Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Περιφερειακό Συμβούλιο:Ψήφιση Προϋπολογισμού, Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων και Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης έτους 2015


Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014 16:30
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014 από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων, ο Προϋπολογισμός και το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης έτους 2015.
Στην εισήγησή της η Περιφερειάρχης Ρένα Δούρου τόνισε ότι ο παρών προϋπολογισμός εκφράζει τη στροφή της νέας Διοίκησης και αποτυπώνει ένα πρώτο δείγμα γραφής «ενδεικτικό του δικού μας προσανατολισμού, της ανάπτυξης δηλαδή με κοινωνικό πρόσημο και περιβαλλοντική εγρήγορση, μέσα σε συνθήκες βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Επιλέξαμε να δράσουμε πολιτικά υπεύθυνα, οικονομικά αξιόπιστα, κοινωνικά ευαίσθητα».
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της Περιφερειάρχη επισυνάπτεται
Ακολούθησε η εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών, Χρίστου Καραμάνου, ο οποίος υπογράμμισε τον μεταβατικό χαρακτήρα του Προϋπολογισμού, τονίζοντας ότι αυτός «συνιστά έναν μεταβατικό Προϋπολογισμό από μια κατάσταση στην Περιφέρεια Αττικής που χαρακτηριζόταν από απραξία και αταξία προς μια νέα κατεύθυνση που θα χαρακτηρίζεται από καινοτόμο αναπτυξιακή παρέμβαση, δράση για την κοινωνική ανακούφιση από την ανθρωπιστική κρίση, καθώς και από πλήρη διαφάνεια».
Στη συνέχεια ο κ. Καραμάνος θέλοντας να δώσει το στίγμα του Προϋπολογισμού αναφέρθηκε σε επτά βασικά χαρακτηριστικά: «Πρώτον, μας αφορά η ανθρωπιστική κρίση για αυτό και εξαπλασιάζουμε τα αναιμικά κονδύλια που δίνονταν στο παρελθόν. Δεύτερον, δίνουμε προτεραιότητα στην υπέρβαση της τωρινής κατάστασης με παραγωγική ανασυγκρότηση, όχι με απλή φιλανθρωπία, για αυτό κατανέμουμε 30% στην κοινωνική ανακούφιση και 70% στην αναπτυξιακή πρωτοβουλία. Τρίτον, η αναπτυξιακή μας πρωτοβουλία έχει κοινωνικό πρόσημο, με ώθηση στις καινοτόμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στη δημιουργικότητα της νέας γενιάς και τη συνεργατική οικονομία. Τέταρτον, φέρνουμε στο επίκεντρο την ενδογενή παραγωγή, τόσο στον πρωτογενή τομέα όσο και στον τομέα της γνώσης και της προώθησης Προγραμματικών Συμβάσεων με Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πέμπτον, σηματοδοτούμε την ανάπτυξη των υποδομών με τον παράλληλο σεβασμό του περιβάλλοντος και την ουσιαστική βελτίωσή του. Έκτον, προωθούμε λύσεις σε βασικά προβλήματα που αφορούν στη ζωή των πολιτών της Αττικής, όπως είναι η οδική ασφάλεια, τα αντιπλημμυρικά έργα που χρονίζουν επί δεκαετίες. Έβδομον, προωθούμε την υλοποίηση της ατζέντας των κινημάτων για το περιβάλλον, με τον Υμηττό, το Άλσος Φιλαδέλφειας σαν πρώτα βήματα».
Την αναλυτική τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών μπορείτε να τη βρείτε επισυναπτόμενη στο δελτίο Τύπου
Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Σγουρός, επεσήμανε ότι ο προϋπολογισμός που ήρθε προς ψήφιση είναι στο 95% ίδιος με αυτόν που είχε καταρτίσει και ψηφίσει η προηγούμενη διοίκηση. Περιέχει 444 έργα τα οποία είχαν προγραμματιστεί από το παρελθόν. «Εφαρμόζετε το πρόγραμμά μας», τόνισε, «πράγμα που δεν είναι κακό. Το κακό είναι ότι έχουν μεσολαβήσει εκλογές και η πλειοψηφούσα παράταξη με τα ψέματα και τις αστήρικτες συκοφαντίες ουσιαστικά παραπλάνησε τους πολίτες της Αττικής. Γιατί, όταν υπόσχεσαι ότι, αν εκλεγείς θα τα αλλάξεις όλα και μετά τις εκλογές δεν αλλάζεις τίποτα, τότε συνειδητά πριν από τις εκλογές έλεγες ψέματα. Θα περίμενε κανείς έστω μια τυπική συγγνώμη» σημείωσε ο κ. Σγουρός, για να καταλήξει λέγοντας ότι στα αυτοδιοικητικά θα στηρίξει τη νέα διοίκηση, αρκεί να αφήσει τα κομματικά έξω από τη λειτουργία της Περιφέρειας Αττικής.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της παράταξης "1800 – Η Αττική αλλάζει πρόσωπο" Πάρης Ευαγγελίου επεσήμανε ότιη συζήτηση για τον προϋπολογισμό αποτελεί μία
ανούσια παράσταση. «Ένας βολικά ουδέτερος προϋπολογισμός», αυτός είναι ο πραγματικός τίτλος που χαρακτηρίζει το κείμενο προϋπολογισμού που κατέθεσε η κ. Δούρου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, τόνισε χαρακτηριστικά και συνεχίζοντας, έθεσε ένα προβληματισμό λέγοντας πως «η Περιφερειάρχης, αφού δεν υπέγραψε ως «ζήτημα αρχής» για το οποίο θα τράβαγε «κόκκινη γραμμή», τον προϋπολογισμό της προηγούμενης Αρχής, τον τροποποίησε (;) και τελικά μας παρουσίασε επανάληψη τίτλων έργων και κωδικών, με χαρακτηριστικότερο όλων εκείνο την δημιουργία ΧΥΤΑ στο Γραμματικό! Στη συνέχεια αφού αντιμετώπισε αντιδράσεις ακόμα και από τον ίδιο τον συνδυασμό της, μας εξήγησε ότι «δεσμεύεται μεν από τα προηγούμενα αλλά και ότι δεν σημαίνει αυτό ότι επειδή τα ενέγραψε θα τα πραγματοποιήσει κιόλας» και συνέχισε αναρωτώμενος «τι ήταν τελικά αυτό που μας παρουσίασε; Μια πολιτική δεσμευτική πράξη με θέσεις και έργα όπως θα έπρεπε να ήταν ή μια απλή λογιστική και μη δεσμευτική απεικόνιση;
Τελικά φαίνεται ότι δεν ήταν ούτε το ένα ούτε το άλλο. Ήταν μια προσπάθεια της Περιφερειακής Αρχής να κερδίσει χρόνο ώστε να μην φανεί η πλήρης αδυναμία της ίδιας και του κομματικού της φορέα, δηλαδή του ΣΥΡΙΖΑ, να κάνουν πράξη τις προεκλογικές τους εξαγγελίες, να εφαρμόσει ακόμα και τον προϋπολογισμό που έχει κατ’ ουσία «αντιγράψει».
