Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΜΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΓΩΝΑ




Μ. Παρασκευή, 18 Απριλίου
Έναρξη των περιορισμών σχετικά με τις εμφανίσεις των υποψηφίων στα ΜΜΕ (άρθρο 6 Ν. 3670/2010).
Εφ' εξής απαγορεύεται στους υποψηφίους η παρουσίαση ραδιοτηλεοπτικών και διαδικτυακών εκπομπών, ενώ οι εμφανίσεις τους υπόκεινται στους περιορισμούς που ορίζει το άρθρο 6 του Ν. 3870/2010 (με τις εξαιρέσεις που προβλέπονται για τη συμμετοχή των επικεφαλής σε debate). Προτείνεται κάθε συνδυασμός να ορίσει έναν/μία εκπρόσωπο τύπου, που δεν θα είναι υποψήφιος/-α και άρα θα μπορεί χωρίς πρόβλημα να κάνει δηλώσεις σε τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και διαδικτυακά ΜΜΕ.
Προθεσμία παραίτησης ειδικών κατηγοριών υποψηφίων από θέσεις που συνιστούν κώλυμα εκλογιμότητας (λ.χ. δικαστικοί, στρατιωτικοί).
Υποψήφιοι που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (δικαστικοί, στρατιωτικοί) για τους οποίους ο νόμος προβλέπει ειδική διαδικασία παραίτησης και αποδοχής αυτής, θα πρέπει να παραιτηθούν μέχρι 18/4 από τις θέσεις τους που συνιστούν κώλυμα εκλογιμότητας.


2. Καταχώρηση μηνυμάτων σε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό ή σε έντυπο (εφημερίδα/περιοδικό) :
Τίμημα για την καταχώρηση μηνυμάτων θεωρείται το ποσό που προκύπτει από τον τιμοκατάλογο που υποβλήθηκε από το ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό ή από το έντυπο (εφημερίδα ή περιοδικό) σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του Ν. 2328/1995, όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 33 του Ν. 2429/1996, όπως ισχύει σήμερα. Αν δεν έχει υποβληθεί τέτοιος κατάλογος τεκμαίρονται οι τιμές που προβλέπονται από την ίδια διάταξη για την περίπτωση αυτή.
Συγκεκριμένα βάσει της ως άνω διάταξης : “Κάθε ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός και κάθε εφημερίδα ή περιοδικό, που εδρεύει, εκπέμπει ή εκδίδεται σε οποιοδήποτε μέρος της ελληνικής επικράτειας, εφόσον κατά τις ισχύουσες ως σήμερα διατάξεις έχει την υποχρέωση καταβολής ειδικού φόρου και αγγελιοσήμου, οφείλει να υποβάλει στην οικεία Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) τον τιμοκατάλογο διαφημίσεων και χορηγιών, που εφαρμόζει. Στον τιμοκατάλογο αυτόν περιλαμβάνονται και όλες οι εκπτώσεις, οι προμήθειες και οι προσφορές, καθώς και ο αποδέκτης τους, είτε αυτός είναι διαφημιζόμενος είτε ο διαφημιστής που μεσολαβεί. Σε περίπτωση που τέτοιος τιμοκατάλογος δεν υποβληθεί, ισχύουν για τον υπολογισμό του ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων και του αγγελιοσήμου, ως προς τους ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθμούς, ο τιμοκατάλογος της Ε.Ρ.Τ.-Α.Ε.επαυξημένος κατά εκατό τοις εκατό (100%) και ως προς τα έντυπα μέσα ενημέρωσης οι υψηλότερες τιμές του τιμοκαταλόγου, που έχουν υποβληθεί από αλλά μέσα ενημέρωσης της ίδιας κατηγορίας και έκτασης κυκλοφορίας”.

Εφόσον έχει καθοριστεί ειδικό τιμολόγιο για τη διαφημιστική καμπάνια των περιφερειακών και δημοτικών συνδυασμών και των υποψηφίων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων στον τύπο ή τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που προκύπτουν από το τιμολόγιο αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την τιμολόγηση της προβολής μέσω διαδικτυακών τόπων ή ιστοσελίδων (αρθρ. 7 παρ. 6 του Ν. 3870/2010).

3. Χρήση αιθουσών ή άλλων κλειστών χώρων για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, έκδοση και αποστολή εντύπων προεκλογικού περιεχομένου και υπηρεσίες διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων :
Για τη χρήση από τους συνδυασμούς αιθουσών ή άλλων κλειστών χώρων χωρητικότητας άνω των πεντακοσίων ατόμων για τη διοργάνωση κάθε είδους εκδηλώσεων, την έκδοση εντύπων προεκλογικού περιεχομένου και τα ταχυδρομικά τέλη για την αποστολή τους, καθώς και για τη χρησιμοποίηση υπηρεσιών που παρέχονται από επιχειρήσεις διαφημίσεων και δημοσίων σχέσεων, αμοιβή, τίμημα ή αντάλλαγμα θεωρείται το ποσό που καταβάλλεται, συνήθως, με βάση τις αντίστοιχες τιμές της αγοράς.

Προσοχή : Τα ποσά που προκύπτουν από την κατά τις παραπάνω παραγράφους αποτίμηση, θα πρέπει να περιληφθούν κανονικά στα βιβλία εσόδων – δαπανών των συνδυασμών σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν. 3870/2010, καθώς και στις αναλυτικές και συγκεντρωτικές καταστάσεις των περιφερειακών και δημοτικών συνδυασμών καθώς και των υπόχρεων υποψηφίων σύμφωνα με το άρθρο 11 του ίδιου νόμου.

Σημειώνεται ότι η αποτίμηση των παραπάνω παροχών και διευκολύνσεων γίνεται από τους οικονομικούς διαχειριστές των παρατάξεων (άρθρο 8 του Ν. 3870/2010) και ο τελικός έλεγχος από την οικεία Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων (άρθρο 12 του Ν. 3870/2010).