Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

36,3 Εκατ. Ευρώ για την προώθηση του Κρασιού. .

Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2012 ολοκληρώνονται οι πληρωμές απο τον ΟΠΕΚΕΠΕ των δικαιούχων του προγράμματος «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών» στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αμπελοοινικής αγοράς και του Εθνικού Φακέλου Στήριξης ολοκληρώνοντας ένα ακόμη χρόνο εφαρμογής του μέτρου.

Η εφαρμογή του μέτρου αφορά τη χρονική περίοδο 2012-2013, με συνολικό προϋπολογισμό 36,3 εκατ. € και αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης του ελληνικού κρασιού στις σημαντικότερες αγορές τρίτων χωρών όπως ΗΠΑ, Καναδάς, Ρωσία, Κίνα, Ελβετία, καθώς και στη μεγιστοποίηση των οφελών των ελληνικών συνεταιριστικών και ιδιωτικών οινοποιητικών επιχειρήσεων.

Το μέτρο είναι συγχρηματοδοτούμενο και ενισχύεται κατά 50% από κοινοτικούς πόρους, 30% από εθνικούς και το 20% από την ίδια συμμετοχή των δικαιούχων.

Η «οριζόντια» προβολή του ελληνικού κρασιού στις διεθνείς αγορές, πραγματοποιείται από τα προγράμματα της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), που λαμβάνουν το 25% του συνολικού προϋπολογισμού του μέτρου.

Το ελληνικό κρασί προβάλλεται σε επίπεδο Περιφέρειας και προωθούνται οι οίνοι Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης(Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης(Π.Γ.Ε.), μέσω προγραμμάτων ομάδων και μεμονωμένων οινοποιητικών επιχειρήσεων.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Καθηγητής Αθανάσιος Τσαυτάρης για το 4ο έτος εφαρμογής του προγράμματος 2012-2013, προχώρησε στην έκδοση υπουργικών αποφάσεων για την ένταξη δικαιούχων, όπως η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο.), ο Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών(Ο.Π.Ε.), Ιδιωτικές και Συνεταιριστικές Οινοποιητικές Επιχειρήσεις καθώς και Ομάδες αυτών, εγκρίνοντας, στο πλαίσιο αυτής της δράσης, 21 Νέα προγράμματα και 27 προγράμματα Ανανέωσης συνολικού προϋπολογισμού 8.000.000. €.

Ο Υπουργός, Αθανάσιος Τσαυτάρης με αφορμή τη σημαντική αύξηση στις εξαγωγές των ελληνικών κρασιών, δήλωσε: «Είναι σημαντικό ότι ήδη το εξαγωγικό εμπόριο των οινοποιητικών επιχειρήσεων, δικαιούχων του μέτρου, παρουσίασε αύξηση 8-10%. 

Από το πρώτο κιόλας έτος εφαρμογής του μέτρου, παρουσιάστηκαν θετικά αποτελέσματα ως προς τη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού κρασιού, με το άνοιγμα νέων αγορών και επανατοποθέτηση του ελληνικού κρασιού σε παραδοσιακές αγορές. 

Με την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου το Υπουργείο, σε συνεργασία με όλους τους φορείς του κλάδου, στοχεύει στην αποτελεσματική διείσδυση και καθιέρωση στην παγκόσμια αγορά των ελληνικών κρασιών, που διαθέτουν «ταυτότητα», ποιότητα συνδεδεμένη με τον τόπο παραγωγής, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής και ως επάξιοι πρεσβευτές της ελληνικής κουλτούρας, μεταφέρουν πολιτισμικά μηνύματα της χώρας μας».
------------------------------
Πηγή: agroschannel.com
------------------------------