Με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και επίγνωση των θεσμών και των διαδικασιών, τονίζουμε ότι δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε τέτοιου είδους πρακτικές. Διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για την δυνατότητα της Περιφερειακής Αρχής να εφαρμόσει ακόμα και τον προϋπολογισμό που η ίδια παρουσιάζει. Το είχαμε άλλωστε τονίσει και στην οικονομική επιτροπή. Δεν μπορούμε να συνυπογράψουμε το τεχνικό πρόγραμμα, γιατί α) δεν έχει την απαραίτητη ρεαλιστική ιεράρχηση των έργων, β) δεν έχει επικαιροποιηθεί στη βάση των πραγματικών αναγκών και γ) δεν έχει μπει σε διαβούλευση με τους νεοεκλεγέντες Δημάρχους.» Κλείνοντας, υπενθύμισε σε όλους πως ως παράταξη «παραμένουμε θετικοί σε όποιες κοινωνικές παροχές θα ανακουφίσουν τους πολίτες και θα εξασφαλίσουν τις μισθοδοσίες των εργαζομένων. Πρόκειται για πάγια θέση του συνδυασμού μας που άλλωστε υποστηρίξαμε εμφατικά στις προεκλογικές μας εξαγγελίες», συμπεραίνοντας τέλος, πως «στο τέλος του 2015 θα φανεί δυστυχώς, η πλήρης διοικητική αδυναμία και αναποτελεσματικότητα της Περιφερειακής Αρχής».
Ο εκπρόσωπος της παράταξης «Ελληνική Αυγή για την Αττική» Περικλής Μουλιανάκης κατά την τοποθέτησή του για το προϋπολογισμό, τόνισε ότι «την ώρα που ο Ελληνικός λαός πλήττεται βάναυσα από τις πολιτικές των μνημονίων, η κ. Δούρου και η παράταξή της φέρνουν για ψήφιση έναν προϋπολογισμό αλόγιστης σπατάλης των οικονομικών της Περιφέρειας με μελέτες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και χρησιμότητας την στιγμή που τα 2/3 των συμπολιτών μας βρίσκονται στο όριο ή κάτω από το όριο της φτώχειας». Διαπίστωσε, επίσης, ότι ο προϋπολογισμός κινείται στην ίδια φιλοσοφία των προκατόχων της πλειοψηφούσας παράταξης, ενώ καυτηρίασε το γεγονός ότι δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για τον έλεγχο των έργων και την αποτελεσματικότητά τους που χρηματοδοτούνται αφειδώς από την Περιφέρεια, όπως τα έργα οδοποιίας ή τα αντιπλημμυρικά έργα. Χαιρέτισε, τέλος, «κάθε προσπάθεια στήριξης των συμπολιτών μας που έχει πληγεί από την μνημονιακή πολιτική, παρόλο το γεγονός ότι η παράταξή μας όποτε προσπάθησε να πράξει αυτό μέσω διανομών τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης βρήκε απέναντί της τα ΜΑΤ».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, τόνισε ότι η Ελληνική Αυγή θα καταψηφίσει τον προϋπολογισμό.
Στις τοποθετήσεις τους οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής ανέφεραν ότι «Ο προϋπολογισμός της περιφέρειας για το 2015 είναι ίδιος με αυτόν της προηγούμενης διοίκησης η οποία καταψηφίστηκε από το λαό της Αττικής. Άλλωστε στο περιφερειακό συμβούλιο, από κοινού τον ψήφισαν τόσο η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ όσο και αυτή του κύριου Σγουρού. Η δικαιολογία ότι δεν υπήρχε χρόνος είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις». Επιβεβαιώνεται ο σταθερός προσανατολισμός στην εξυπηρέτηση μεγάλων οικονομικών, επιχειρηματικών συμφερόντων, η σταθερή εφαρμογή της πολιτικής που υλοποιεί την κεντρική κρατική οικονομική πολιτική σε βάρος του εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων. Περίπου το 50% των εσόδων προέρχεται από φόρους και βάρη στις πλάτες του λαού. Η "νέα αντίληψη", είναι πολύ παλιά: Πλαστότητα κονδυλίων σε διάφορα έργα, όπως αντιπλημμυρικά και αποχετευτικά, και επιλεκτική πριμοδότηση σε έργα ανάλογα του σε ποιον ανήκει ο δήμος. Όσα διατίθενται σε λίγους επιχειρηματικούς ομίλους, δεν δίνονται για ολόκληρο το δυτικό Λεκανοπέδιο και τον Πειραιά όπου κατοικεί 1,5 εκατομμύριο κόσμος με τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας και φτώχειας στην Ελλάδα, με τις μεγαλύτερες ελλείψεις σε έργα υποδομής, ζωτικά για τα λαϊκά νοικοκυριά, όπως αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής θωράκισης. Συνεχίζεται η ίδια πολιτική ως προς τη χρηματοδότηση:
  • Προκλητικά ζεστό χρήμα στους μεγαλοεπιχειρηματίες (20.000.000 ευρώ για το γήπεδο της Ν. Φιλαδέλφειας, 7.000.000 ευρώ για την ανάπλαση στη "Λεωφόρο", 2.000.000 ευρώ για το ΧΥΤΑ στο Γραμματικό που η ίδια η κ. Δούρου χαρακτήριζε "χαριστική ρύθμιση προς τους εργολάβους")
  • Χρηματοδότηση πανάκριβων έργων βιτρίνας (πχ. "βιοκλιματικές αναπλάσεις" και "περιβαλλοντικοί ποδηλατόδρομοι") και όχι για αναγκαίες υποδομές στις λαϊκές συνοικίες».
