Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

ΥΝΑ: Καθορίστηκαν οι απελευθερωμένες ακτοπλοϊκές γραμμές

Υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι ακτοπλοϊκές γραμμές που έχουν απελευθερωθεί και δεν ισχύει το κρατικό τιμολόγιο στα εισιτήρια των πλοίων εξέδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.

Ειδικότερα στην απόφαση αναφέρεται ότι:

α) Οι λιμένες οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 
β) και ειδικότερα το κριτήριο του αριθμού των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) και άνω διακινούμενων επιβατών, είναι οι ακόλουθοι:

Αγίας Μαρίνας Αττικής, Αγίου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας, Αγίου Νικολάου Φωκίδας, Αιγίου, Αλεξανδρούπολης, Αντίκυρας, Αντιρρίου, Αρκίτσας, Αστακού Αιτ/νίας, Βόλου, Γαλατά, Γλύφας, Γυθείου, Δάφνης, Ερμιόνης, Ελευθερών Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Ιερισσού, Ισθμίων, Ιτέας, Καβάλας, Καλαμάτας, Κατακόλου, Κεραμωτής, Κορίνθου, Κόστα Αργολίδας, Κυλλήνης, Λαυρίου, Μεθάνων, Μονεμβασιάς, Μύτικα Αιτ/νίας, Ναυπλίου, Νεάπολης Βοιών, Νέων Μουδανιών, Ουρανούπολης, Πατρών, Πάχης – Περάματος Μεγάρων, Πειραιώς, Περάματος, Πόρτο Λάγους, Πορτοχελίου, Πούντας Λακωνίας, Πρεβέζης, Πύλου, Ραφήνας, Ρίου, Σκάλας Κατερίνης, Τρυπητής, Ωρωπού, νήσου Αίγινας, νήσου Αμμουλιανής, νήσου Άνδρου, νήσου Αντιπάρου, νήσου Εύβοιας, νήσου Ζακύνθου, νήσου Θάσου, νήσου Θήρας, νήσου Κέρκυρας, νήσου Κεφαλληνίας, νήσου Κρήτης, νήσου Κω, νήσου Λέσβου, νήσου Μυκόνου, νήσου Νάξου, νήσου Πάρου, νήσου Πόρου, νήσου Σαλαμίνας, νήσου Σκιάθου, νήσου Σύρου, νήσου Ρόδου, νήσου Τήνου, και νήσου Χίου.

Για τις συνδέσεις που τόσο ο λιμένας αφετηρίας όσο και ο λιμένας προορισμού είναι ένας από τους ανωτέρω λιμένες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και κάθε κατηγορίας οχημάτων.

β) Οι λιμένες οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 α) και ειδικότερα το κριτήριο του αριθμού των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) και άνω διακινούμενων επιβατών και της εξυπηρέτησης της σύνδεσης από δύο τουλάχιστον ανεξάρτητες εταιρείες, είναι οι ακόλουθοι:

νήσος Αγκίστρι – νήσος Αίγινα, νήσος Αγκίστρι – Πειραιάς, νήσος Ελαφόνησος – Πούντα Λακωνίας, νήσος Ίος – Πειραιάς, νήσος Ίος – νήσος Πάρος, νήσος Ίος – νήσος Νάξος, νήσος Ίος – νήσος Θήρα, νήσος Ίος – νήσος Μήλος, νήσος Ιθάκη – νήσος Κεφαλληνία, νήσος Ικαρία – νήσος Σάμος, νήσος Κέα – Λαύριο, νήσος Κέα – νήσος Σύρος, νήσος Λέρος – νήσος Κως, νήσος Λέρος – νήσος Ρόδος, νήσος Λέρος – νήσος Σύμη, νήσος Λευκάδα – νήσος Μεγανήσι, νήσος Μήλος – Πειραιάς, νήσος Μήλος – νήσος Σίφνος, νήσος Σίφνος– Πειραιάς, νήσος Σκόπελος – Άγιος Κωνσταντίνος, νήσος Σκόπελος νήσος Σκιάθος, νήσος Σύμη – νήσος Κως, νήσος Σύμη – νήσος Ρόδος.

Σημειώνεται, ότι η απελευθέρωση των συνδέσεων «νήσος Ίος – νήσος Πάρος», «νήσος Ίος – νήσος Νάξος», ισχύει μόνο από 17-06-2013 έως 08-09-2013, χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα δραστηριοποιηθεί και δεύτερη ανεξάρτητη εταιρεία.

Για τις ανωτέρω συνδέσεις δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και κάθε κατηγορίας οχημάτων.

