Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Μ. Ιατρίδη: Πάρτε μέτρα για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα τουρκικά πλοία στα Δωδ/σα και το Β.Α. Αιγαίο

Την άμεση άρση του καθεστώτος της επιστράτευσης των Ελλήνων ναυτικών και τη λήψη μέτρων για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα τουρκικά πλοία στα Δωδεκάνησα και το Β.Α. Αιγαίο, ζήτησε η υπεύθυνη του τομέα ναυτιλίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Μίκα Ιατρίδη, καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η κ. Μίκα Ιατρίδη κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, προς ενημέρωση και του αρμόδιου Υπουργού, σειρά καταγγελιών για την πρακτική που ακολουθείται από τα τουρκικά πλοία, αλλά και τη στάση του Πρόξενου της Τουρκίας, ο οποίος, ουσιαστικά, θέτει σε πρώτο πλάνο τις αποφάσεις της Τουρκίας και όχι τις συμφωνίες που υπογράφει η χώρα του με άλλες χώρες, όπως η Ελλάδα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μ. Βαρβιτσιώτης, απαντώντας στην ερώτηση, σημείωσε ότι δεν υπάρχει ενιαίος τύπος εισιτηρίου και συστήματος καταγραφής των επιβατών και ανέφερε ότι γίνονται προσπάθειες μέσω διμερών συναντήσεων για την επίλυση του ζητήματος.

Στη δευτερολογία της, η βουλευτής Δωδεκανήσου σημείωσε ότι, προφανώς, στις διμερείς συναντήσεις, «μία από τις δύο πλευρές δεν έθεσε σωστά τα δικαιώματά της ή η Τουρκία κάνει ότι δεν καταλαβαίνει αυτά που της λέμε. Και έχουμε τον Τούρκο πρόξενο να λέει, αναφερόμενος σε αντίποινα προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ότι αυτά αποτελούν πολιτική απόφαση της Τουρκίας και η απόφαση αυτή είναι υπεράνω των συμφωνιών».

Για αυτό, η Μίκα Ιατρίδη επεσήμανε στον αρμόδιο Υπουργό ότι χρειάζεται συντονισμός μεταξύ των Υπουργείων Ναυτιλίας, Εξωτερικών και Οικονομικών και ότι η πραγματικότητα δείχνει ότι υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός από τα τουρκικά πλοία, ο οποίος αν συνεχιστεί θα οδηγήσει σε αφανισμό των υπό ελληνική σημαία πλοίων.

Κλείνοντας την ομιλία της, η Μίκα Ιατρίδη, αναφερόμενη σε δημοσιεύματα για την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της ΔΕΗ στην Τουρκία, προκειμένου τα ελληνικά νησιά να τροφοδοτούνται από το τουρκικό δίκτυο, τόνισε ότι τα ακριτικά νησιά θα κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή από το κατέβασμα του διακόπτη από την Τουρκία, κατάσταση που πρέπει να αποφευχθεί.

Επισυνάπτεται η συζήτηση από τα (αδιόρθωτα) πρακτικά της Βουλής:

Εισερχόμαστε στη συζήτηση της δεύτερης με αριθμό 1627/25-6-2013 επίκαιρης ερώτησης του πρώτου κύκλου της Βουλευτού Δωδεκανήσου των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Τσαμπίκας (Μίκας) Ιατρίδη προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Αιγαίου και Εξωτερικών, σχετικά με την μη εφαρμογή της ελληνοτουρκικής συμφωνίας από τα πλοία υπό τουρκική σημαία.
Κυρία συνάδελφε, έχετε το λόγο.
ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.

Καταρχήν, θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία στο νέο Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου για το καλό της ναυτιλίας μας, της ακτοπλοΐας μας και των Ελλήνων ναυτικών. Εύχομαι, επειδή είστε κι εσείς νέος άνθρωπος και έχετε πρωτοαναλάβει τώρα, να έχετε προλάβει να ενημερωθείτε. Παρόλα αυτά εύχομαι κάθε επιτυχία, διότι η ναυτιλία μας έχει πραγματική και ουσιαστική στήριξη από το ελληνικό κράτος.

Πριν έρθω στην επίκαιρη ερώτηση, θα πρότεινα στο νέο Υπουργό να άρει επιτέλους το καθεστώς της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτικών μας, ειδικά όταν υπάρχουν, κύριε Υπουργέ, ακόμα ναυτικοί μας στα ακτοπλοϊκά πλοία που δεν πληρώνονται τα δεδουλευμένα τους. Και βέβαια να επισημάνω ότι το καθεστώς αυτό έχει καταδικαστεί από διεθνείς φορείς και οργανισμούς, όπως η ATF και ο ILO.