Τέλος, κάλεσαν το λαό να βγάλει συμπεράσματα από τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας διοίκησης της περιφέρειας, να πάρει ο ίδιος την κατάσταση στα χέρια του, χωρίς να περιμένει τίποτα από παλιούς και νέους σωτήρες.
Ο εκπρόσωπος της παράταξης "ΑΤΤΙΚΗ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΟΙ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ - ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΪΚΑΛΗΣ", Γιάννης Μοίρας, στην εισήγησή του αναφέρθηκε αρχικά στην απελθούσα διοίκηση ασκώντας κριτική ότι «εξέλιπαν από το χάρτη της Περιφέρειας κεντρικά διαδημοτικά έργα και παρεμβάσεις, που θα ήταν δυνατό να βοηθήσουν καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός διαφορετικού προφίλ Ανάπτυξης, Οικονομίας και Απασχόλησης, ενώ παρατηρήθηκε στον αντίποδα, κατάτμηση, κατακερματισμός και «σαλαμοποίηση» προγραμμάτων και κονδυλίων για αναρίθμητες, τοπικές, δημοτικές παρεμβάσεις». Στη συνέχεια, αναφερόμενος στη νέα διοίκηση, τόνισε ότι «ο προϋπολογισμός που μας φέρνει σήμερα η νέα διοίκηση δεν διαφέρει δραματικά κατά την γενική στόχευση και φιλοσοφία με όσα σας ανέφερα προηγουμένως. Πού είναι οι μεγάλες, στοχευμένες παρεμβάσεις, που θα καλύπτουν πολλούς δήμους ταυτόχρονα και θα επιδρούν ευεργετικά ως προς το μέλλον και την προοπτική τους;»
Στη συνέχεια, αναφερόμενος στην ψήφιση του προϋπολογισμού, εξήγησε ότι «είναι δύσκολο να ψηφίσουμε υπέρ ενός προϋπολογισμού η φιλοσοφία και η στόχευση του οποίου αντίκειται στην πλατφόρμα κριτικής, θέσεων και προτάσεων πάνω στην οποία εκλέχτηκε από τους πολίτες της Αττικής ο συνδυασμός μας». Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τα νέα έργα, πρότεινε ότι «θα ήταν εύστοχη κίνηση εκ μέρους της παρούσας διοίκησης, που θα έδειχνε και μία νοοτροπία και θέληση για συνεννόηση και συνεργασία, εάν συγκαλούταν μία διαπαραταξιακή σύσκεψη για να τοποθετηθούν ιδέες και εισηγήσεις από όλα τα μέρη, ή έστω μία σύσκεψη των επικεφαλής των παρατάξεων, με προεδρεύουσα την Περιφερειάρχη», τονίζοντας ότι «δεν μιλάμε για συνδιοίκηση, αλλά για συνεννόηση και συνεργασία».
Τέλος, κλείνοντας την ομιλία του, επεσήμανε ότι «συναινούμε ως προς το κομμάτι των δαπανών ενεργού στήριξης αδύναμων κι ευπαθών κοινωνικών ομάδων και εκεί ψηφίζουμε ναι, αρκεί να μας υποδείξετε βάσει ποιάς νομοθεσίας θα κατορθώσουμε να γίνει η εκταμίευση και η διοχέτευση των κονδυλίων προς τους αποδέκτες, διότι όσο κι αν ψάξαμε αυτό δεν το βρήκαμε. Στον υπόλοιπο προϋπολογισμό ψηφίζουμε λευκό, κι όχι κατά, δίνοντάς σας αρκετά περιθώρια κατανόησης ως προς το γεγονός ότι αναλάβατε μόλις τώρα και είχατε λιγοστά και στενά χρονικά (και άλλα) περιθώρια για να μας παρουσιάσετε κάτι το εντελώς διαφορετικό ως προς το ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Σαφέστατα θα έχουμε πολλά παραπάνω να συζητήσουμε όταν φτάσουμε στο σημείο (αναπόφευκτο αυτό) να συζητήσουμε επί των τροποποιήσεων του παρόντος προϋπολογισμού».
Ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!», Θάνος Τζήμερος, διαφώνησε με το έντονο πολιτικό χρώμα που δίνεται στη συζήτηση κι αναρωτήθηκε αν, για παράδειγμα, το έργο “ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΡΟΜΟΥ-ΠΛΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΟΥΝΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΠΟΡΟΥ είναι μνημονιακό ή αντιμνημονιακό! Υπογράμμισε ότι η ουσία του προϋπολογισμού δεν είναι το τί θα ξοδευτεί αλλά γιατί θα ξοδευτεί. «Έτσι όπως παρουσιάζεται, ο προϋπολογισμός είναι για όλους και περισσότερο για το φορολογούμενο ένα εφτασφράγιστο μυστικό. Κωδικοί – περιγραφή του έργου με πέντε λέξεις και ποσό. Τίποτε άλλο. Σε ένα σοβαρό κράτος ο πολίτης θα μπορούσε να ψάξει το έξοδο σε όσο βάθος θα ήθελε. Να διαβάσει το σκεπτικό, να δει τις μελέτες, τις προκηρύξεις των διαγωνισμών, να μάθει ποιός και πώς πήρε τη δουλειά και να παρακολουθεί αργότερα τον ρυθμό προόδου των έργων.