γ) Στις συνδέσεις νήσος Αλόννησος – Βόλος, νήσος Σκόπελος – Βόλος, νήσος Σπέτσες –Πειραιάς, νήσος Ύδρα – Πειραιάς, δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και κάθε κατηγορίας οχημάτων, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην περίπτωση (α) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 3, της υπό στοιχείο (3) αποφάσεως του προοιμίου.

δ) Επιπρόσθετα, στις κατωτέρω συνδέσεις :

i. «νήσος Κύθηρα – Περιφέρεια Πελοποννήσου», ήτοι η σύνδεση κάθε λιμένα της νήσου Κυθήρων με οιονδήποτε ηπειρωτικό λιμένα της εν λόγω Περιφέρειας (Ν. Βοιών, Γύθειο, Μονεμβασιά, Καλαμάτα, κ.λπ.)

ii. «νήσος Ιθάκη – Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος», ήτοι η σύνδεση κάθε λιμένα της νήσου Ιθάκης με οιονδήποτε ηπειρωτικό λιμένα της εν λόγω Περιφέρειας (Πάτρα, Αστακό Αιτ/νίας, κ.λπ.)

iii. «νήσος Σπέτσες – Περιφέρεια Πελοποννήσου», ήτοι η σύνδεση κάθε λιμένα της νήσου Σπετσών με οιονδήποτε ηπειρωτικό λιμένα της εν λόγω Περιφέρειας (Ερμιόνη, Πορτοχέλι και Κόστα Αργολίδος, κ.λπ.)

iv. «νήσος Ύδρα – Περιφέρεια Πελοποννήσου», ήτοι η σύνδεση κάθε λιμένα της νήσου Ύδρας με οιονδήποτε ηπειρωτικό λιμένα της εν λόγω Περιφέρειας (Ερμιόνη, Πορτοχέλι, κ.λπ.)

v. «νήσος Σαμοθράκη – Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», ήτοι η σύνδεση κάθε λιμένα της νήσου Σαμοθράκης με οιονδήποτε ηπειρωτικό λιμένα της εν λόγω Περιφέρειας (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα κ.λπ.), δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και κάθε κατηγορίας οχημάτων σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην περίπτωση (β) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 3 της υπό στοιχείο (3) αποφάσεως του προοιμίου.

ε) Επίσης δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και κάθε κατηγορίας οχημάτων για τις συνδέσεις από τον λιμένα της ΚΥΜΗΣ προς όλες τις κατευθύνσεις και επιστροφή.

στ) Παράλληλα, δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση από τον λιμένα της ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ προς όλες τις κατευθύνσεις για τη μεταφορά οχημάτων και επιστροφή.

2. Οι πλοιοκτήτες/ πλοιοκτήτριες εταιρείες που εμπίπτουν στις διατάξεις της παραγράφου 1 της υπό στοιχείο (3) αποφάσεως του προοιμίου, οφείλουν να ενημερώνουν εγγράφως, πλέον των αρμοδίων Διευθύνσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και τις οικείες Λιμενικές Αρχές, εντός τριών (03) ημερών από ενάρξεως ισχύος των εκάστοτε τιμών (κατά προέλευση – προορισμό – οικονομική θέση − κατηγορία οχημάτων) και οποιασδήποτε μεταβολής τους (μείωση, αύξηση) και διαφοροποίησής τους (εκπτώσεις, προσφορές).

3. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, εξακολουθεί να υφίσταται ανώτατη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και κάθε κατηγορίας οχημάτων στις πιο πάνω αναφερόμενες συνδέσεις λιμένων ή νήσων στα εκτελούμενα με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας μισθούμενα ή αποκλειστικής εξυπηρέτησης δρομολόγια.

4. Η παρούσα ισχύει από 01/11/2012 και μέχρι καταργήσεως ή τροποποιήσεως της και όχι πέραν της 31/10/2013 και έχει εφαρμογή στα εισιτήρια που θα εκδοθούν μετά την 01/11/2012.
-------------------------------
Πηγή: metaforespress.gr
-------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ ΣΕΛΙΔΑΣ: 

Με λίγα λόγια και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και έξω από τα δόντια όως έχει συνηθίσει να κάνει αυτή η σελίδα:

1) Όλα σχεδόν τα απομακρυσμένα και εξυπηρετούμενα από τοπικά φέρυ-μπόατ μικρά νησιά, εγκαταλείπονται στην οιαδήποτε τιμολογιακή (αναγκαία λόγω αύξησης κόστους καυσίμων και λοιπών χρεώσεων των πλοίων) αναπροσαρμογή τιμών.

