Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

Κυνήγι: ανάκληση της εγκυκλίου για τη μεταφορά των κυνηγόσκυλων ζητά ο Ωρίων

Τη δίωξη κυνηγών από την Πολιτεία με τη συνδρομή «ευαίσθητου» πολίτη-πολιτευτή του κόμματος των Οικολόγων Πρασίνων καταγγέλλει το Δίκτυο των Κυνηγών “Ωρίων” , εντοπίζοντας ως κίνητρο την ψηφοθηρία.

Ο Ωρίων αναφέρει περιστατικό ελέγχου σε αυτοκίνητο κυνηγών ώστε να διαπιστωθεί η «ευζωία» των κυνηγόσκυλων τους κατά τη μετακίνησή τους στην εθνική οδό και ζητά την απόσυρση της ερμηνευτικής εγκυκλίου 4039/12 που ρυθμίζει τις μετακινήσεις των κυνηγετικών σκύλων.

Η κυνηγετική οργάνωση κάνει λόγο για “σκόπιμη και επιλεκτική αντικυνηγετική συμπεριφορά που ενορχηστρώθηκε με βάση την εκδοθείσα «ερμηνευτική» εγκύκλιο του νόμου 4039/2012 «για τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα”.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει ο Ωρίων:
“Στην εγκύκλιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης (1969/100521/14-8-2013/ΥΠΑΑΤ/ΓΕΝ.Δ/ΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ, Δ/ΣΗ Κ.Α.Φ.Ε.) -την οποία όπως καταγγέλλει ο Ωρίων μόνο το econews ανήρτησε- εφευρίσκονται στοιχεία που δεν υπάρχουν πουθενά στο νόμο και αναφέρεται λανθασμένα ότι ειδικά τα κυνηγετικά σκυλιά και μόνο, θα πρέπει κατά τη μεταφορά τους με αυτοκίνητο να μπορούν να είναι όρθια και να πίνουν νερό όποτε το επιθυμούν, χωρίς να διευκρινίζει όμως ο συντάκτης της εγκυκλίου πώς αυτό θα επιτευχθεί σε ένα κινούμενο όχημα από ανοιχτό δοχείο νερού.

Υποτίθεται ότι όλα γίνονται για την «ευζωία» των ζώων με ασαφή και εντελώς υποκειμενική άποψη και ερμηνεία όμως, τόσο από τους συντάκτες όσο και από αυτούς που θα κληθούν να διαπιστώσουν τον «επαρκή χώρο» της ευζωίας και να επιβάλουν τα αντίστοιχα πρόστιμα.

Ο νόμος 4039/20123, τον οποίο προσπαθεί λανθασμένα και καταχρηστικά να ερμηνεύσει ο συντάκτης της εγκυκλίου της Δ/σης Κ.Α.Φ.Ε., ρυθμίζει τις μετακινήσεις των κυνηγετικών σκύλων όπως και για τα υπόλοιπα σκυλιά στο άρθρο 10 «Μετακίνηση και μεταφορά ζώων συντροφιάς». Στο άρθρο αυτό αναφέρονται μια σειρά ευρωπαϊκών κανονισμών που πρέπει να εφαρμόζονται στις μετακινήσεις και των κυνηγετικών σκύλων με τα αυτοκίνητα των ιδιοκτητών τους, από και προς το κυνήγι.

Παρόλα αυτά στο άρθρο 5 του ίδιου νόμου τέθηκε μια επιπλέον παράγραφος ειδικά και μόνο για τις μετακινήσεις κυνηγόσκυλων στο κυνήγι: «Τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται στην περίπτωση αυτή (αναφέρεται στο κυνήγι) πρέπει είναι κατάλληλα με επαρκή χώρο, φωτισμό και αερισμό και να ικανοποιούν τις φυσιολογικές ανάγκες του ζώου».