Όταν τίποτε από αυτά δεν είναι εμφανές, πώς να κρίνεις αν για το συγκεκριμένο έργο χρειάζονται 1.100.000, περισσότερα ή λιγότερα»;
Ο κ. Τζήμερος ζήτησε από τους συντάκτες του προϋπολογισμού πλήρη αιτιολόγηση της τεράστιας αύξηση του ποσού που δίδεται για αμοιβές των υπαλλήλων της Περιφέρειας: από 1.053.006,42 το 2013, εξακοντίζονται στα 5.505.495 ευρώ για το 2015! Επιπλέον προβλέπονται άλλα 2.900.000 ευρώ για υπερωρίες συν 280.000 για “νυχτερινά”, πολύ περισσότερα από τα 1.866.197,38 ευρώ που πλήρωσε η Περιφέρεια για υπερωριακή εργασία το 2013. Πρόκειται για πρωτοφανή υπερπενταπλασιασμό των αμοιβών του προσωπικού και ο κ. Τζήμερος αναρωτήθηκε βάσει ποιάς μελέτης προτείνεται αυτό και πώς θα υλοποιηθεί.
Επεσήμανε τις στρατηγικές ελλείψεις του προϋπολογισμού και ζήτησε να αναλάβει η Περιφέρεια πρωτοβουλία για δημιουργία κοιτίδων νεανικής επιχειρηματικότητας και επιστημονικής έρευνας, τομείς που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη της Αττικής, τουλάχιστον.
Έκλεισε, λέγοντας ότι δεν μπορεί ούτε να υπερψηφίσει ούτε να καταψηφίσει τον προϋπολογισμό διότι, χωρίς ενημέρωση, δεν έχει άποψη. Τόνισε ότι ονειρεύεται μια Δημόσια Διοίκηση που θα “πονάει” κάθε ευρώ που διαχειρίζεται από το υστέρημα του φορολογούμενου και θα του εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια πώς και γιατί το ξοδεύει.
Ο επικεφαλής της παράταξης "ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ", Αντώνης Γάκης, στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι «Είναι λογικό ο προϋπολογισμός του 2015 που φέρνει η διοίκηση προς ψήφιση να έχει μια μεταβατική διάσταση των πραγματικών προθέσεών της. Πάραυτα, τα προτεινόμενα νέα έργα και η λογική σύνταξής του μέσα σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα διακατέχονται από ένα έντονα κοινωνικό και περιβαλλοντικό περιεχόμενο που καταδεικνύει μια νέα πολιτική φιλοσοφία. Η θέση μας σαν ΑΝΑΣΑ για τη διαχείριση των απορριμμάτων είναι στην ίδια κατεύθυνση με την ουσία της επιστολής που έστειλε η Περιφερειάρχης στους δημάρχους της Αττικής για διαδημοτικές συνεργασίες, διαλογή στην πηγή και δημιουργία πράσινων σημείων ανά γειτονιά και ακύρωση των φαραωνικών εργοστασίων σε Γραμματικό, Κερατέα και Φυλή που βασίζονται σε εγγυημένες ποσότητες σύμμεικτων απορριμμάτων. Όσον αφορά στα γήπεδα, τα οποία χρηματοδοτούνται, πρέπει να είναι περιουσία των πολιτών και όχι των μεγαλοπαραγόντων ανοιχτά και δωρεάν για άθληση από όλους, ερασιτέχνες αθλητές αλλά και για το μαζικό αθλητισμό όλων των ηλικιών. Η ΑΝΑΣΑ θα καταθέσει τις ολοκληρωμένες της προτάσεις όσον αφορά σε έργα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση της Αττικής, την ψηφιακή σύγκλιση και τον ηλεκτρονικό πολίτη, την οδική ασφάλεια και τα έργα υποδομής κ.α εν όψει της πρώτης αναθεώρησης του προϋπολογισμού που θα γίνει το επόμενο τρίμηνο και υπερψηφίζει τον πρώτο Προϋπολογισμό με αριστερό, οικολογικό και κοινωνικό πρόσημο στην ιστορία της Περιφερείας Αττικής και τα τεχνικά έργα που τον συνοδεύουν».
Η επικεφαλής της παράταξης "ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΕΕ-ΔΝΤ", Δέσποινα Κουτσούμπα, στην εισήγησή της τόνισε ότι «είναι αδιανόητο να εισηγείται η νέα περιφερειακή αρχή τον προϋπολογισμό της προηγούμενης διοίκησης Σγουρού και να τον παρουσιάζει ως νέο. Ένας προϋπολογισμός θα έπρεπε να αποτυπώνει μια άλλη λογική, θα έπρεπε να απαντάει σε βασικές κοινωνικές ανάγκες που κατανέμονται σε τρεις άξονες, με πρώτο άξονα τη φτώχεια, σίτιση και ανεργία, δεύτερο άξονα το κοινωνικό κράτος (σχολεία, παιδικοί σταθμοί, υγεία) και τρίτο άξονα περιβάλλον και ποιότητα ζωής (πράσινο, παραλιακό μέτωπο, αποχέτευση, ύδρευση σκουπίδια). Σε αυτά περιμέναμε να παρουσιαστεί μια συνολική λογική για το ποιά είναι η πολιτική της νέας περιφερειακής αρχής. Αυτά δεν απαντιούνται με τα 13 εκ. κοινωνικών δαπανών σε συνολικό προϋπολογισμό 588 εκ. ευρώ». Η κ. Κουτσούμπα επεσήμανε ακόμη ότι «ο προϋπολογισμός αυτός δεν αντιστοιχεί στις προεκλογικές δεσμεύσεις της Δύναμης Ζωής αλλά ούτε και στις μετεκλογικές» φέρνοντας ως παραδείγματα την απουσία σχεδιασμού για διαλογή στην πηγή και ανακύκλωση, καθώς και την απουσία κωδικού για την ανάπλαση των λιπασμάτων της Δραπετσώνας που υποτίθεται ότι είναι στις προτεραιότητες της νέας περιφερειακής αρχής. Τέλος, κλείνοντας την ομιλία της, υπογράμμισε ότι «Δεσμευτήκατε για δημόσιο σύστημα μεταφοράς μαθητών από τη νέα σχολική χρονιά αλλά δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για αγορά λεωφορείων από την Περιφέρεια. Εξάλλου δαπάνες όπως τα 2 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση του ΧΥΤΑ Γραμματικού, τα 7 εκ. ευρώ για τον Αλαφούζο και τα 20 εκ. ευρώ για τον Μελισσανίδη, δηλώνουν εύγλωττα ότι η επαγγελλόμενη σύγκρουση με τα συμφέροντα δεν πρόκειται να γίνει».
