Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Αναστέλλεται η λειτουργία 6 ακόμη ΔΟΥ στις 17/6 - Υπ. Οικ. - Γ' Φάση του σχεδίου ενοποίησης και αναδιοργάνωσης Δ.Ο.Υ.

Ολοκληρώνεται η Γ’ φάση του σε εξέλιξη σχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενοποίηση και αναδιοργάνωση των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ), σύμφωνα με το οποίο αναστέλλεται η λειτουργία 20 ακόμη ΔΟΥ και 45 σημείων ελέγχου.
Ειδικότερα, από 17/6/2013 αναστέλλεται η λειτουργία 6 πρόσθετων ΔΟΥ σε νησιωτικές περιοχές της χώρας, ενώ οι υπόλοιπες 14 ΔΟΥ θα ενοποιηθούν στις 1/9/2013. Με τον τρόπο αυτό θα εκπληρωθεί η μνημονιακή υποχρέωση για λειτουργία 120 ΔΟΥ σε επίπεδο χώρας εντός του 2013, έναντι των 290 ΔΟΥ που λειτουργούσαν το 2011, αφού ήδη:
  • κατά την Α’ φάση του σχεδίου ενοποίησης (Οκτώβριος 2012) είχε ανασταλεί η λειτουργία 47 ΔΟΥ
  • και κατά τη Β’ φάση του σχεδίου ενοποίησης (Ιανουάριος 2013) είχε ανασταλεί η λειτουργία 51 ΔΟΥ.
Οι 6 πρόσθετες ΔΟΥ που αναστέλλεται η λειτουργία τους στις 17/6/2013 και η αντίστοιχη ΔΟΥ στην οποία αυτές εντάσσονται είναι:
  1. ΔΟΥ Σαλαμίνας –> ΔΟΥ Ε’ Πειραιά
  2. ΔΟΥ Κυθήρων –> ΔΟΥ Α’ Πειραιά
  3. ΔΟΥ Θάσου –> ΔΟΥ Καβάλας
  4. ΔΟΥ Παξών –> ΔΟΥ Κέρκυρας
  5. ΔΟΥ Ιθάκης –> ΔΟΥ Αργοστολίου
  6. ΔΟΥ Λέρου –> ΔΟΥ Κώ
Η επιλογή των ΔΟΥ έγινε με κριτήριο τη μικρή απόσταση από τη στεριά (Σαλαμίνα και Θάσος) ή το μικρό αριθμό συναλλαγών που διενεργούν με πολίτες. Συγκεκριμένα οι 4 ΔΟΥ που διαθέτουν τις λιγότερες ενεργές ρυθμίσεις (κάτω των 60) κατά την ημερομηνία 31/5/2013 παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα:

Δ.Ο.Υ.
Αριθμός ενεργών ρυθμίσεων την 31/5/13
ΣΑΛΑΜΙΝΑ
1.096
ΑΙΓΙΝΑ
250
ΘΑΣΟΣ
250
ΛΗΜΝΟΣ
248
ΠΟΡΟΣ
207
ΑΓ IOY ΚΗΡΥΚΟΥ
150
ΣΚΟΠΕΛΟΣ
126
ΥΔΡΑ
110
ΣΚΙΑΘΟΣ
107
ΣΠΕΤΣΕΣ
104
ΚΕΑ
103
ΑΝΔΡΟΣ
102
ΤΗΝΟΣ
93
ΚΑΡΠΑΘΟΣ
92
ΚΑΛΥΜΜΟΣ
89
ΜΗΛΟΣ
82
ΛΕΡΟΣ
58
ΚΥΘΗΡΑ
52
ΠΑΞΟΙ
29
ΙΘΑΚΗ
23

Σε κάθε μια από αυτές τις ΔΟΥ που αναστέλλεται η λειτουργία τους, ιδρύεται ένα Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ), το οποίο λειτουργεί ως ένα Φορολογικό ΚΕΠ. Τα ΓΕΦ στεγάζονται σε κτήρια των ΟΤΑ, ώστε να επιτευχθούν συνέργειες και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας τους. Στα ΓΕΦ οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν κάθε εργασία, για την οποία προσέρχονταν μέχρι σήμερα στις ΔΟΥ.
Παράλληλα ολοκληρώνονται οι διοικητικές ρυθμίσεις έτσι ώστε οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες. Ήδη το Υπουργείο Οικονομικών έχει προβεί σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του TAXISnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου (www.taxisnet.gr). Επιπρόσθετα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο εντός των επόμενων μηνών να είναι εφικτή η διεκπεραίωση των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ αποκλειστικά στις Τράπεζες, έτσι ώστε να καταργηθούν τα ταμεία από τις ΔΟΥ.