Εύλογα προκύπτουν τα ερωτήματα: Για πιό λόγο ο νομοθέτης δεν ενδιαφέρεται και για τα σκυλιά που δεν είναι κυνηγόσκυλα; Αν τα κυνηγετικά σκυλιά μετακινούνται για βόλτα ή για εκπαιδευτικό σε περίοδο που δεν επιτρέπεται το κυνήγι, δεν απαιτείται πια επαρκής φωτισμός και αερισμός; Ποιές είναι οι φυσιολογικές ανάγκες ενός σκύλου κατά τη μετακίνηση του;

Η ανάγνωση και μόνο του νόμου με τις ασαφείς αναφορές, «επαρκής χώρος», «κατάλληλα μέσα», «φυσιολογικές ανάγκες» και της εγκυκλίου να προσθέτει καταχρηστικά πως το κυνηγόσκυλο κατά την μετακίνηση του στο κυνήγι θα πρέπει «να στέκεται όρθιο στη φυσική στάση του σώματος του, να ξαπλώνει, να στρέφει το σώμα του και να έχει πρόσβαση σε νερό όποτε αυτό επιθυμεί» αποδεικνύει επιεικώς προχειρότητα. Ακόμη και ο πιο καλόπιστος πολίτης αναρωτιέται όμως, αν όλες οι ασάφειες των όρων και οδηγιών έγιναν όχι από πραγματικό ενδιαφέρον για τους κυνηγούς και τα σκυλιά τους, αλλά με ένα σαφές αντικυνηγετικό ιδεολόγημα το οποίο προκάλεσε το μη ρεαλιστικό και τραγελαφικό περιεχόμενο της εγκυκλίου.

Επιπλέον υπάρχει διαφωνία μεταξύ εγκυκλίων διαφορετικών υπουργείων. Αν ένας κυνηγός τοποθετήσει το σκυλί του βάρους 10 κιλών, αφού φυσικά καταφέρει να το βολέψει (μια και ο νόμος 4039/2012 ορίζει ότι μικρά σκυλιά θεωρούνται όσα έχουν βάρος μέχρι 10 κιλά) σε ένα κουτί 50x40x35 εκατοστά και ταξιδέψει με το Υπεραστικό Λεωφορείο των ΚΤΕΛ για κυνήγι, είναι νόμιμος, σύμφωνα με την εγκύκλιο Β/41804/443/13-9-11 του Υπουργείου Μεταφορών4. Αν ο ίδιος κυνηγός δοκιμάσει να κάνει το ίδιο, πηγαίνοντας για κυνήγι με το αυτοκίνητό του, μεταφέροντας το ίδιο κουτί με τον ίδιο σκύλο, ίσως να υποστεί πέραν του ελέγχου των αγανακτισμένων περί ευζωίας πολιτών, την προσαγωγή στο Αστυνομικό Τμήμα, ακόμα και ένα βαρύ πρόστιμο και θα είναι τυχερός αν αποφύγει και τη σύλληψη για τη συμπεριφορά του.

Και όλα αυτά διότι σύμφωνα με την προαναφερόμενη ερμηνευτική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Κ.Α.Φ.Ε. του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, της ίδιας όμως χώρας, είναι παράνομος επειδή δεν υπάρχει νερό μέσα στο κουτί μεταφοράς ή επειδή οι διαστάσεις του κουτιού δεν ικανοποιούν επαρκώς τα κριτήρια του κάθε ελεγκτή, τα οποία όμως δεν είναι πουθενά καταγεγραμμένα.
Μήπως οι ευαίσθητοι πολίτες μαζί με τα δραστήρια όργανα της πολιτείας αντί να «εκμαιεύουν» εγκυκλίους και να οργανώνουν μπλόκα στις εθνικές οδούς «κυνηγώντας» την ευζωία στη μετακίνηση των κυνηγόσκυλων, είναι καλύτερο να βοηθήσουν τους κυνηγούς στο δύσκολο και επικίνδυνο έργο συγκέντρωσης των λυσσασμένων αλεπούδων, ώστε να μην έχουμε επέκταση της λύσσας;  

Δυστυχώς μέχρι σήμερα, έχουν αφεθεί οι κυνηγοί μόνοι τους, να αγωνίζονται στην ύπαιθρο κατά της λύσσας, επειδή προφανώς καμιά φιλοζωική οργάνωση ή δημόσια υπηρεσία δεν έχει διάθεση να το κάνει.