Σε ό,τι αφορά τώρα την επίκαιρη ερώτηση, κοιτάξτε, είναι ένα θέμα που απασχολεί όλα τα Δωδεκάνησα και το Βορειοανατολικό Αιγαίο και αυτό γιατί η τουρκική πλευρά δεν εφαρμόζει την ελληνοτουρκική συμφωνία σχετικά με τις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ λιμένων νησιών του Ανατολικού Αιγαίου -Ρόδος, Κως, Σάμος, Χίος, Μυτιλήνη- και των αντίστοιχων λιμένων στα παράλια της Τουρκίας, γνωστή και ως ν. 2900/2001.

Πέρα από τη συγκεκριμένη συμφωνία η τουρκική πλευρά δεν εφαρμόζει ούτε την ερμηνευτική εγκύκλιο του τότε Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αλλά και το άρθρο 54 του ν. 4150 του νεοσύστατου Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Κυρία Πρόεδρε, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: Υπάρχουν σειρά καταγγελιών από Έλληνες πλοιοκτήτες ότι τουρκικά πλοία, δυστυχώς, φαίνεται να απολαμβάνουν και την ανοχή των ελληνικών αρχών με αποτέλεσμα να κάνουν ό,τι θέλουν, σε αντίθεση με τα υπάρχοντα ελληνικά, τα οποία αντιμετωπίζουν την εχθρική στάση των αντίστοιχων τουρκικών αρχών.

Γι' αυτό το λόγο θα καταθέσω, αν θέλετε, και στα Πρακτικά αντίστοιχη επιστολή της εταιρείας «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ SEAWAYS».

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξης του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Θα ήθελα άλλο ένα λεπτό, κυρία Πρόεδρε.

Αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες και τα ελληνικά πληρώματα, ακρίτες νησιώτες στο σύνολό τους, να κινδυνεύουν με αφανισμό, αφού όχι μόνο δεν μπορούν να ανταγωνιστούν το κόστος λειτουργίας των αντίστοιχων τουρκικών, αλλά βλέπουν να μην τηρούνται οι συμφωνίες που το ίδιο το ελληνικό κράτος έχει υπογράψει.
Επιπλέον, εγείρονται ζητήματα και για απώλειες εσόδων για το κράτος μας, καθώς σχεδόν όλες οι εντολές επιβίβασης, τα voucher ή τα εισιτήρια, εκδίδονται στην Τουρκία.

Κυρία Πρόεδρε, όσοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο κομμάτι της ναυτιλίας μας γνωρίζουν ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα στο Ανατολικό Αιγαίο θα κυκλοφορούν μόνο πλοία με τουρκική σημαία. Αυτή είναι η πραγματικότητα, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Συνεπώς, θα θέλαμε να ενημερωθούμε από τον κύριο Υπουργό για το ποια μέτρα προτίθεται να αναλάβει, ώστε να εφαρμοστεί η ελληνοτουρκική Συμφωνία.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κυρία Ιατρίδη.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Κυρία Πρόεδρε, όπως είναι γνωστό, η χώρα μας έχει συνάψει με την Τουρκία διμερή ναυτιλιακή Συμφωνία, η οποία κυρώθηκε με το ν. 2900/2001.

Με τη Συμφωνία αυτή, τα δύο μέρη αποφάσισαν να εξασφαλίζουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση των πλοίων στις θάλασσες και στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων και των επιβατών μεταξύ των λιμένων τους. Αυτή η Συμφωνία έχει εφαρμογή από τότε.
Μάλιστα, το 2006 το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τότε εξέδωσε και εγκύκλιο με την οποία επιδιώχθηκε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στις θαλάσσιες συνδέσεις των ελληνικών νησιών με τα τουρκικά παράλια.

Το πρόβλημα που έχουμε εντοπίσει είναι στην απουσία ενός συστήματος καταγραφής των στοιχείων των διακινούμενων επιβατών, το οποίο είναι ένα πρόβλημα που μας απασχολεί και θέλουμε να το λύσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς να βάλουμε γραφειοκρατικές δεσμεύσεις στον τουριστικό χώρο, γιατί ο τουρίστας ο οποίος θέλει να κάνει μία περιήγηση ή μία βόλτα στα τουρκικά παράλια είτε το αντίστροφο, να κάνει μία βόλτα στα ελληνικά νησιά, γιατί βρίσκεται στα τουρκικά παράλια, δεν θα πρέπει να υπόκειται σε άπειρους γραφειοκρατικούς περιορισμούς. Όμως, πρέπει να υπάρχει και ένας ενιαίος τύπος εισιτηρίου που να αφορά τους επιβάτες και τα οχήματα.

