, όπως και των περισσότερων ηγετών.

3. Η περιοχή του όρμου Βοιών βρίσκεται σε καθεστώς προστασίας από το Υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης. Με το ΠΔ 16/2009 «περί απαγόρευσης στη θαλάσσια περιοχή όρμου Βατίκων του Λακωνικού Κόλπου» με βιντζότρατα. Σύμφωνα με τον κανονισμό Αρ.1967/2006 της Ευρώπης με σκοπό την προστασία σε ευαίσθητες περιοχές όπως ο Λακωνικός Κόλπος που περιορίζει τα Γρι – Γρι. Έχει ήδη συντελεσθεί καταστροφή της θαλάσσιας χλωρίδας (Ποσειδωνίας) και πανίδας, γενικότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, (έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ που σας έχει αποσταλεί ήδη στο Υ.Ε.Ν. από το δίκτυο Περιβαλλοντικής προστασίας Λακωνίας). Ο Δήμος Μονεμβασίας έχει ήδη συμβληθεί με το ΕΛΚΕΘΕ προκειμένου να διερευνηθεί και πάλι ο βυθός του όρμου για τις καταστροφές που έχει υποστεί.
Ο πρώην Υπουργός Ε.Ν. κ. Παπoυτσής: «σε απάντηση της αριθ. 21073/01-8-2011 ερώτησης του Βουλευτή κ. Β. Αποστολάτου, η οποία μας διαβιβάστηκε με το αριθ. 5974 Β/18-8-2011 έγγραφο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, και της αριθ. 21776/24-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Λ. Γρηγοράκου, οι οποίες κατατέθηκαν στη Βουλή των Ελλήνων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: 1. Στον όρμο Βατίκων πραγματοποιούνται αφίξεις πλοίων «IN TRANZIT», σύμφωνα με τα άρθρα 9-12 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης Βοιών, τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα 17 «Περί λεμβουχικών εργασιών» και το άρθρο 141 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, με σκοπό την παραλαβή τροφοεφοδίων, αλλαγή πληρωμάτων κ.λπ. Η δυνατότητα παραμονής των πλοίων αυτών στο αγκυροβόλιο δεν υπερβαίνει τις (24) εικοσιτέσσερις ώρες. Επίσης, με απόφαση του Λιμενάρχη Νεάπολης Βοιών έχει απαγορευτεί η αγκυροβολία των πλοίων που εκτελούν λεμβουχικές εργασίες σε απόσταση μικρότερη των 2 ν.μ. από τις ακτές του όρμου Βατίκων.» Απορίας άξιον! Πως είναι δυνατόν να συμβαίνει το παραπάνω αφού η απόσταση των ακτών της Ελαφονήσου από τις απέναντι είναι κάτι λιγότερο από 4 μίλια;

Στις 25 Ιουνίου 2013 η Ομοσπονδία Βατικιώτικων Συλλόγων διαμαρτυρόταν «Με το πέρασμα του χρόνου το πρόβλημα όχι μόνον δεν επιλύθηκε, αλλά εντάθηκε, λαμβάνοντας νέες διαστάσεις, διότι εκτός από τους εφοδιασμούς, όλο και περισσότερα πλοία, και μάλιστα μεγάλου τονάζ, αγκυροβολούν στον όρμο και παραμένουν εκεί καταχρηστικά, χωρίς κανένα λόγο, για πολλές ημέρες. Πολλά απ’ αυτά τα πλοία εκτελούν επισκευαστικές εργασίες και υφαλοκαθαρισμούς, που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το θαλάσσιο περιβάλλον. Η ασύδοτη αυτή κατάσταση, που συνεχώς κλιμακώνεται και μετατρέπει μέρα με τη μέρα τον όρμο σε βιομηχανική ζώνη, υποβαθμίζοντας το θαλάσσιο και χερσαίο περιβάλλον, πρέπει ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ.»

Κε Υπουργέ, οι Βατικιώτες δεν έχουν υποστεί ομαδική παράκρουση. Το Υπουργείο που προΐσταστε μας έχει απογοητεύσει με συνέπεια να ντρεπόμαστε για το κράτος που έχουμε. Κατανοούμε την δύσκολη θέση σας… Που να στηριχθείτε; που να βρείτε σταθερά σημεία για να διοικήσετε; Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεκαετίες πριν βρισκόταν ήδη σε μεγάλες φουρτούνες… Τα συμφέροντα ήταν και είναι τεράστια… Αλλά όποιος έχει τα γένια έχει τα χτένια… Οι ηγέτες κάθε επιπέδου από τον στρατηγό μέχρι τον δεκανέα οφείλουν να αγωνίζονται μέχρι αυτοθυσίας… Διαφορετικά δεν είναι ηγέτες! Ανυπομονούμε να αισθανθούμε περήφανοι στο παρόν και στο μέλλον από την πολιτική ηγεσία της Πατρίδας μας. Από όλη την πολιτική ηγεσία κάθε επιπέδου και βαθμού. Και βέβαια ανυπομονούμε να αισθανθούμε περηφάνια για τον ίδιο το λαό μας που κάποτε, (πρόσφατα, πριν 70 έτη) θυσίαζε την ζωή του για την Πατρίδα και τα τελευταία χρόνια (η μεγάλη, η συντριπτική πλειοψηφία!) κατάντησε έρμαιο των κομματικών συμφερόντων για την βολή της, για τον αναπαυτικό καναπέ της…

ΜΠΙΛΛΙΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΝΤ."
μαζί με Kyriakos Kotteas, Σύλλογος Επιστημόνων Ελαφονήσου, Σοφία Δουμάνη, Dimitris Delakovias, Τουλίπα Γουλιμή, Stavroula Alevizou, Margarita Karlafti, Mousikos Palmos, Adelinfm Radiofono Kythera, Συμβαίνει Τώρα, Ελαφόνησος Λακωνία και Antonis Labrinides