Η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία έγινε αυστηρά βασιζόμενη σε κριτήρια, όπως αποτυπώθηκαν στο Δελτίο Τύπου της 14/1/2013 του ΥΠΟΙΚ και αναλύθηκαν στο σχετικό Πόρισμα της Επιτροπής Ενοποιήσεων ΔΟΥ (Οκτώβριος 2012), τα οποία εν συντομία ήταν οικονομικά (ήτοι τα έσοδα που συνέλεξαν οι Εφορίες κατά το 2011) και διοικητικά (έτσι ώστε κάθε Νομός να έχει τουλάχιστον 1 ΔΟΥ εν λειτουργία).
Ταυτόχρονα στο αμέσως προσεχές διάστημα το ΥΠΟΙΚ προχωρά στην ενοποίηση των σημείων ελέγχου των ΔΟΥ ολόκληρης της χώρας. Έτσι στις 1/6/2013 υπήρχαν 103 σημεία ελέγχου, ενώ από 1/7/2013 θα προκύψουν 65 σημεία ελέγχου σε επίπεδο χώρας. Η ενοποίηση αυτή υλοποιείται ως συνένωση των Γραφείων – Τμημάτων Ελέγχου και Δικαστικού των ΔΟΥ σε μεγαλύτερες και πιο παραγωγικές μονάδες. Διευκρινίζεται ότι η συνένωση των σημείων ελέγχου δεν σημαίνει ότι αναστέλλεται και η λειτουργία της εκάστοτε ΔΟΥ, η οποία συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της με τα υπόλοιπα Τμήματα.
Οι ενοποιημένες ΔΟΥ με τη συγκέντρωση του κατακερματισμένου προσωπικού μπορούν πλέον να εστιάσουν στο ουσιαστικό τους έργο, που είναι η διενέργεια φορολογικών ελέγχων, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και τη συλλογή εσόδων για το Κράτος.
Η επιλογή των σημείων ελέγχου που ενοποιούνται έγινε βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων:
  • Παραμένουν σημεία ελέγχου στις πόλεις όπου λειτουργούν διοικητικά δικαστήρια (π.χ. πρωτοδικεία), έτσι ώστε να εκδικάζονται εκεί οι σχετικές υποθέσεις από το Τμήμα Δικαστικού των ΔΟΥ.
  • Μεταξύ 2 υποψήφιων σημείων ελέγχου επιλέγεται αυτό που έχει το μεγαλύτερο αριθμό βιβλίων Β’ κατηγορίας, που αποτελεί και το βασικό αντικείμενο ελέγχου των Τμημάτων Ελέγχου και Δικαστικού των ΔΟΥ.
Αναλυτικότερα η διαδικασία επιλογής των σημείων ελέγχου που θα παραμείνουν εν λειτουργία υλοποιήθηκε ως εξής:
Α. Στην επαρχία:
Τα κριτήρια είναι:
  1. Επιλέχθηκε να παραμείνει ένα σημείο ελέγχου ανά Νομό, για τους Νομούς που διατηρούσαν εν λειτουργία άνω της 1 ΔΟΥ.  Στην περίπτωση αυτή επιλέγεται η πόλη που έχει πρωτοδικείο. Αν 2 υποψήφιες πόλεις έχουν και οι 2 πρωτοδικείο ή καμιά τους δεν έχει πρωτοδικείο, τότε επιλέγεται η πόλη που έχει τα περισσότερα βιβλία Β’ κατηγορίας. Με το κριτήριο αυτό αναστέλλεται η λειτουργία των ακόλουθων σημείων ελέγχου, τα οποία εντάσσονται στην αντίστοιχη ΔΟΥ:
    1. ΔΟΥ Κω -> ΔΟΥ Ρόδου
    2. ΔΟΥ Θήβας -> ΔΟΥ Λειβαδιάς
    3. ΔΟΥ Γιαννιτσών -> ΔΟΥ Έδεσσας
    4. ΔΟΥ Μεσολογγίου -> ΔΟΥ Αγρινίου
    5. ΔΟΥ Άργους -> ΔΟΥ Ναυπλίου
    6. ΔΟΥ Β’ Λάρισας -> ΔΟΥ Α’ Λάρισας
    7. ΔΟΥ Α’ Ηρακλείου -> ΔΟΥ Β’ Ηρακλείου
  2. Επιλέχθηκαν προς αναστολή λειτουργίας τα σημεία ελέγχου σε μικρές ΔΟΥ σε νησιά τα οποία δεν έχουν πρωτοδικείο. Με το κριτήριο αυτό αναστέλλεται η λειτουργία των ακόλουθων σημείων ελέγχου, τα οποία εντάσσονται στην αντίστοιχη ΔΟΥ:
    1. ΔΟΥ Σάμου -> ΔΟΥ Α’ Πειραιά
    2. ΔΟΥ Λευκάδας -> ΔΟΥ Πρέβεζας
    3. ΔΟΥ Αργοστολίου -> ΔΟΥ Α’ Πατρών
    4. ΔΟΥ Ζακύνθου -> ΔΟΥ Πύργου
