Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

Επιστολή Δήμου Κυθήρων για την Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων, Αντικυθήρων με λιμένα Πειραιώς


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

     Κύθηρα:   05/11/2013

     Aριθμ. Πρωτ.: Φ36/70/3569


              
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΠΡΟΣ :  Toν Υπουργό Ναυτιλίας,
Αιγαίου  και Νησιωτικής Πολιτικής,
κ. Mιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

ΚΟΙΝ¨:
Υπουργό Παιδείας , κ . Κ . Αρβανιτόπουλο,
Boυλευτές  Α΄Πειραιώς.
α) Τον  Βουλευτή  Α΄ Πειραιά, κ. Κ. Κατσαφάδο
β) Τον  Βουλευτή Α΄ Πειραιά, κ. Θ. Δρίτσα,
γ) Τον  Βουλευτή Α΄Πειραιά, κ. Π. Μελά,
δ) Τον  Βουλευτή Α΄Πειραιά, κ. Π . Κούζηλο     
ε) Την  Βουλευτή Α΄Πειραιά, κα. Μ. Ρεπούση,
                                                                                   
          Θέμα : Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων, Αντικυθήρων με λιμένα Πειραιώς.       

            Αξιότιμε  κ.  Υπουργέ,


με  μεγάλη έκπληξη σύσσωμος ο λαός των Κυθήρων  και των Αντικυθήρων, καθώς και η μεγάλη παροικία των Κυθηρίων  και των Αντικυθηρίων στο Λεκανοπέδιο Αττικής, παρακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις στο Υπουργείο Nαυτιλίας οι οποίες σχετίζονται με την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιώς - Κυθήρων – Αντικυθήρων – Κρήτης.

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι η Πολιτική η οποία εσχάτως ακολουθείται έχει στοχεύσει τα δύο νησιά μας. Οι συνεχείς αναφορές στα νησιά μας αφήνουν να διαφανεί η πρόθεση του Υπουργείου  σας να καταργήσει τις δύο γραμμές – κατά εβδομάδα- δημόσιας υπηρεσίας που εξυπηρετούν τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.

Ασφαλώς, η προσπάθεια υλοποίησης μιας τέτοιας πολιτικής μάς βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους και θα βρεθούμε  όλοι μας στην πρώτη γραμμή για να αντισταθούμε σθεναρά σ’ οποιανδήποτε τέτοια εξέλιξη. Η  σύνδεση των δύο νησιών με τον Πειραιά  δεν πρέπει να καταργηθεί για τους παρακάτω σοβαρούς λόγους : 

α’. Τα  Κύθηρα και τα Αντικύθηρα υπάγονται διοικητικά  στην Περιφέρεια Αττικής,
- Ενότητα  της Αντιπεριφέρειας Νήσων Αττικής -, και εξυπηρετούνται από όλες  τις Υπηρεσίες  που εδρεύουν στην Αθήνα ή στον Πειραιά, όπως Πολεοδομία, Υγειονομική Υπηρεσία, Δασική Υπηρεσία ( Δασαρχείο Πειραιώς ), 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, ΚΣΤ΄ Εφορεία  Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Διεύθυνση  Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, Δικαστήρια Πειραιώς και εσχάτως, μετά την κατάργηση της ΔΟΥ   Κυθήρων, τα δύο νησιά μας  υπήχθησαν στην Α΄ΔΟΥ  Πειραιώς.

β’. Οι δεσμοί άλλωστε Κυθήρων – Αντικυθήρων με το Λεκανοπέδιο Αττικής είναι  ισχυρώτατοι, αφού η οικονομικά εύρωστη παροικία  μας αριθμεί αρκετές χιλιάδες μέλη με ισχυρή παρουσία σε περιοχές, όπως στον Κορυδαλλό, στο Χατζηκυράκειο, στα  Καμίνια, στο Παγκράτι, στην Κυθηρούπολη Αλίμου κ. αλλού.

