Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Ξεπούλημα. Αξιοποίηση. Θηλιά. Τα ενδεχόμενα στην υπόθεση του Αεροδρομίου Σπάρτης!

“ Την παραχώρηση χρήσης θα αιτηθεί ο Δήμος Σπάρτης αφού προηγουμένως κατέληξε στην ανάγκη αξιοποίησής του. ”

Ως οικόπεδο βλέπει το αεροδρόμιο το Δημόσιο δηλώνει ο Δαβάκης. Η Πατριανάκου σηκώνει τον πήχη ψηλά! Ο Δήμος καλείται να περάσει από πάνω… Ο Γρηγοράκος συμμετέχει νοερά!

ΣΠΑΡΤΗ. Το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης συνεδρίασε την Παρασκευή 30/11/12 ώρα 7 μ.μ. με θέμα την αξιοποίηση του αεροδρομίου Σπάρτης.

Με σχετική καθυστέρηση, το κορυφαίο όργανο της πόλης, ασχολήθηκε με ένα θέμα που όπως ελέχθη και στη συνεδρίαση είχε θέση προ ετών ο Κώστας Φούρκας αλλά δεν είχε εισακουστεί.

Εισηγητής του θέματος ήταν ο Δήμαρχος Σπάρτης κ Σταύρος Αργειτάκος. Κατά τη συνεδρίαση άλλαξε η διατύπωση του εγγεγραμμένου ως θέματος στην ημερήσια διάταξη. Η τελική, κατά πλειοψηφία, απόφαση ενέκρινε την αξιοποίηση του αεροδρομίου Σπάρτης και αίτημα του Δήμου για παραχώρηση της χρήσης του από το ΓΕΑ με προγραμματική σύμβαση που θα γίνει στη συνέχεια.


Στη συνεδρίαση είχαν κληθεί οι τρείς βουλευτές του Νομού κ.κ. Δαβάκης, Πατριανάκου και Γρηγοράκος. Παρέστησαν οι δύο βουλευτές της ΝΔ οι οποίοι και παρουσίασαν στο Σώμα τόσο τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει όσο και τις απόψεις τους για το θέμα. Ο κ Γρηγοράκος συμμετείχε νοερά, όπως είπε ο πρόεδρος του Σώματος.

Ο κ Πλειώτας επιχείρησε να «συμφιλιώσει» τις αποκλίνουσες απόψεις των δύο βουλευτών της ΝΔ, έτσι ώστε να έχει νόημα και η εισήγηση του Δημάρχου Σπάρτης, καλώντας, τελικά, το Σώμα να δώσει αρχικά την έγκρισή του για την αξιοποίηση του αεροδρομίου και την διερεύνηση και υλοποίηση σειρά ενεργειών έτσι ώστε να παραχωρηθεί το αεροδρόμιο στον Δήμο κατά χρήση. Το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία.

Ο κ. Δαβάκης ανέφερε ότι «παρά τις δυσμενείς  συνθήκες, αν το θέμα στραφεί προς την σωστή κατεύθυνση μπορεί να αποβεί ευεργετικό για τον τόπο. Χωρίς μεγαλοστομίες και προσεγγίζοντας την ουσία και την αλήθεια πρέπει να επιδιώξουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Δεν κρινόμαστε για τα ωραία λόγια αλλά για τα έργα».

Στην πρωτολογία του είπε: «Η Ελλάδα έχει 37 αεροδρόμια, πολλά, κάποια ανενεργά και κάποια υποβαθμισμένα. Το Υπουργείο Ανάπτυξης η η εταιρεία Αξιοποίησης Αεροδρομίων έχει κατανείμει τα αεροδρόμια σε 3 κατηγορίες οι οποίες και αποτελούν τα «μπουκέτα» που θα προσελκύσουν επιχειρηματίες επενδυτές. Σήμερα το αεροδρόμιο της Σπάρτης φαίνεται κι εκλαμβάνεται ως οικόπεδο. Κατά χρήση ανήκει στο Υπ. Εθνικής Άμυνας. Ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο».


Ο κ Δαβάκης τόνισε: «Την ύστατη στιγμή μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με τον πρόεδρο κ Αθανασόπουλο ώστε να πετύχουμε το αεροδρόμιο της Σπάρτης να συμπεριληφθεί στα «μπουκέτα»  Στις Αρχές (με τις οποίες είμαι σε επαφή)  διακρίνω μια αρνητική διάθεση αλλά πρέπει να επιμείνουμε. Μέσα στις ελκυστικές συστάδες των αεροδρομίων μπορούν να δοθούν και κάποια υποβαθμισμένα αεροδρόμια όπως αυτό της Σπάρτης...

