Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 150 ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΟ 2015 - Εντός του '14 το πρώτο υδατοδρόμιο στην Τήνο

Μέσα στο 2014 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρώτου υδατοδρομίου στις Κυκλάδες το οποίο αδειοδοτήθηκε ήδη και θα αναπτυχθεί στο νησί της Τήνου. Αυτή τη στιγμή δύο εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, με στόχο τα υδροπλάνα τους να βάλουν μπροστά τις μηχανές τους πριν από το τέλος του 2014.

Σε τροχιά υλοποίησης είναι και δεκάδες άλλες υδατοδρόμια είτε αυτά θα γίνουν μέσω ιδιωτικής επένδυσης είτε μέσω δημόσιας. Ωστόσο οι πρώτες τακτικές πτήσεις αναμένονται την άνοιξη του 2015, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο περίπου 30 υδατοδρομίων, στα οποία έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Βόλος, Σποράδες και πολλά νησιά του Ιονίου έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες για την κατασκευή υδατοδρομίων, ενώ στο «παιχνίδι» μπαίνουν και οι Σάμος, Πάτμος, Πάρος, Μεσολόγγι, Ιθάκη και Καλαμάτα.

Οι δύο εταιρείες προσδοκούν να καθιερώσουν το υδροπλάνο ως ένα νέο και εναλλακτικό μέσο στις θαλάσσιες και εναέριες υπηρεσίες, όπου θα καλύψει το κενό στην ελληνική εναέρια και θαλάσσια ταξιδιωτική αγορά. Παράλληλα πρωταρχικός στόχος είναι και η σύνδεση της χώρας μας με γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία και η Ιταλία.

Δύο εταιρείες προσδοκούν να καθιερώσουν το υδροπλάνο ως ένα νέο και εναλλακτικό μέσο στις θαλάσσιες και εναέριες υπηρεσίες, όπου θα καλύψει το κενό στην ελληνική εναέρια και θαλάσσια ταξιδιωτική αγορά
 
Δύο εταιρείες προσδοκούν να καθιερώσουν το υδροπλάνο ως ένα νέο και εναλλακτικό μέσο στις θαλάσσιες και εναέριες υπηρεσίες, όπου θα καλύψει το κενό στην ελληνική εναέρια και θαλάσσια ταξιδιωτική αγορά
 
Ο ανταγωνισμός
Στη χώρα μας αν και ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί η αγορά των υδροπλάνων, ωστόσο υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ δύο εταιρειών, οι οποίες διεκδικούν την κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων. Πρόκειται τις εταιρείες Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. (Hellenic Seaplanes S.A.) και Ελληνικά Υδατοδρόμια θυγατρική εταιρεία της «Κ2 Smart Jets». Οι δύο εταιρείες έχουν διαφορετική πολιτική ανάπτυξης υδατοδρομίων καθώς η πρώτη στηρίζει την κατασκευή υδατοδρομίων μέσω ιδιωτικής επένδυσης και η δεύτερη μέσω δημόσιας.
 
Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.
Ειδικότερα η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. προχωρεί σε επενδύσεις με ιδιωτικά κεφάλαια ώστε να δημιουργήσει ιδιωτικά υδατοδρόμια όπου θα είναι κάτοχος της άδειας λειτουργίας ως ιδιώτης. Ήδη έχει ξεκινήσει διαδικασίες για την κατασκευή 15 υδατοδρομίων. Αυτή τη στιγμή έχει αναλάβει την κατασκευή υδατοδρομίων σε Βόλο, Σκόπελο, Αλόννησο, Σκύρο, Αμφιλοχία και Ζάκυνθο.

