Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013

Έκπτωτη η εταιρεία «Σι Λινκ Φέρρις» από το υπουργείο Ναυτιλίας...

Την αντίδραση της NEL Lines προκάλεσαν οι τρεις αποφάσεις
Τρεις υπουργικές αποφάσεις κήρυξαν έκπτωτη την εταιρεία «Sea Link Ferries» προκαλώντας «φουρτούνες» στο Αιγαίο



Νέες «φουρτούνες» στο Αιγαίο προκαλούν τρεις υπουργικές αποφάσεις που κήρυξαν έκπτωτη την εταιρεία «Σι Λινκ Φέρρις» που είναι θυγατρική της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (NEL Lines) από γραμμές των Δωδεκανήσων τις οποίες εξυπηρετεί η εταιρεία Blue Star Ferries. To σύνολο των εγγυητικών επιστολών, που ανέρχονται στις 221.000 ευρώ, κατέπεσαν υπέρ του Δημοσίου.

«Δεν είναι έκπτωτη η εταιρεία, αλλά η διαδικασία του υπουργείου Ναυτιλίας» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της NEL Lines κ Γιάννης Αβραντίνης, ο οποίος προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη για το θέμα προκειμένου να καταχωρίσει τα νόμιμα δικαιώματα της, όπως είπε, και να μην καταπέσουν οι εγγυητικές επιστολές της.


Ειδικότερα, σύμφωνα με τις αποφάσεις που φέρουν την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου, αναφέρονται τα εξής:

- Κήρυξη της εταιρείας με την επωνυμία «Σι Λινκ Φέρρις Ναυτική Εταιρεία» έκπτωτης της υπ' αριθμ. 3327.1.1/05/13/03-04-2013 απόφασης κατακύρωσης της δρομολογιακής γραμμής «Πειραιάς - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Τήλος - Σύμη - Ρόδος» και επιστροφή, κατάπτωση εγγυητικής επιστολής συμμετοχής και επιβολή κυρώσεων

- Κήρυξη της εταιρείας με την επωνυμία «Σι Λινκ Φέρρις Ναυτική Εταιρεία» έκπτωτης της υπ' αριθμ. 3327.1.1/04/13/03-04-2013 απόφασης κατακύρωσης της δρομολογιακής γραμμής «Πειραιάς - Αστυπάλαια - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Τήλος - Ρόδος» και επιστροφή, κατάπτωση εγγυητικής επιστολής συμμετοχής και επιβολή κυρώσεων

- Κήρυξη της εταιρείας με την επωνυμία «Σι Λινκ Φέρρις Ναυτική Εταιρεία» έκπτωτης της υπ' αριθμ. 3327.1.1/03/13/03-04-2013 απόφασης κατακύρωσης για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κως - Σύμη - Ρόδος», κατάπτωση εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, και επιβολή κυρώσεων.

Πηγές από τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ανέφεραν πως η «Σι Λινκ Φέρρις» που κέρδισε το διαγωνισμό για τις τρεις γραμμές με την καλύτερη προσφορά τον Οκτώβριο του 2012 και θα τις εκτελούσε με τα πλοία της από τις αρχές Νοεμβρίου του 2012 έως τον Οκτώβριο του 2013.

Οι ίδιες πηγές σημείωσαν ότι το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ θα έπρεπε να είχε καλέσει τη «Σι Λινκ Φέρρις» από τις αρχές Απριλίου και να της αναθέσει τις συγκεκριμένες γραμμές, αυτό δεν έγινε ποτέ, με το αιτιολογικό ότι ανταγωνίστρια εταιρεία είχε προσφύγει στη δικαιοσύνη, ισχυριζόμενη ότι η «Σι Λινκ Φέρρις» της ΝΕΛ είναι υπό πτώχευση και ότι αναμενόταν η απόφαση.

Σημειώνεται ότι η «Σι Λινγκ Φέρρις» έχει καταθέσει εδώ και καιρό στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές πιστοποιητικό από το πρωτοδικείο της Μυτιλήνης και του Πειραιά με το οποίο έχει βεβαιωθεί ότι δεν έχει υπαχθεί στο άρθρο 99.

Έτσι η διοίκηση της «Σι Λινκ Φέρρις» που απέστειλε εξώδικο στο υπουργείο Ναυτιλίας στα μέσα Αυγούστου για το θέμα εκλήθη από την αρμόδια επιτροπή για τις άγονες γραμμές, μια εβδομάδα μετά να υπογράψει τη σχετική σύμβαση.

Ταυτόχρονα το υπουργείο Ναυτιλίας είχε αναθέσει την εκτέλεση των συγκεκριμένων γραμμών στην ανταγωνίστρια εταιρεία μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Μετά από αυτό το γεγονός, η «Σι Λινκ Φέρρις» αρνήθηκε να υπογράψει τη σχετική σύμβαση και εκλήθη να δώσει εξηγήσεις σε πενταμελή επιτροπή του υπουργείου.

Στελέχη της κατά την ακρόαση ισχυρίστηκαν ότι πρόκειται για εμπαιγμό της εταιρείας και ότι ουσιαστικά η «Σι Λινκ Φέρρις» καλείτο να εκτελέσει τα συγκεκριμένα δρομολόγια μόνο για το μήνα Οκτώβριο δηλαδή τον τελευταίο μήνα της σύμβασης.

Υπενθυμίζεται πάντως ότι η NEL Lines έχει βρεθεί και άλλες φορές στο «στόχαστρο» του υπουργείου Ναυτιλίας. Μάλιστα το καλοκαίρι ο τότε Γενικός Γραμματέας Αιγαίου κ Γιάννη Σπιλάνης αναφορικά με το πρόβλημα που είχε προκύψει με τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Ικαρία είχε αποστείλει επιστολή στο «Βήμα» απαντώντας σε σχετική ανακοίνωση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου λέγοντας «αν για κάτι μπορώ να κατηγορηθώ είναι ότι δεν κήρυξα έκπτωτη την ΝΕΛ εκτός τουριστικής περιόδου όταν φάνηκαν τα σημάδια ανεπάρκειας της να εκτελέσει τα δρομολόγια για να προλάβω τη σημερινή κατάσταση. Όμως δυστυχώς με ενδείξεις, όσο ισχυρές και αν είναι, δεν προχωρά κανείς σε ακύρωση σύμβασης. Όπως επίσης χρειάζεται και σαφής πολιτική βούληση που να κατανοεί τις προτεραιότητες».
----------------------------
Πηγή: Το ΒΗΜΑ
---------------------------- 

Σχόλιο Σελίδας: Πριν λίγες ημέρες άκουσα μια γνώμη σχετικά με το ακτοπλοϊκό θέμα των νησιών μας η οποία στόχευε σε δημιουργία εταιρείας λαϊκής βάσης με την συμμετοχή της Εκκλησίας αλλά και τοπικών παραγόντων και πολιτών Κυθηρίων και Κυθηρίων της διασποράς...

Η κατάληξη όλων των δημιουργουμένων με λαϊκή βάση αγαπητέ φίλε έχουν ακριβώς την παραπάνω κατάληξη που περιγράφεται στο άρθρο....

Αυτοί που κλαίνε τις οικονομίες που έβαλαν στην ΑΝΕΝ μπορούν κάλλιστα να σας δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες...
-------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------