Δεν παραγνωρίζω ότι ο Δήμος θέλει να αναλάβει μια τέτοια πρωτοβουλία αξιοποίησής αλλά δεν ξέρω αν έχει την οικονομική δυνατότητα έρευνας της αγοράς εντοπισμού ιδιώτη – επενδυτή και ολοκλήρωση της αξιοποίησης".

Ο κ Δαβάκης ζήτησε διευκρινίσεις για όσα ανέφερε η κ Πατριανάκου σε σχετικό έγγραφό της για το αεροδρόμιο και την παραχώρησή του στον Δήμο και ειδικά στο σημείο που αναφέρει ότι μπορεί ο Δήμος να αναλάβει και την αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Λαβούσα το λόγο η βουλευτής κ Πατριανάκου ανέφερε: «Αισθάνομαι την ιστορικότητα του Οργάνου του Δημοτικού Συμβουλίου πέρα από το εφήμερο των προσώπων. Έχω οραματιστεί το Παλλακωνικό μέτωπο. Να καθίσουμε όλοι οι αιρετοί σε ένα στρογγυλό τραπέζι  να δούμε και να σχεδιάσουμε το μέλλον. Ο αυτοκινητόδρομος βρίσκεται σε εξέλιξη και θα είναι έτοιμος τέλος 2013 αρχές 2014. Σε συνδυασμό με το λιμάνι του Γυθείου, το οδικό δίκτυο Σπάρτης – Γυθείου, το Μουσείο της Σπάρτης, την ανάπλαση και ανάδειξη του Μυστρά και το Αρχαίο Θέατρο της Σπάρτης μπορούμε να ελπίζουμε… Πρέπει όμως να δώσουμε αξιολογημένες προτεραιότητες. Το Αεροδρόμιο της Σπάρτης είναι κομβικό έργο».


Η βουλευτής Λακωνίας συνέχισε λέγοντας: «Όταν έθεσα το θέμα του νέου αεροδρομίου δεν εννοούσα πτήσεις από το εξωτερικό. Το υπάρχον αεροδρόμιο το αποσυνδέουν από το ευρωπαϊκό πλαίσιο πτήσεων. Πρέπει να δούμε αν και κατά πόσο μπορεί να υπάρξει πολιτικό αεροδρόμιο. Θα καταθέσω νέα ερώτηση γι’ αυτό. Ζήτησα από το Υπουργείο Οικονομικών ενημέρωση για τα Ακίνητα του Ελληνικού Δημοσίου στη Λακωνία. Είναι 2509. Θα σας δώσω αναλυτικά στοιχεία. Μέσα σε αυτά είναι και η απαλλοτριωμένη έκταση των 114 στρεμμάτων».

Η κ Πατριανάκου πρότεινε την «διεκδίκηση της παραχώρησης χρήσης του αεροδρομίου. Το όφελος από τέτοιες επενδύσεις θα είναι πολλαπλό. Ανέφερε ότι υπάρχει προηγούμενο δύο Δήμων σε Σιδηρόκαστρο και Μεσσήνη που μπορεί να δείξει τον δρόμο για το πώς ένας Δήμος μπορεί να αξιοποιήσει ένα μικρό αεροδρόμιο. Στη Μεσσήνη μάλιστα ο Δήμος επιχειρεί μέσω ΣΔΙΤ την διεύρυνση των επενδύσεων αναμένοντας σημαντικά έσοδα».

«Η πρότασή μου» τόνισε η κ Πατριανάκου «είναι να  υποβληθεί αίτημα προς το ΥΠΕΘΑ προκειμένου να παραχωρηθεί η χρήση. Θα πρέπει όμως αυτή η ενέργεια να συνοδεύεται από τεχνικοοικονομική μελέτη από ομάδα τεχνικών και ειδημόνων που θα δημιουργήσει ο Δήμος η οποία θα ενσωματώσει γνώση».

Δεν παρέλειψε να τονίσει ότι σε πολλές προτάσεις υπάρχει ένας αρνητισμός. «Οι αιρετοί, είπε πρέπει να βγαίνουμε έξω από το πρόβλημα και να καθοδηγούμε τα πράγματα. Η Λακωνία έχει μερίδιο στο νέο πακέτο στήριξης αλλά πρέπει να έχει σχέδιο και πρόγραμμα Η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι βουλευτές πρέπει να συνάψουμε συμμαχία. Στο Επιχειρησιακό της Περιφέρεια δεν πήγαμε με σχέδιο. Νικητές είναι αυτοί που υποβάλουν ώριμες κι έτοιμες προτάσεις».