Από τη μεριά του ο επικεφαλής της παράταξης “ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ” Πέτρος Μαντούβαλος τόνισε ότι αυτό που προέχει είναι η εγκατάσταση του διπλογραφικού συστήματος, ενώ επεσήμανε ότι «Σε μερικές δράσεις (όπως για παράδειγμα είναι η επανασύνδεση με το δίκτυο της ΔΕΗ όσων νοικοκυριών που λόγω ένδειας τους είχαν διακόψει την παροχή ρεύματος) η Περιφέρεια Αττικής θα κολλήσει σίγουρα στο Νόμο, αφού απαιτούνται νομοθετικές ρυθμίσεις για να προχωρήσουν κάποιες από τις δράσεις αυτές». Επίσης, πρόσθεσε ότι στον Προϋπολογισμό διαφαίνεται μια υποτονική παρουσία της Περιφέρειας τόσο στα νησιά της Αττικής, όσο και στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και προέτρεψε τους αρμόδιους Αντιπεριφερειάρχες να κινητοποιηθούν ώστε να ενταχθούν στον Προϋπολογισμό δράσεις για αυτές τις Ενότητες. Τέλος, πρόσθεσε: «Θα ψηφίσω τον Προϋπολογισμό συνειδητά. Ανήκω στην κοινωνική Δεξιά, δεν έχω πολιτική συγγένεια μαζί σας. Πιστεύω όμως στον εποικοδομητικό και συνθετικό δημοκρατικό διάλογο και σας εμπιστεύομαι. Με ενδιαφέρει το κοινωνικό προφίλ που θέλετε να προσδώσετε και θα προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις να το ενισχύσω».
Η επικεφαλής του συνδυασμού “ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ”, Μαρία Γιαννακάκη, περιέγραψε στην ομιλία της τα παρακάτω:
α) τόνισε ότι μεγάλο μέρος του περίφημου πλεονάσματος “Σγουρού” προέρχεται από απορριφθέντα κονδύλια πρόχειρων προτάσεων της διοίκησής του από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
β) επεσήμανε ότι επιλεκτικά η νέα διοίκηση πριμοδοτεί δήμους φιλικά προσκείμενους στο ΣΥΡΙΖΑ (βλέπε Άλσος Ν. Φιλαδέλφειας)
γ) Ανέφερε ότι το κονδύλι που προβλέπεται για το Γραμματικό, αποτελεί τον ορισμό της κυβίστησης και ζητήθηκε να αποσυρθεί. Με αφορμή αυτό, απαίτησε να ξεκινήσει συγκροτημένη συζήτηση για τα σκουπίδια
δ) Πρόσθεσε ότι και η παρούσα διοίκηση αντιμετωπίζει παθητικά τα κοινωνικά προβλήματα χορηγώντας επιδόματα, ενέργεια νεοφιλελεύθερης αντίληψης. Στον αντίποδα, τέθηκε η πρόταση του συνδυασμού μας για δημιουργία 7.000 νέων θέσεων εργασίας.
ε) Ανέδειξε ότι ο προϋπολογισμός βρίσκεται στον αντίποδα των προεκλογικών εξαγγελιών της παρούσας διοίκησης, πράγμα που άλλωστε παραδέχθηκε και ο εισηγητής των οικονομικών, αφού τόνισε ότι πρόκειται για κατά 90% προϋπολογισμό “Σγουρού”. Οι όποιες αλλαγές επί της τελικής πρότασης, ειδικά σε κοινωνικά θέματα, είναι σε θετική κατεύθυνση και επικροτείται, παρόλα αυτά όμως δεν δίνει ούτε αριστερό, ούτε οικολογικό στίγμα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, δήλωσε ότι ψηφίζει λευκό και πως επιθυμεί να ασκήσει εποικοδομητική αντιπολίτευση αλλά και με διάθεση συνεργασίας, σε ό,τι θετικό προταθεί.
