Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Στη Βουλή η ακτοπλοΐα Κυθήρων και Ιθάκης

Η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία τριών νησιών και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τον τελευταίο μήνα λόγω της νόμιμης ακινησίας των πλοίων που τα εξυπηρετούσαν, έφτασαν στη Βουλή. Ο λόγος για την Ιθάκη, τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, που για δύο μήνες θα παραμείνουν χωρίς σύνδεση με Πάτρα, Πειραιά και Κρήτη, αντίστοιχα. Εξέλιξη, η οποία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα τόσο στους μόνιμους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες των τριών νησιών.

Μέχρι και την 1η Ιανουαρίου 2014 οι κάτοικοι της Ιθάκης θα μπορούν να πηγαίνουν στο νησί τους ακτοπλοϊκά μόνο μέσω Κυλλήνης, τρεις φορές την εβδομάδα και αφού το πλοίο «πιάσει» πρώτα Ζάκυνθο και Κεφαλονιά, με αποτέλεσμα να φτάνουν στον προορισμό τους ύστερα από πολλές ώρες. «Οι καταργήσεις των δρομολογίων οδηγούν σε μια σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τους κατοίκους της Ιθάκης», τονίζουν στην ερώτησή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αφροδίτη Θεοπεφτάτου και Θοδωρής Δρίτσας και υπογραμμίζουν πως επειδή η Ιθάκη δεν είναι βραχονησίδα αλλά νησί με χιλιάδες κατοίκους, ερωτούν τον Μ. Βαρβιτσιώτη πως σκοπεύει να διασφαλίσει τις μετακινήσεις των Ιθακησίων από και προς το Αργοστόλι και την Πάτρα. Λόγω της ακινησίας τού «Βιτσέντζος Κορνάρος» για δυο μήνες τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα θα μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με Πειραιά και Κρήτη.

Με αφορμή αυτό το γεγονός ο Θοδωρής Δρίτσας σε ερώτησή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας αναφέρει ότι σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός υποστήριξε πως τα λεφτά των επιδοτήσεων πρέπει να «πιάνουν τόπο» και ανέφερε ως παράδειγμα επιδοτούμενης γραμμής όπου τα χρήματα «δεν έπιαναν τόπο» τη γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα. Ο υπουργός, σημειώνει ο Θ. Δρίτσας, δείχνει να αγνοεί την πραγματικότητα που αφορά τη ζωή και τις δραστηριότητες των κατοίκων των Κυθήρων και Αντικυθήρων. Επίσης καταγράφει ότι τα δεδομένα που παρέθεσε ο υπουργός για την κίνηση στη γραμμή δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ τους χειμερινούς η κίνηση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ελάχιστη.

Ερωτά τον υπουργό εάν πρόκειται να σταματήσει την επιδότηση της γραμμής Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα και συνεπώς να την καταργήσει, εάν προτίθεται να αντικαταστήσει άμεσα το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» κατά τη διάρκεια της ακινησίας του και εάν προτίθεται να μελετήσει και να δει τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η εφαρμογή του νόμου 2932/2001 (απελευθέρωση της ακτοπλοΐας) τα οποία παροξύνθηκαν λόγω της κρίσης.
---------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών-Χριστίνα Παπασταθοπούλου
---------------------------------------------------------------------------