Ο κ Αργειτάκος εισηγήθηκε το θέμα του που ακολουθούσε περισσότερο την λογική της κ Πατριανάκου με την συνηγορία του Προέδρου του Σώματος. Μετα από διαλογική συζήτηση που κατέδειξε ότι υπάρχει ακόμα πολύ δρόμος για την αναγκαία συμμαχία των αιρετών τοποθετήθηκαν και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων αλλά και δημοτικοί σύμβουλοι.

Ο κ Αποστολάκος τόνισε ότι έχει γίνει και άλλη πρόταση για το αεροδρόμιο στην Τραπεζοντή  κι επεσήμανε ότι είναι κρίσιμη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Τελικά η παράταξή του υπερψήφισε την εισήγηση του Δημάρχου.

Ο κ Βαλιώτης επεσήμανε ότι όσα ελέχθησαν οδηγούν σε μια επένδυση ιδιώτη για την εξυπηρέτηση ολίγων πολιτών που έχουν μικρά αεροσκάφη αναψυχής ή αθλητισμού. Το Δημόσιο είναι  αυτό που θα πρέπει να αναλάβει το κόστος σχεδιασμού και υλοποίησης της προοπτικής αξιοποίησης του αεροδρόμιου και όχι ο Δήμος του οποίου τα οικονομικά σύμφωνα με περιγραφή του Δημάρχου είναι απογοητευτικά. Η παράταξή του καταψήφισε την εισήγηση του Δημάρχου.

Κατά τον διάλογο αντηλλάγησαν απόψεις και θέσεις ανάμεσα στους δύο βουλευτές που σε κάποιες στιγμές είχαν εντελώς διαφορετική αφετηρία αλλά και στόχο. Ο κ Δαβάκης στην ουσία πρότεινε την αξιοποίηση – εκποίηση του αεροδρομίου μέσα σε ένα πλαίσιο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Δηλαδή το αεροδρόμιο της Σπάρτης να πουληθεί σε ιδιώτη επενδυτή για αξιοποίηση – εκμετάλλευση στα πλαίσια ενός ευρύτερου πακέτου πώλησης. Δεν διευκρινίστηκε όμως αν ο μελλοντικός επενδυτής που θα αγοράσει το «οικόπεδο» θα μπορεί να το αξιοποιήσει ως αεροδρόμιο ή και για άλλη χρήση!

Η κ. Πατριανάκου πρότεινε την διεκδίκηση του υπάρχοντος αεροδρομίου από το ΥΠΕΘΑ και από το ΥΠ Ανάπτυξης με παραχώρηση χρήσης και η αξιοποίησή του από τον Δήμο χωρίς σημαντικές και δαπανηρές παρεμβάσεις. Αυτό που δεν έχει διευκρινιστεί είναι αν η παραχώρηση γίνεται με την καταβολή ενοικίου προς τον φορέα που είναι ιδιοκτήτης του ακινήτου όπως και το αν παραχωρείται ως αεροδρόμιο ή ως οικόπεδο. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν και πήραν τον λόγο κι εκπρόσωποι ιδιοκτητών μικρών αεροσκαφών και πιλότων οι οποίοι τόνισαν ότι το υπάρχον αεροδρόμιο μπορεί να λειτουργήσει ως έχει και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενός αεραθλητικού κέντρου χωρίς να δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ. Αυτή η άποψη έδειξε να επηρεάζει σημαντικά τον Δήμαρχο Σπάρτης ο οποίος ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή συζητούσε τη πρόταση αναβολής του θέματος που είχε τεθεί από τον κ Δαβάκη, τελικά επέμεινε στην εισήγησή του αφού προηγουμένως επήλθε αλλαγή στο τίτλο του θέματος.

Τις επόμενες ημέρες λογικά θα πρέπει να υπάρξει μια εντονότατη κινητικότητα από την πλευρά του Δήμου Σπάρτης για δημιουργία ομάδας εργασίας, διερεύνησης όσων κατατέθηκαν στο Σώμα κι επαφής με τις αρχές που ορίζουν το μέλλον του αεροδρομίου Σπάρτης.

[Οι εξελίξεις δικαιώνουν σε μεγάλο βαθμό τις προσπάθειες του Γ Κουρτσούνη για αποφυγή δαπανηρών μελετών και για λειτουργία ενός ήπιας μορφής αεροδρομίου χωρίς "διεθνή" χαρακτηριστικά. Είναι προφανές ότι στην Ομάδα Εργασίας του Δήμου θα πρέπει να συμπεριληφθεί και ο Γιάννης Κουρτσούνης] 
-------------------------------
Πηγή: notospress.gr
-------------------------------