γ’. Επί πλέον, τα δύο νησιά μας  κατοικούνται σε εξαιρετικά  μεγάλο ποσοστό από γεροντικό πληθυσμό, ο οποίος εξυπηρετείται  πρωτίστως και κυρίως με την  απ’ ευθείας σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά. Ιδιαίτερα μάλιστα τα Αντικύθηρα εξυπηρετούνται αποκλειστικά με τον λιμένα του Πειραιώς, και τον χειμώνα ακόμη περισσότερο, αφού οι  δυνατές τρικυμίες δεν επιτρέπουν την προσέγγιση μικρότερων πλοίων απ’ εκείνα που διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε ανοικτές θάλασσες ως τον Πειραιά.

δ’. Τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα επίσης ανήκουν στην κατηγορία των  Προβληματικών Α΄ περιοχών, άρα  δικαιούνται ειδικής μεταχειρίσεως. Το γεγονός ότι οι δύο υφιστάμενες γραμμές μεταφέρουν λίγους επιβάτες την χειμερινή περίοδο, δεν αποτελεί άλλοθι για την κατάργησή τους. Αντίθετα, μάλιστα, οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας υφίστανται για  να στηρίζουν προβληματικά νησιά , ώστε να μη οδηγηθούν αυτά στον μαρασμό, την εγκατάλειψη από τους  κατοίκους  τους και παράλληλα δημιουργήσουν μείζον εθνικό  ζήτημα που άπτεται του Διεθνούς Δικαίου της  Θάλασσας.  
Εκεί  όπου η εμπορικά βιώσιμη γραμμή δεν  υφίστανται το κράτος δικαίου οφείλει να έρχεται αρωγός για να στηρίξει ουσιαστικά τις μειονεκτικές  νησιωτικές περιοχές , ακόμη και σε περιόδους έντονης οικονομικής κρίσης.

ε΄. Πέραν αυτών, τα δύο  νησιά μας και κυρίως  τα Κύθηρα, επιβιώνουν  από τον Τουρισμό με μεγάλο τμήμα τουριστών  να έχει ως αφετηρία τον λιμένα του Πειραιώς. Αν λοιπόν οι γραμμές καταργηθούν θα υποστεί  ο αγωνιζόμενος να στηριχθεί στα πόδια του τουριστικός τομέας τεράστιο και ανεπανόρθωτο πλήγμα, το οποίο μάλιστα θα είναι διπλό, αφού θα διακοπεί και η εισροή επισκεπτών από  την Κρήτη. Συν τοις άλλοις, η επαφή των Αντικυθηρίων  με την Μεγαλόνησο, όπου διαμένουν πολλοί Αντικυθήριοι θα καταστεί σχεδόν αδύνατη και μόνον μέσω  Πειραιώς.

Αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος και την έκταση της οικονομικής  στενότητας του Υπουργείου, είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε προς μια οικονομικότερη λύση, η  οποία θα διατηρεί βέβαια τις δύο επιδοτούμενες γραμμές, αλλά θα αναστέλλει την λειτουργία της μίας ( και σε καμμία περίπτωση αυτήν του Σαββατοκύριακου) για την περίοδο από 1η Νοεμβρίου  έως την 31η Μαρτίου εκάστου δρομολογιακού έτους.
   
Ευελπιστούμε ότι θα εισακουσθούν οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να διατηρηθούν οι δύο επιδοτούμενες γραμμές, ώστε να μην αναγκασθούν οι κάτοικοι των νησιών μας, οι οποίοι φυλάσσουν την είσοδο στο Ελληνικό Αρχιπέλαγος, να οδηγηθούν σε ακραίες καταστάσεις, οι οποίες διαταράσσουν την πολύτιμη κοινωνική Ειρήνη.
                                                                                 Με   ιδιαίτερη  εκτίμηση,

                                                                                                                                            

                                                                                Θεόδωρος   Γ. Κουκούλης
                                                                                            Δήμαρχος