Γι' αυτό, έχουμε διαπιστώσει την ανάγκη ότι η εγκύκλιος που έχει εκδοθεί το 2006 πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Για αυτόν το λόγο έχει γίνει ήδη συνάντηση από τον Απρίλιο με τις τουρκικές αρχές, για να μπορέσουμε να βρούμε ενιαίους τύπους καταγραφής των επιβατών και ενιαίους τύπους εισιτηρίων.
Επειδή, όμως, αναφέρεστε στη μη τήρηση της Συμφωνίας, μέχρι τώρα -με εξαίρεση αυτό που μας αναφέρετε και δεν το έχουν στη διάθεσή τους οι υπηρεσίες του Υπουργείου μου βάσει των σημειωμάτων που έχω μπροστά μου- θα σας πω ότι δεν υπάρχει, δεν έχει στοιχειοθετηθεί παράβαση για την τήρηση της εφαρμογής της ρήτρας της εθνικής μεταχείρισης όσον αφορά στον υπολογισμό και την καταβολή των πάσης φύσεως λιμενικών τελών μεταξύ πλοίων υπό ελληνική και τουρκική σημαία στα πλαίσια της διμερούς ναυτιλιακής Συμφωνίας του 2000. Και αυτό το λέω για να μην ενισχύεται μία παραφιλολογία.

Πολύ περισσότερο υπάρχουν τα άλλα θέματα υγιούς ανταγωνισμού, ο οποίος θα πρέπει να αναπτυχθεί. Ξέρετε ότι σε άλλες περιοχές, όπως στην Αδριατική, οι ελληνικές εταιρείες εκτόπισαν τις ιταλικές εταιρείες από τον ανταγωνισμό της διακίνησης των επιβατών.

Αντίστοιχα, πιστεύω ότι έχουν την ικανότητα και οι Έλληνες επιχειρηματίες και οι Έλληνες εφοπλιστές και πάνω από όλα οι Έλληνες ναυτικοί να αντιμετωπίζουν τα θέματα που τίθενται στον ανταγωνισμό με την τουρκική πλευρά και να κερδίσουν και αυτό το στοίχημα.
Ας μη βλέπουμε τον ανταγωνισμό φοβικά. Ας τον βλέπουμε αισιόδοξα. Πρέπει να δούμε πού έχουμε πετύχει. Ιδιαίτερα στη θάλασσα έχουμε πετύχει, όπου υπήρχε ελεύθερος και ανοιχτός ανταγωνισμός.

Να είστε βέβαιοι ότι εμείς από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα στηρίξουμε τα ελληνικά συμφέροντα, ώστε να δρουν μέσα σε ένα περιβάλλον ανταγωνισμού, υγιούς και άδολου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Ορίστε, κυρία Ιατρίδη, έχετε το λόγο.

ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ: Κυρία Πρόεδρε, σίγουρα η κατάσταση είναι πάρα πολύ σοβαρή. Έχω τονίσει και στην πρωτολογία μου ότι υπάρχουν καταγγελίες. Υπάρχουν καταγγελίες από συγκεκριμένο πλοιοκτήτη ότι οι ελληνικές αρχές –ίσως και λόγω της υποστελέχωσής τους- δεν μπορούν να εφαρμόσουν ή δεν μπορούν να προβούν στους ελέγχους οι οποίοι απαιτούνται, με αποτέλεσμα τα τουρκικά πλοία να καταστρατηγούν την ελληνοτουρκική Συμφωνία, με το ίδιο voucher ή με την ίδια λίστα επιβατών να πραγματοποιούν δύο και τρεις ημερήσιες εκδρομές, ενώ οι Έλληνες, τα ελληνικά πλοία από την πλευρά τους να είναι νόμιμα σε όλες τις διατάξεις οι οποίες αφορούν τη συγκεκριμένη Οδηγία. Έτσι, δημιουργείται ένας αθέμιτος ανταγωνισμός. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Έχω εδώ και καταγγελία από δικηγόρο πληρεξούσιο δωδεκανησιακής πλοιοκτήτριας εταιρείας, τον κ. Μπόνη, ο οποίος έχει ενημερώσει, κύριε Υπουργέ, εγγράφως και το Υπουργείο Εξωτερικών ότι ο Τούρκος Πρόξενος όχι απλά δεν συμμετείχε στη συνάντηση που λέτε τον Απρίλη –ή ακόμα και να συμμετείχε, κατάλαβε λάθος- αλλά δεν αναγνωρίζει ουσιαστικά τη Συμφωνία και δεν αποδέχεται την αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής και το αντίστοιχο δημοσίευμα από την Εφημερίδα «Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ», αλλά και τη γνωμοδότηση του κ. Μπόνη, αν και είμαι σίγουρη ότι είστε ήδη ενήμερος, κύριε Υπουργέ. Παρ' όλα αυτά, θα πρέπει να το δείτε με ακόμη περισσότερη προσοχή με βάση τα στοιχεία τα οποία σας δίνω.