Και θα αναρωτιούνται εύλογα οι κυνηγοί ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες τους θυμούνται μόνο στα δύσκολα, όπως η επιτήρηση της λύσσας, και αμέσως μετά συνδράμουν τις αντικυνηγετικές οργανώσεις στον αγώνα τους κατά των κυνηγών, με εγκυκλίους και προσαγωγές στα αστυνομικά τμήματα.

Οι ερμηνευτικοί εγκύκλιοι που εκδίδονται από τις αρμόδιες αρχές έχουν σκοπό να ενημερώνουν τους πολίτες για τα θέματα που ρυθμίζονται με κάποιο νόμο ή διάταξη με απλά λόγια και όχι να προκαλούν σύγχυση και αναταραχή σ’ αυτούς ή να προσθέτουν και όρους που δεν υπάρχουν στο κείμενο του νόμου όπως έχει γίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Εμείς, τα μέλη του Ωρίωνα, καλούμε λοιπόν τον αρμόδιο Υπουργό να ανακαλέσει την απαράδεκτη εγκύκλιο 1969/100521/14-8-2013/ΥΠΑΑΤ/ΓΕΝ.Δ/ΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ /Δ/ΣΗ Κ.Α.Φ.Ε, που προκαλεί μόνο προβλήματα στους κυνηγούς, με το άστοχο, ασαφές και παράλογο περιεχόμενο της και σε συνεργασία επιτέλους με τις κυνηγετικές οργανώσεις και κυνοφιλικούς φορείς να διαμορφωθεί ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο για την πραγματική προστασία των ζώων, χωρίς αντικυνηγετικά ιδεολογήματα και αναφορές.

Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, με πρόσφατη απόφασή της η αρμόδια κτηνιατρική υπηρεσία του Δήμου Δέλτα, ακύρωσε το πρόστιμο που είχε επιβληθεί στους κυνηγούς για παραβίαση των διατάξεων περί «ευζωίας κατά την μετακίνηση» των κυνηγόσκυλων και ουσιαστικά ακύρωσε στην πράξη το παράλογο και καταχρηστικό περιεχόμενο της εγκυκλίου. Ευτυχώς, η λογική δεν χάθηκε εντελώς από την χώρα μας.”

—Το περιστατικό
Για την ιστορία στο περιστατικό ενεπλάκησαν οι κυνηγοί, μέλη του Κυνηγετικού Συλλόγου της Κορίνθου, Μιχάλης Παλαιολόγος και Μάκης Δέδες, κάτοικοι Λουτρακίου, επιστρέφοντας από τη Βόρεια Ελλάδα.

Ολα ξεκίνησαν γύρω στις 8 το πρωί της 30ής Οκτωβρίου όταν στα διόδια Μαλγάρων στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθηνών τους σταμάτησε η Τροχαία μετά από καταγγελία της κυρίας Δ.Ε., η οποία πιθανότατα τους ακολουθούσε για πολλά χιλιόμετρα.

Τα όργανα της Τροχαίας αφού έλεγξαν όλα τα έγραφα του αυτοκινήτου και τα βρήκαν απολύτως τυπικά και νόμιμα δήλωσαν αναρμόδια για έλεγχο της «ευζωίας» των σκύλων κατά τη μεταφορά τους.

Όπως καταγγέλλουν οι κυνηγοί, οι αστυνομικοί υπέκυψαν στις πιέσεις της κυρίας που ζητούσε τη δίωξη (!) τους δεν επέτρεψαν στους δυο κυνηγούς να αποχωρήσουν.

Με βάση τα παραπάνω μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε ότι οι κυνηγετικές οργανώσεις της χώρας θεωρούν ότι δεν υφίσταται ζήτημα “ευζωίας” των κυνηγετικών σκύλων κατά τη μεταφορά τους  με αυτοκίνητα.

Το γεγονός ότι τα κουτιά στα ΚΤΕΛ βρίσκονται εντός του οχήματος, ενώ τα κουτιά στα ΙΧ των κυνηγών εκτός του οχήματος, κάτω από την εξάτμιση, εκτεθειμένο στις εξωτερικές συνθήκες δεν είναι παρά μία λεπτομέρεια. Περί κουτιών πρόκειται.
 -------------------------
Πηγή: econews.gr
-------------------------