    5. ΔΟΥ Χίου -> ΔΟΥ Μυτιλήνης
  3. Επιλέχθηκαν προς αναστολή λειτουργίας τα σημεία ελέγχου στις 7 ΔΟΥ της χώρας που έχουν το μικρότερο αριθμό βιβλίων Β’ κατηγορίας και δεν έχουν ήδη ενοποιηθεί από τα παραπάνω κριτήρια. Με το κριτήριο αυτό αναστέλλεται η λειτουργία των ακόλουθων σημείων ελέγχου, τα οποία εντάσσονται στην αντίστοιχη ΔΟΥ:
    1. ΔΟΥ Καρπενησίου -> ΔΟΥ Λαμίας
    2. ΔΟΥ Άμφισας -> ΔΟΥ Λειβαδιάς
    3. ΔΟΥ Γρεβενών-> ΔΟΥ Κοζάνης
    4. ΔΟΥ Φλώρινας -> ΔΟΥ Καστοριάς
    5. ΔΟΥ Ηγουμενίτσας -> ΔΟΥ Ιωαννίνων
    6. ΔΟΥ Άρτας -> ΔΟΥ Πρέβεζας
    7. ΔΟΥ Κιλκίς -> ΔΟΥ Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

Β. Στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη:
Τα κριτήρια είναι:
  1. Παραμένουν σημεία ελέγχου στις ΔΟΥ οι οποίες στεγάζονται σε κτίριο του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου.
  2. Γίνεται κατανομή των σημείων ελέγχου σε περιοχές (κέντρο, βόρεια, νότια, δυτικά, ανατολικά).
  3. Επιλέγεται να παραμείνει το σημείο ελέγχου, που εντός της παραπάνω περιοχής, έχει τα περισσότερα βιβλία Β’ κατηγορίας. Εφόσον σε μια περιοχή θα δημιουργούταν ένα Τμήμα Ελέγχου που θα ξεπερνούσε σημαντικά το μέσο όρο του αριθμού των βιβλίων Β’ κατηγορίας ανά σημείο ελέγχου (ήτοι ~30.000), τότε εξετάζεται η παραμονή και 2ου σημείου ελέγχου εντός της ίδιας περιοχής.
Με τα ανωτέρω κριτήρια αναστέλλεται η λειτουργία των ακόλουθων σημείων ελέγχου, τα οποία εντάσσονται στην αντίστοιχη ΔΟΥ:
  1. Αττική:
    1. ΔΟΥ ΣΤ Αθηνών -> ΔΟΥ Α Αθηνών
    2. ΔΟΥ IB Αθηνών  ->  ΔΟΥ ΙΖ Αθηνών
    3. ΔΟΥ ΙΔ Αθηνών  ->  ΔΟΥ ΙΓ Αθηνών
    4. ΔΟΥ Αγίου Δημητρίου  -> ΔΟΥ Ηλιούπολης
    5. ΔΟΥ Νέα Σμύρνη ->  ΔΟΥ Α Καλλιθέας
    6. ΔΟΥ Αιγάλεω  -> ΔΟΥ Ελευσίνας
    7. ΔΟΥ Μαρούσι -> ΔΟΥ Νέα Ιωνίας
    8. ΔΟΥ A και Β Περιστερίου  -> ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων
    9. ΔΟΥ Χαλανδρίου και Ψυχικού -> ΔΟΥ Χολαργού - Αγίας Παρασκευής
    10. ΔΟΥ Άνδρου και Κεας -> ΔΟΥ Παλλήνης
    11. ΔΟΥ Αχαρνών -> ΔΟΥ Κηφισιάς
    12. ΔΟΥ Παλαιού Φαλήρου -> ΔΟΥ Γλυφάδας
    13. ΔΟΥ Νίκαιας και Δ Πειραιά -> ΔΟΥ Ε Πειραιά
    14. ΔΟΥ Γ Πειραιά και Μήλου και Σάμου -> ΔΟΥ Α Πειραιά
  2. Θεσσαλονίκη:
    1. ΔΟΥ Ιωνίας και Κιλκίς -> ΔΟΥ Αμπελοκήπων
    2. ΔΟΥ ΣΤ Θεσσαλονίκης -> ΔΟΥ Δθεσσαλονίκης
    3. ΔΟΥ Καλαμαριάς -> ΔΟΥ Ζ Θεσσαλονίκης
    4. ΔΟΥ Α Θεσσαλονίκης -> ΔΟΥ Ε Θεσσαλονίκης

Ακολούθως παρουσιάζεται πίνακας με τον αριθμό βιβλίων Β’ κατηγορίας όλων των ΔΟΥ που διαθέτουν Γραφείο – Τμήμα Ελέγχου και Δικαστικού, σε σειρά από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη:
Ελεγκτική Υπηρεσία ΔΟΥ
Αριθμός βιβλίων Β’ Κατηγορίας
ΠΑΤΡΩΝ Α'
28.268
ΠΑΛΛΗΝΗΣ
22.631
ΧΑΛΚΙΔΑΣ
21.836
ΣΥΡΟΥ
20.857
ΒΟΛΟΥ Α'
19.958
ΑΘΗΝΩΝ Δ'
19.019
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Β'
18.743
ΑΘΗΝΩΝ Α'
18.688
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε'
18.395
ΛΑΡΙΣΑΣ Α'
18.084
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
17.164
ΚΕΡΚΥΡΑΣ Α'
16.409