Στη συνέχεια παίρνοντας το λόγο η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Ερμίνα Κυπριανίδου επεσήμανε: «Προκειμένου να λειτουργήσουν τα πράγματα στην Περιφέρεια, είμαστε υποχρεωμένοι ως νέα περιφερειακή αρχή να φέρουμε προς ψήφιση στο Περιφερειακό Συμβούλιο έναν προϋπολογισμό για το 2015. Ένα μόλις μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας. Είναι φανερό ότι ο προϋπολογισμός αυτός δεν είναι το σύνολο του προγράμματός μας, αλλά η πρώτη φάση ενός σχεδίου που βρίσκεται σε εξέλιξη κι έχει έντονα τα στοιχεία της μεταβατικότητας. Επιλέξαμε να πορευθούμε με σοβαρότητα, και καλή γνώση όλων των δεδομένων και όχι με εντυπωσιασμούς, με τσαλαβουτήματα και ευκολίες ή λαϊκισμούς. Και εισηγητικά τονίστηκε αυτό με ειλικρίνεια και πολιτικό ήθος και το νέο υπόδειγμα ακριβώς έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο κινηθήκαμε και κινούμαστε. Με συσκέψεις με όλους τους Δημάρχους της Περιφέρειας με επαφές με κόμματα, φορείς και συλλογικότητες, διαβουλευόμενοι γύρω από τα προβλήματα των πολιτών. Με την επιστολή που στείλαμε στις δημοτικές αρχές για τη διαχείριση των απορριμμάτων κλπ.». Η κυρία Κυπριανίδου αναλύοντας τη βασική κατεύθυνση του προϋπολογισμού πρόσθεσε: «Η κατεύθυνση στον προϋπολογισμό που καταθέσαμε δίνεται με σαφήνεια με την αποφασιστική ενίσχυση των κονδυλίων για την ανακούφιση των συνανθρώπων μας σε συνθήκες απίστευτης κρίσης και φτωχοποίησης, την προάσπιση του περιβάλλοντος με έργα μικρά και μεγάλα που λύνουν χρόνια προβλήματα υποδομών και ανοίγουν αναπτυξιακούς δρόμους μακριά από στρατηγικές που κυριαρχούσαν τα προηγούμενα χρόνια. Και επιμένοντας εμφαντικά στο συντονιστικό και επιτελικό ρόλο της Περιφέρειας. Μας εγκαλείτε λοιπόν γιατί σε ένα μήνα δεν αλλάξαμε τα πάντα. Πόσα χρόνια ήταν στο τιμόνι της Νομαρχίας και στη συνέχεια της Περιφέρειας η απελθούσα Περιφερειακή Αρχή; Ναι, εμείς θα πάμε πιστοί στις δεσμεύσεις μας φάση -φάση, σταδιακά, με ωριμότητα και σχέδιο να αναθεωρούμε χωρίς εντυπωσιασμούς και πυροτεχνήματα. Και μάλιστα σε συνθήκες που ‘η αυτοδιοίκηση έχει υποστεί τη βιαιότερη προσαρμογή στην ιστορία της’, όπως χαρακτηριστικά παραδέχτηκε η απελθούσα Περιφερειακή Αρχή στην αντίστοιχη συνεδρίαση πέρυσι. Όσο για τη Λαϊκή Συσπείρωση και την Ανταρσία άσκησαν τον αντιπολιτευτικό τους ρόλο στη γνωστή ισοπεδωτική λογική της πεπατημένης, αποκρύπτοντας την ειλικρινή αναφορά μας στα παραπάνω και στο μεταβατικό χαρακτήρα της προσπάθειας, που όμως ήδη δείχνει τη φιλολαϊκή κατεύθυνση που στοχεύουμε.

Η Αντιπεριφερειάρχης σε θέματα κοινωνικής πολιτικής, κ. Κατερίνα Θανοπούλου, στην εισήγησή της αναφέρθηκε στις ουσιώδεις διαφοροποιήσεις στον προϋπολογισμό του 2015, τονίζοντας ότι «αποτελούν ένα μικρό αποτύπωμα της δικής μας φιλοσοφίας, των δικών μας κατευθύνσεων αλλά και μιας στρατηγικής κατεύθυνσης στην εφαρμοσμένη πολιτική για την Περιφέρεια Αττικής» και επεσήμανε ότι «ο τομέας της κοινωνικής πολιτικής αλλά και οι αναγκαίες δράσεις αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης βρίσκονται στο κέντρο των αρχικών αλλαγών στο συζητούμενο προϋπολογισμό αλλά και στον πλήρως αναμορφωμένο που θα κατατεθεί μετά τις γιορτές».
Στη συνέχεια η κ. Θανοπούλου, θέλοντας να δώσει το στίγμα της αλλαγής προσανατολισμού προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης με κοινωνικό πρόσημο και περιβαλλοντική ευαισθησία, παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία που αποτυπώνουν την προσπάθεια της νέας περιφερειακής αρχής να συμβάλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, εξαπλασιάζοντας τις αντίστοιχες δαπάνες.
Πιο συγκεκριμένα: 1.958.000 ευρώ στον προϋπολογισμό του 2015 που κατέθεσε η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή. 13.283.000 ευρώ στον προϋπολογισμό που καταθέτουμε εμείς. Εξαπλασιασμός που δεν εξαγγέλλεται απλώς αλλά δεσμευτικά θα υλοποιηθεί! Και είναι το πρώτο μικρό βήμα μέσα σε ούτε δύο μήνες». Αναφερόμενη ενδεικτικά στις κοινωνικές δράσεις που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό πρόσθεσε τα παρακάτω:
-            Στέγαση και Επανένταξη Αστέγων: ήταν 0 ευρώ και τώρα είναι 2.700.000.
-            Δράσεις για Εξαρτήσεις και προαγωγή Ψυχοκοινωνικής Υγείας: ήταν 458.000 και τώρα είναι 2.158.000
-            Πρόγραμμα καταγραφής και στήριξης γυναικών σε περιπτώσεις κακοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού: ήταν 0 ευρώ και τώρα είναι 280.000
-            Περιφερειακό Γραφείο καταγραφής προβλημάτων ένδειας και διασύνδεσης δομών κοινωνικής μέριμνας: ήταν 0 ευρώ και είναι 100.000.
-            Επανασύνδεση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και νερού σε περιπτώσεις που έχουν διακοπεί λόγω ένδειας: ήταν 0 ευρώ και τώρα είναι 2.250.000.
-            Πρόγραμμα Σίτισης μέσω Προγραμματικών Συμβάσεων με Δήμους, δομές Αλληλεγγύης, Εκκλησία κλπ: ήταν 0 ευρώ και είναι 1.000.000.
-            Παροχή υπηρεσιών Υγείας σε ανασφάλιστους πολίτες και παιδιά μέσω Προγραμματικών Συμβάσεων με Νομικά Πρόσωπα: ήταν 1.500.000 ευρώ και είναι 4.400.000.
-            Πιλοτικό Πρόγραμμα «Αττική Γραμμή κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού»: ήταν 0 ευρώ και είναι 350.000.