Θα ήθελα ακόμα να καταθέσω στα Πρακτικά και το μεγάλο ζήτημα της φοροδιαφυγής. Είναι ένα θέμα που καίει και το Υπουργείο Οικονομικών, από τη στιγμή που τουρκικά πλοία μεταφέρουν, όπως σας είπα και προηγουμένως, από τη Ρόδο προς την Τουρκία τουρίστες με πολλούς πλόες, χωρίς να φαίνεται αυτό στην πορεία και φυσικά, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος.

Θα καταθέσω στα Πρακτικά επιστολή του πλοιοκτήτη κ. Γεώργιου Σπανού την οποία έχει στείλει στο Γενικό Γραμματέα Εσόδων, τον κ. Θεοχάρη.
Κυρία Πρόεδρε, αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι ακρίτες νησιώτες θεωρούν ότι το ελληνικό κράτος δεν ασχολείται με τα προβλήματά τους. Και εδώ είναι προφανές ότι έχουμε κατάφωρη παραβίαση της συγκεκριμένης ελληνοτουρκικής συμφωνίας, η οποία προφανώς εντασσόταν στο γνωστό «ζεϊμπέκικο» του κ. Παπανδρέου με τον συχωρεμένο Ισμαήλ Τζέμ στη Σάμο. Είναι σημαντική, λοιπόν, η στάση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και του αρμόδιου Υπουργού.

Κατά την άποψή μου, χρειάζεται άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Οικονομικών, πολύ περισσότερο -και στηριζόμενη σε αυτά που είπε προηγουμένως ο κύριος Υπουργός- όταν σε δίκη που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στην Κω για το θέμα αυτό που συζητάμε, ένα από τα βασικά επιχειρήματα της τουρκικής πλευράς ήταν ότι η ελληνική πλευρά δεν θεωρεί ότι παραβιάζεται η ελληνοτουρκική συμφωνία. Μόνοι μας δηλαδή βγάζουμε τα μάτια μας!

Ή στη συνάντηση προφανώς η οποία πραγματοποιήθηκε προ δύο ή τριών μηνών, μία από τις δύο πλευρές δεν έθεσε σωστά τα δικαιώματά της ή η Τουρκία κάνει ότι δεν καταλαβαίνει αυτά που της λέμε. Και έχουμε τον Τούρκο πρόξενο να λέει, αναφερόμενος σε αντίποινα προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ότι αυτά αποτελούν πολιτική απόφαση της Τουρκίας και η απόφαση αυτή είναι υπεράνω των συμφωνιών.
Κυρία Πρόεδρε, δημοσιεύματα σήμερα μιλούν και για ίδρυση στην Τουρκία θυγατρικής εταιρείας της ΔΕΗ, η οποία πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί, για να γίνει σύνδεση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με το τουρκικό ηλεκτρικό δίκτυο.

Εύχομαι και αυτή η συμφωνία ή αυτή η φημολογία να μην πραγματοποιηθεί τελικά, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι να καταστρατηγούνται δικά μας δικαιώματα ή να κινδυνεύουν με κλείσιμο του διακόπτη νησιά όπως η Ρόδος, η Κως και τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα.

Την ίδια στιγμή έχουμε την κατάργηση βασικών δημοσίων δομών στα νησιά μας. Η υγεία είναι στο κόκκινο. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, ειδικά των μικρότερων, νοσεί βαθύτατα. Το πρόβλημα με το νερό συζητήθηκε σε προηγούμενη επίκαιρη ερώτηση.

Θα ήθελα να μου επιτρέψει ο κύριος Υπουργός να πω ότι ο Πάνος Καμμένος, όταν ήταν Υπουργός Ναυτιλίας, είχε ξεκινήσει μία διαδικασία με μονάδες αφαλάτωσης που πραγματικά θα έδιναν τη δυνατότητα αυτονομίας στα νησιά μας. Όμως, είναι χαρακτηριστικό ότι σε μονάδες αφαλάτωσης τελευταίας τεχνολογίας, που έγιναν τότε επί υπουργίας του, σήμερα δεν υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν. Νομίζω ότι και αυτό είναι ένα θέμα για το οποίο σας έχω ενημερώσει και είμαι βεβαία ότι θα το δείτε και αυτό με την ευαισθησία που σας χαρακτηρίζει.