2) Άλλωστε και αυτός είναι ο προφανής λόγος που απομονώθηκε ένα μέρος των μέχρι πρόσφατα επιδοτούμενων μικρών πλοίων για τοπικές γραμμές και "ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΙΤΤΑ" με "ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΚΟΜΑΤΙ" παραχωρήθηκε σε ορισμένους "ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ ΠΡΟΣΚΕΙΜΕΝΟΥΣ" και από κει και πέρα όλο το οικονομικό βάρος της εξυπηρέτησης των μικρών νησιών {Μεταξύ των οποίων και τα πολύπαθα από δεκαετίες Κύθηρα και Αντικύθηρα - τα οποία μάλιστα δεν κάνουν καν τον κόπο ούτε να τα αναφέρουν στην εγκύκλιο...} φορτώνεται στους κατοίκους, στους τουρίστες επισκέπτες {που το ερχόμενο καλοκαίρι δεν είναι ηλίθιοι να πληρώνουν μια περιουσία για να μετακινηθούν μερικά μίλια.. και θα προτιμήσουν να παραμείνουν στην ασφαλή φτηνή πλευρά της Ελλάδας...}.

3) Και για να είμαστε ακόμα πιο αιχμηροί και ίσως και αρκετά απαισιόδοξοι θα σκεφθούμε ότι μέσα στα υπόλοιπα βδελυρα που έχουν υπογράψει "ΟΙ ΣΩΤΗΡΕΣ ΜΑΣ"... περιλαμβάνεται και η σταδιακή παράδοση του τουρισμού και αργότερα ίσως και των ιδιοκτησιών η που ξέρεις και ολόκληρων νησιών η ακόμη και περιοχών, στην δικαοδοσία και τα συμφέροντα των δανειστών και "ΚΑΤ'ΕΥΦΗΜΙΣΜΟΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΩΝ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ".....

4) Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες μέχρι στιγμής πληροφορίες το υπάρχον πλοίο της τοπικής γραμμής Ε/Γ-Ο/Γ Πορφυρούσα δεν έλαβε την έγκριση για το δρομολόγιο των Αντικυθήρων {δηλαδή εκείνη την μικρή επιδότηση που συνέδραμε στα έξοδα του πλοίου για την διατήρηση του στην γραμμή, ειδικά την χειμερινή περίοδο}. Πράγμα που σημαίνει ότι είναι αμφίβολο εάν μετά το πέρας της ακινησίας του μετά την 10η Ιανουαρίου επανέλθει στην γραμμή, τουλάχιστον Νεάπολη Βοιών - Κύθηρα, η μετακινηθεί σε κάποια άλλη, ίσως αποδοτικώτερη πορθμειακή γραμμή....

5) Κατά τα άλλα η ΔΟΥ μεταφέρεται στην Σπάρτη. Οι ιατρικές υπηρεσίες στο νησί φθίνουν συνεχώς και η άμεση ανάγκη σύνδεσης με την στεριά γίνεται ακόμη εντονώτερη. Για να μην αναφέρομε τις εμπορικές ανάγκες και την διακίνηση των καυσίμων και προμηθειών των νησιών. 

6) Σιγά-σιγά η έλλειψη αυτή θα γίνει όλο και πιο έντονη και τα χρόνια θα γυρίσουν πολύ πίσω και μάλιστα πολύ γρήγορα. Γιατί η απομόνωση φέρνει πολλά κακά και οι Κυθήριοι το γνωρίζουν πολύ καλά ειδικά οι μεγαλύτεροι.

7) Έτσι από απλή περιέργεια θα θέλαμε να ρωτήσουμε όλους αυτούς τους αντιπροσώπους της περιοχής στο ελληνικό κοινοβούλιο εάν έχουν τελικά αναλογισθεί ποτέ τι ακριβώς υπογράφουν αλλά και στο όνομα ποιου υπογράφουν;;;  ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΨΗΦΙΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΜΑΣ και θα πρέπει πια να το καταλάβουν καλά και να το σκεφθούν καλά όταν θα τολμήσουν να επισκεφθούν τον τόπο. 

Και εκτός αυτού απαιτούμε και μια απάντηση σε όλα αυτά εκτός και εάν δεν τους ενδιαφέρουν και δεν τα διαβάζουν. Αλλά κάποιοι θα τα διαβάσουν και καλό θα ήταν να τους προτρέψουν να τα διαβάσουν και αυτοί και εμείς απλά περιμένουμε να μας πουν επι τέλους κάτι που να δίνει λύση αλλά και να διευκρινίζει ΚΑΘΑΡΑ τις ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ  αυτής της πολιτείας.
------------------------------------------