Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Από τη Λακωνία ξεκινά η αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα

Υποβάθμιση των τελωνείων Γυθείου και Νεάπολης προτείνει επιτροπή του ΥΠΕΣ.

Με υποβάθμιση έως και δύο βαθμούς απειλούνται τα τελωνεία Γυθείου και Νεάπολης Βοιών, μετά την πρόσφατη πρόταση-έκθεση της επιτροπής ΥΠΕΣ για αξιολόγηση των δομών του υπουργείου Οικονομικών.


Τα επικρατέστερα σενάρια θέλουν το τελωνείο Γυθείου να υποβαθμίζεται από Β΄ Τάξης που είναι σήμερα σε Γ΄ Τάξης ή αλλιώς σε Τοπικό Τελωνειακό Γραφείο, της εξ' άλλου και το τελωνείο της Νεάπολης.

Η πρόταση γίνεται εν ονόματι της πολυπόθητης αναδιάρθρωσης του δημοσίου τομέα και της συνακόλουθης εξοικονόμησης πόρων, παραγνωρίζει ωστόσο ότι οι δύο λακωνικές υπηρεσίες που βρέθηκαν στο στόχαστρο εδράζονται σε τουριστικές περιοχές με υπολογίσιμο όγκο εργασίας.

Η είδηση πέφτει ως κεραυνός εν αιθρία στη Λακωνία, καθώς ειδικά στην περίπτωση Γυθείου δε φαίνεται να συνυπολογίζεται το μεγαλεπήβολο έργο του λιμένα Γυθείου, ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, που αναμένεται να απογειώσει την τουριστική κίνηση, ως το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Περιφέρειας.

Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή Λεωνίδα Γρηγοράκου, ο οποίος με παρέμβασή του στη Βουλή επισημαίνει στον υπουργό Οικονομικών τις καταστροφικές επιπτώσεις για την οικονομία της Λακωνίας, σε περίπτωση που υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις ειδικά σε περίοδο οικονομικής ύφεσης.

«Είναι αυτονόητο, ότι στη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας μας χρειάζεται αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα για την εξοικονόμηση χρημάτων και υπαλλήλων, όμως θα πρέπει να τονίσουμε ότι ειδικά τα τελωνεία Γυθείου και Νεάπολης προσφέρουν ως Β΄ Τάξης πάρα πολλά οφέλη τόσο οικονομικά όσο και τουριστικά», υπογραμμίζει ο κ. Γρηγοράκος.

Υπενθυμίζει, παράλληλα, ότι το Γύθειο είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός με μεγάλη κίνηση πλοίων κρουαζιέρας και εμπορίου, δέχεται το σύνολο των εισαγωγών και εξαγωγών της Λακωνίας, ενώ την ίδια ώρα κατασκευάζεται το μεγαλύτερο νέο λιμάνι στη Νότια Πελοπόννησο που θα έχει αύξηση της προαναφερόμενης εμπορικής και τουριστικής κίνησης στο εν λόγω τελωνείο.

«Οι υπάλληλοι που υπηρετούν είναι τέσσερις, εκ των οποίων ο ένας είναι ο προϊστάμενος (πριν ένα έτος υπηρετούσαν επτά) με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τον όγκο εργασίας», τονίζει ο Λάκωνας βουλευτής, προσθέτοντας ότι με την υποβάθμισή του θα αναγκαστούν επαγγελματίες και πολίτες να μετακινηθούν σε άλλους νομούς προκειμένου να εξυπηρετηθούν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο οικονομικών εξόδων τους.

Όπως ενημερώνει, το ίδιο ισχύει και για το τελωνείο Νεάπολης, στο οποίο σήμερα υπηρετούν τρείς υπάλληλοι και δέχεται εξίσου μεγάλο όγκο εργασίας λόγω της αυξημένης κίνησης εμπορικών πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά και κρουαζιερόπλοιων τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω του τουρισμού στην περιοχή (Νεάπολη, Ελαφόνησος και Μονεμβασιά).

Ο κ. Γρηγοράκος ολοκληρώνει την παρέμβασή του, ρωτώντας ποια η κατεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών για τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες των δύο λακωνικών τελωνείων, προκειμένου να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται οι επαγγελματίες και οι πολίτες του νομού.
----------------------------------
Πηγή: lakonikos.gr
---------------------------------