Παράλληλα η εταιρεία προχώρησε με τις διαδικασίες δημιουργίας υδατοδρομίων σε εξι λίμνες και κατέθεσε φακέλους στους αρμόδιους φορείς. Οι πρώτες λίμνες που έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες, που ωστόσο έχουν παγώσει λόγω προβλημάτων στην ιδιοκτησία, είναι η λίμνη της Τριχωνίδας στο Αγρίνιο, η λίμνη της Παμβώτιδας στα Ιωάννινα, η λίμνη του Καϊάφα στην Ζαχάρω Ηλείας, η λίμνη Πολυφύτου στην Κοζάνη, η λίμνη της Κερκίνης στις Σέρρες και η λίμνη της Μεγάλης Πρέσπας στη Φλώρινα. Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει η Μέκκα των υδροπλάνων στον κόσμο, καθώς κατέχει 16.000 ακτογραμμής, ενώ παράλληλα θα μπορούσε να γίνει και η Ριβιέρα της Ευρώπης. Τέλος του 2015 η εταιρεία ευελπιστεί να έχει ολοκληρώσει ένα δίκτυο με 110 υδατοδρόμια.
 
Ελληνικά Υδατοδρόμια
Από την πλευρά της, η Ελληνικά Υδατοδρόμια στηρίζει την ανάπτυξη των υδατοδρομίων από δημόσιους φορείς όπως Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμοί Λιμένων οι οποίοι θα κατέχουν την άδεια Λειτουργίας και θα δίνουν την εκμετάλλευση σε τρίτους. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει εγκριθεί να αδειοδοτήσει 16 υδατοδρόμια συνολικά στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ανδρέας Καροτσιέρης, έχει αναφέρει ότι το 10ετές επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας, προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ, προβλέπει συνολικά 48 συνδέσεις με 19 υδροπλάνα. Ηδη έχουν προχωρήσει στην υπογραφή συμφωνία συνεργασίας με διαχειριστή υδατοδρομίων/υδροπλάνων στην Τουρκία. Η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την αδειοδότηση των υδατοδρομίων:
  • Κέρκυρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας).
  • Παξών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας).
  • Ερείκουσας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)
  • Οθωνών(ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας).
  • Πάτρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας).
  • Ρεθύμνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου).
  • Λαυρίου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου).
  • Ηρακλείου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου).
  • Λίμνης Βεγορίτιδας (ιδιοκτησίας Δήμου Αμυνταίου).
  • Ραφήνας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας).
  • Χερσονήσου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χερσονήσου Κρήτης).
  • Σίφνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Σίφνου.
  • Πόρου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Πόρου).
  • Χανίων (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Χανίων).
Πρώτη αδειοδότηση
Η Τήνος είναι το πρώτο κυκλαδίτικο νησί που θα αποκτήσει υδατοδρόμιο, καθώς ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός παραχώρησης χώρου για υδατοδρόμιο. Ανάδοχος της διαδικασίας ορίστηκε η εταιρεία «Υδατοδρόμιο Τήνου ΙΚΕ» θυγατρική εταιρεία της Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε/ Hellenic Seaplanes S.A. μετά την επιτυχή αξιολόγησή της από την επιτροπή διαγωνισμού που συστήθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου και Άνδρου. Είναι το πρώτο νησί στις Κυκλάδες που ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για υδατοδρόμιο και ακολούθησε τον δρόμο της επιλογής αναδόχου επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει εξ αρχής την υποβολή αίτησης για αδειοδότηση, θα κατασκευάσει το υδατοδρόμιο και στη συνέχεια θα αναλάβει ως Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Τήνου και Άνδρου δεν επιβαρύνεται με οποιοδήποτε κόστος.

«Η πορεία της συγκεκριμένης επενδυτικής δραστηριότητας της εταιρείας Hellenic Seaplanes S.A./ Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. προχωρεί με σταθερά βήματα και αναμένεται σύντομα να έχει ένα βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων και στις Κυκλάδες», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Νικόλας Χαραλάμπους αναφέρει: «Η Τήνος είναι ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς με πολλούς επισκέπτες και αυξημένο τον θρησκευτικό τουρισμό που πολύ σύντομα θα αποκτήσει διασύνδεση με όλη την Ελλάδα μέσω των υδροπλάνων... Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και η ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στην Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους πιθανούς προορισμούς, οι οποίοι θα οδηγήσουν και στην προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος».
---------------------------------------
Πηγή: Ημερησία-Μαρία Μόσχου 
---------------------------------------