Κυρία Πρόεδρε, εμείς οι ακρίτες νησιώτες χτυπάμε το καμπανάκι του κινδύνου και το χτυπάμε, δυστυχώς, πολύ καιρό τώρα. Εύχομαι η Κυβέρνηση επιτέλους να μας ακούσει.
Ευχαριστώ πολύ.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδα καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κυρία Ιατρίδη.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Κυρία συνάδελφε, εάν θέλετε, να σας δώσω και τον πίνακα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι υδροδοτήσεις και να δείτε και πόσες μελέτες είχαν εκπονηθεί στο παρελθόν και επί υπουργίας του κ. Καμμένου. Στον πίνακα που έχω, δεν έχω τέτοιες μελέτες.
Σε ό,τι αφορά το θέμα μας, τι περιλαμβάνει αυτή η συμφωνία, για να ξέρουμε τι λέμε; Λέει: «υπό όρους αμοιβαιότητας θα χρεώνουμε τα τέλη στις δύο πλευρές». Δεν υπάρχει καταγγελία παραβίασης, που να έχει τεκμηριωθεί, ότι δηλαδή τα τουρκικά πλοία πληρώνουν χαμηλότερα τέλη απ' ό,τι πληρώνουν τα ελληνικά στην Τουρκία μέχρι τώρα.

Προβλέπει ότι μπορούμε να διαθέτουμε τις προβλήτες, να γίνεται χρήση των λιμενικών ευκολιών, να γίνεται φόρτωση-εκφόρτωση φορτίων, επιβίβαση- αποβίβαση επιβατών, πληρωμή φόρων και τελών. Οι συνθέσεις των πληρωμάτων έχουν σχέση με την εθνική σημαία και εκεί οι κανονισμοί και οι περιορισμοί είναι διαφορετικοί.
Στην πραγματικότητα, όμως, τι συμβαίνει, κυρία Ιατρίδη; Πολλοί Έλληνες tour operators χρησιμοποιούν ήδη τα τουρκικά σκάφη για να προωθήσουν τα κυκλικά ταξίδια και τον περιηγητικό τουρισμό.

Γιατί το κάνουν; Γιατί είναι φθηνότερα. Γιατί ενδεχομένως το περιθώριο κέρδους τους είναι μεγαλύτερο.
Αυτό που οφείλουμε να κοιτάξουμε είναι την ανταγωνιστικότητά μας και να αφήσουμε την ιδεοληψία περί άλλων προβλημάτων γιατί θα σας πω και κάτι: Στη διάθεσή μας είναι να επιβάλλουμε ένα ενιαίου τύπου εισιτήριο και για τη μία πλευρά και για την άλλη για οποιονδήποτε επιβιβάζεται.

ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ: Μα, κύριε Υπουργέ, ο ιδιοκτήτης που πραγματοποιεί τους πλόες...

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Γι' αυτό η συζήτηση που ξεκίνησε στις 29 Απριλίου στον Πειραιά θα συνεχιστεί με την τουρκική πλευρά για να έχουμε ένα ενιαίου τύπου εισιτήριο. Και θέλω να δούμε πραγματικά ποιοι θα ωφεληθούν.

Σήμερα δεν υπάρχει ούτε ενιαίος τύπος εισιτηρίου ούτε ένα σύστημα με το οποίο να αποδίδονται κανονικά τα τέλη και οι εισφορές. Πάντως, από αυτά που μου αναφέρατε οφείλω να επισημάνω ότι καμμία από αυτές τις καταγγελίες δεν πηγαίνει προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Μου αναφέρατε καταγγελίες οι οποίες απευθύνονται προς το Υπουργείο Εξωτερικών. Καταγγελίες που αναφέρονται σε άλλες αρχές και δεν τις έχω. Θα χαρώ αν τις έχετε να μου τις δώσετε και να τις εξετάσουμε.

Είμαστε στη διάθεσή σας και για ενημέρωση στο Υπουργείο. Να το ξέρετε ότι ιδιαίτερα προς τους νησιώτες Βουλευτές το Υπουργείο μας έχει και ανοιχτές τις πόρτες και ανοιχτή τη διάθεση να βοηθήσει. Διότι πάντοτε πιστεύω ότι η τόνωση του Αιγαίου, η τόνωση της νησιωτικής πολιτικής και της ελληνικής ναυτιλίας δεν αποτελεί κομματικό αντικείμενο. Αποτελεί εθνικό ζήτημα.
Ευχαριστώ.
------------------------------
Πηγή: theseanation.gr
------------------------------