Κλείνοντας την εισήγησή της η κ. Θανοπούλου, διαβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι «οι αρχικές αυτές αναμορφώσεις δηλώνουν τη δέσμευσή μας για μία άλλη φιλοσοφία ανάπτυξης με κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόσημο. ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΖΩΗΣ, για ουσιαστική αντιμετώπιση των απλών μα γιγάντιων προβλημάτων και με αναπτυξιακού περιεχομένου δαπάνες, με δομικές αλλαγές που εστιάζουν στη βελτιστοποίηση της ποιότητας της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας».
Ο Αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος, ξεκινώντας την ομιλία του είπε: «Οι εγγεγραμμένες δαπάνες για αθλητικές εγκαταστάσεις από την Περιφέρειας Αττικής για το επόμενο έτος αφορούν σε 53 έργα, συνολικής δαπάνης 105 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων 18 από αυτά υπερβαίνουν το 1 εκατομμύριο ευρώ».
Στη συνέχεια αναφερόμενος στο γήπεδο του Παναθηναϊκού στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας τόνισε: «Ελπίζω να έχετε παρακολουθήσει την αρνητική απόφαση του Ε’ Κλιμακίου (ΣΤ’ Διακοπών) του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη σύμβαση των επτά εκατομμυρίων ευρώ. Ο Παναθηναϊκός που είναι ο ωφελούμενος πρόκειται να προχωρήσει σε ένσταση κατά της συγκεκριμένης απόφασης. Η νέα Περιφερειακή διοίκηση θα είναι εκεί τη στιγμή που πρέπει και επαναλαμβάνουμε και σήμερα εδώ ενώπιόν σας την πάγια θέση μας: Η αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων οφείλει να σέβεται το νομικό πλαίσιο, το περιβάλλον, τους πολεοδομικούς κανόνες καθώς και τη βούληση της κοινωνίας των πολιτών».
Τέλος σχετικά με το γήπεδο της ΑΕΚ υπογράμμισε: «Το θέμα δεν κρίνεται σήμερα εδώ. Το γήπεδο αυτό είναι μια σύνθετη υπόθεση. Ούτως ή άλλως αυτά τα 20 εκατομμύρια ευρώ, αν και όταν δοθούν, δεν θα κατευθυνθούν στο χέρι κανενός. Το άλσος δεν θα πειραχθεί. Ενεγράφησαν εξάλλου όπως βλέπετε και 700.000 ευρώ στον προϋπολογισμό για την αναβάθμισή του με ήπιες και οικολογικές παρεμβάσεις. Εμείς αφουγκραζόμαστε τι λέει η κοινωνία της Νέας Φιλαδέλφειας και ο κόσμος της ΑΕΚ. Δεν εναγκαλιζόμαστε όμως κανένα επιχειρηματικό συμφέρον».
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Χρήστος Καπάταης, κατά την τοποθέτησή του, μεταξύ άλλων, τόνισε «Η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή ενώ μας εγκαλεί για τις λίγες αλλαγές που κάναμε στον προϋπολογισμό, αποκρύπτει το γεγονός ότι μας ‘παρέδωσε’ μόλις στις 28/8/2014. Η Περιφερειάρχης παρέλαβε τον προϋπολογισμό στις 5/9/14, τον οποίο και δεν υπέγραψε.Για τη σύνταξη ή την αλλαγή ενός προϋπολογισμού χρειάζονται χρόνος, τεχνικά εργαλεία και πολιτική βούληση.
Η Περιφέρεια, με ευθύνη της προηγούμενης διοίκησης, δεν διαθέτει διπλογραφικό σύστημα, ούτε πληροφοριακό σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης δαπανών και έργων, θέματα που είχαμε επισημάνει ως παράταξη κατά το παρελθόν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκής πληροφόρηση των δεδομένων. Το μόνο που υπάρχει λοιπόν είναι η πολιτική βούληση και αυτό φαίνεται. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, με τις δυσκολίες που αναφέρθηκαν, κατορθώθηκε να παρουσιάσουμε αλλαγές 37 εκατομμυρίων ευρώ με προτεραιότητα στις κοινωνικές δαπάνες όταν η απερχόμενη διοίκηση το προηγούμενο έτος εκτέλεσε συνολικά έργα μόλις 29 εκατομμύριων ευρώ με ελάχιστες κοινωνικές δαπάνες».
Στη συνέχεια ο κ. Καπάταης τόνισε ότι είναι η πρώτη φάση αναθεώρησης του προϋπολογισμού, θα υπάρξουν και επόμενες, όπου θα διατεθούν και άλλες πιστώσεις για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις.
Ο Παναγιώτης Αθανασιάδης Αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης τόνισε, μεταξύ άλλων, στην εισήγησή του: «Σε ό,τι αφορά, τη γενικότερη πολιτική μας στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής έχουμε θέσει τους εξής ενδεικτικούς και όχι αποκλειστικούς στόχους:
Α) απεξάρτηση της Περιφέρειας από αποκλειστικούς προμηθευτές
Β) ενοποίηση σε βάθος διετίας των Πληροφοριακών Συστημάτων και των Συστημάτων Παρακολούθησης & Ελέγχου,
Γ) μετάβαση από τον κατακερματισμό των διαφόρων έργων και υπηρεσιών σε μία ολοκληρωμένη δομή ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με συνακόλουθη μείωση του κόστους της επένδυσης λόγω κεντρικού σχεδιασμού και ενιαίου προγράμματος προμηθειών.
Και πρόσθεσε: «Η πρώτη μας κίνηση ήταν να αναβάλλουμε, ένα διαγωνισμό ύψους 1,8 εκατ. Ευρώ για αγορά υπολογιστών, εκτυπωτών και σαρωτών. Ένα διαγωνισμό, προϊόν μιας αντίληψης που επιβάλλει λιτότητα στις κοινωνικές και αναπτυξιακές δαπάνες χωρίς να πειράζει τη σπατάλη στον τομέα των προμηθειών από τις οποίες ωφελούνται μονότονα οι ίδιοι και οι ίδιοι. Έχουμε μπροστά μας επί της ουσίας δύο προϋπολογισμούς. Έναν αυτόν που μας άφησε προίκα η απερχόμενη διοίκηση και τον οποίο δεν θα μπορούσαμε να προλάβουμε να αναμορφώσουμε πλήρως μέσα σε ένα μήνα. Εδώ άλλοι δεν είναι έτοιμοι μετά από ένα μήνα να μιλάνε τόσο χρόνο όσο αντιστοιχεί στην καινούργια τους ιδιότητα.