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Α'
16.036
ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
16.024
ΧΑΝΙΩΝ Α'
16.006
ΡΟΔΟΥ
15.769
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α'
15.753
ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
15.699
ΣΕΡΡΩΝ Α'
15.625
ΑΘΗΝΩΝ ΙΒ'
15.346
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
14.872
ΚΑΒΑΛΑΣ Α'
14.385
ΚΟΡΙΝΘΟΥ
14.324
ΑΘΗΝΩΝ ΙΓ'
14.205
ΑΘΗΝΩΝ ΙΔ'
14.112
ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Α'
14.099
ΛΑΜΙΑΣ
14.036
ΝΙΚΑΙΑΣ
13.794
ΚΟΖΑΝΗ
13.748
ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
13.432
ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Α'
12.953
ΑΘΗΝΩΝ ΣΤ'
12.840
ΠΥΡΓΟΥ
12.793
ΚΗΦΙΣΙΑΣ
12.532
ΤΡΙΚΑΛΩΝ
12.442
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Α'
12.152
ΒΕΡΟΙΑΣ
12.086
ΑΘΗΝΩΝ ΙΖ'
11.340
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
11.331
ΑΓΡΙΝΙΟΥ
11.285
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
11.278
ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
11.023
ΓΛΥΦΑΔΑΣ
10.965
ΠΕΙΡΑΙΑ Ε'
10.879
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
10.781
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ζ'
10.662
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Δ'
10.404
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
10.382
ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
10.258
ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
10.206
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ Β'
10.014
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤ'
9.998
ΠΕΙΡΑΙΑ Α'
9.911
ΨΥΧΙΚΟΥ
9.907
ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
9.848
ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
9.802
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
9.743
ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
9.454
ΑΙΓΑΛΕΩ
9.383
ΔΡΑΜΑΣ
8.944
ΡΕΘΥΜΝΟΥ
8.646
ΣΠΑΡΤΗΣ
8.550
ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
8.525
ΑΧΑΡΝΩΝ
8.245
ΚΩ
8.222
ΤΡΙΠΟΛΗΣ
8.179
ΕΔΕΣΣΑΣ
8.136
ΞΑΝΘΗΣ Α'
7.792
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
7.635
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ Α'
7.417
ΠΕΙΡΑΙΑ Δ'
7.346
ΚΙΛΚΙΣ
7.280
ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
7.054
ΝΑΥΠΛΙΟΥ
6.714
ΖΑΚΥΝΘΟΥ
6.684
ΠΡΕΒΕΖΑΣ
6.474
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
6.455
ΛΑΡΙΣΑΣ Β'
6.429
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
6.296
ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
5.800
ΘΗΒΑΣ
5.624
ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
5.584
ΑΡΤΑΣ
5.564
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ
5.486
ΣΑΜΟΥ
5.340
ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
5.072
ΧΙΟΥ
4.927
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
4.841
ΠΕΙΡΑΙΑ Γ'
4.733
ΦΛΩΡΙΝΑΣ
4.726
ΑΡΓΟΥΣ
4.494
ΛΕΥΚΑΔΑΣ
4.202
ΓΡΕΒΕΝΩΝ
3.090
ΑΜΦΙΣΣΑΣ
2.729
ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

--------------------------
Πηγή: ΥΠΟΙΚ
--------------------------
1.417