Και έχουμε και ένα δεύτερο προϋπολογισμό στον οποίο αναφέρθηκε αναλυτικά ο σύντροφος Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών που κάνει μια πρώτη αποτύπωση των στόχων μας και του προγράμματος μας σε ποσά και κωδικούς».
Τέλος, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του πρόσθεσε: «Αν δεν θέλουμε να σκιαμαχούμε ή απλά να δημιουργούμε εντυπώσεις, είναι καθαρό ότι σήμερα συζητάμε και ψηφίζουμε ουσιαστικά επί του δεύτερου. Γιατί αυτός περιγράψει ξεκάθαρα το πώς θα τροποποιήσουμε το Γενάρη τον υπόλοιπο. Σε αυτόν, λοιπόν, τον προϋπολογισμό δίνω τη θετική μου ψήφο γιατί αποτελεί ένα πρώτο βήμα αναγκαίο αλλά και ικανό να βάλει την Περιφέρεια στο δρόμο για τον οποίο προεκλογικά δεσμευτήκαμε απέναντι στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα της Αττικής».
Ολοκληρώνοντας τον κύκλο της συζήτησης η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, αφού επεσήμανε ότι η σύνταξη του παρόντος Προϋπολογισμού έγινε με πολιτική υπευθυνότητα, οικονομική αξιοπιστία και κοινωνική ευαισθησία, αναφέρθηκε στις εποικοδομητικές παρατηρήσεις των εκπροσώπων των παρατάξεων στις εισηγήσεις τους. Στο πλαίσιο αυτό και ενδεικτικά, συμφώνησε με την κ. Γιαννακάκη για την αναγκαιότητα του οικονομικού ελέγχου και με τον κ. Μαντούβαλο όσον αφορά στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να υλοποιηθούν κάποιες από τις προτάσεις της νέας διοίκησης, καθώς και για τον «σκόπελο» της υπηρεσίας των Εντελλομένων, τονίζοντας όμως ότι «στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών δράσαμε με μαχητικότητα, με αποτέλεσμα τα εντελλόμενα να μην σταθούν εμπόδιο». Η κ. Δούρου συντάχθηκε με τις απόψεις για την αναγκαιότητα του διπλογραφικού συστήματος, συμφώνησε με την πρόταση του κ. Μοίρα για σύγκληση διαπαραταξιακής σύσκεψης για τα νέα έργα στο πλαίσιο συνεννόησης και συνεργασίας, με την πρόταση του κ. Καστρινάκη για προμήθεια απινιδωτών που θα τοποθετηθούν στα κτήρια της Περιφέρειας Αττικής. Ακόμη, συμφώνησε και στο θέμα που τέθηκε για τα μισθώματα των κτηρίων της Περιφέρειας, τα οποία χαρακτήρισε «προκλητικά» και τόνισε ότι ήδη έχει αναλάβει σχετική πρωτοβουλία.
Στη συνέχεια, αναφερόμενη στο θέμα των κωδικών του προϋπολογισμού που αφορούν σε κάποια έργα, τόνισε ότι «υφίστανται οι κωδικοί αλλά δεν σημαίνει ότι θα εκτελεστούν και τα έργα αυτά», ενώ, με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ για το Γραμματικό, επεσήμανε ότι «το πρόβλημα με το Γραμματικό δεν αφορά αποκλειστικά στη χωροθέτηση, αλλά πρόκειται για ένα μοντέλο που βρίσκεται στον αντίποδα της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας», ενώ δεσμεύτηκε ότι σύντομα θα πραγματοποιηθεί αναλυτική συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και κλείνοντας τόνισε ότι «είναι κοντά ο χρόνος που θα τοποθετηθούμε όλοι στο καίριο αυτό ζήτημα και κάποιοι θα απολογηθούν».

Αναλυτικά η ψηφοφορία διαμορφώθηκε ως εξής:
Τόσο για το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων, όσο και για τον Προϋπολογισμό του Οικονομικού έτους 2015:
  • Υπέρ ψήφισαν οι παρατάξεις «Δύναμη Ζωής», «Αττική – Γιάννης Σγουρός – Μόνο με έργο», «Ανάσα για την Οικολογία» και «Ανατροπή στην Αττική – Πέτρος Μαντούβαλος»
  • Κατά ψήφισαν οι παρατάξεις «180ο η Αττική Αλλάζει Πρόσωπο», «Ελληνική Αυγή για την Αττική», «Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής» και «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική, ΑΝΤΑΡΣΥΑ σε Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ»
Τέλος, λευκό ψήφισαν οι παρατάξεις «Αττική, Συμμέτοχοι στο Αύριο – Παύλος Χαϊκάλης», «Δημιουργούμε Μαζί» και «Παρέμβαση για την Αττική, Δημοκρατική, Οικολογική Κίνηση».

ΑρχείοΜέγεθος ΑρχείουΗμερομηνία Ανάρτησης
Κατέβασμα αυτού του αρχείου (ΟΜΙΛΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΡΕΝΑΣ ΔΟΥΡΟΥ.pdf)Ομιλία Περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου161 Kb        27/10/2014
Κατέβασμα αυτού του αρχείου (ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΧΡ. ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ - ΑΝΤΙΠΕΡ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.pdf)Εισήγηση Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών Χρ. Καραμάνου65 Kb        27/10/2014
  ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τηλέφωνα: 213 2063501, 210 6993404, 213 2063807
Fax: 213 2063513
e-mail: pressoffice@patt.gov.gr