Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Απελευθέρωση: Πώς μοιράζεται ο τομέας της επίγειας εξυπηρέτησης

Σημαντικά οφέλη θα έχει η περιφέρεια από την πλήρη απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που υλοποιεί η κυβέρνηση με την ανάδειξη των αναδόχων μετά από σχετικό διαγωνισμό.



Σύμφωνα, με τις προβλέψεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η απελευθέρωση θα φέρει μείωση του κόστους έως και 50%, αύξηση των πτήσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, μείωση του μεταφορικού κόστους, αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας, νέες θέσεις εργασίας και άλλα οφέλη που θα ενισχύσουν την τουριστική κίνηση, προς την ελληνική περιφέρεια.

Με βάση τις σχετικές αποφάσεις του υπουργού Υποδομών, Μ. Βορίδη, η Olympic Handling αναλαμβάνει 32 αεροδρόμια, η Goldair 21 και η Swissport 17 αεροδρόμια για τα επόμενα 7 χρόνια, στις κατηγορίες υπηρεσιών Διαχείρισης αποσκευών (baggage handling), εξυπηρέτησης αεροσκαφών στην πίστα (ramp handling) και Διακίνησης φορτίου και ταχυδρομείου μεταξύ του αεροσταθμού και του αερ/φους.

Αναλυτικότερα, η Olympic Handling αναλαμβάνει την επίγεια εξυπηρέτηση στους κρατικούς αερολιμένες Χανίων «Δασκαλογιάννης», Κω «Ιπποκράτης», Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Σαντορίνης, Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης», Μυκόνου, Σάμου «Αρίσταρχος», Ακτίου, Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», Αράξου, Ιωαννίνων «Πύρρος», Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος», Καλαμάτας, Καρπάθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου «Ήφαιστος», Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου «Παπαδιαμάντης», Χίου «Όμηρος», Νάξου, Σύρου «Βικέλας», Κυθήρων, Καστοριάς «Αριστοτέλης», Κοζάνης «Φίλιππος», Ικαρίας «Ίκαρος», Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Μήλου και στους δημοτικούς αερολιμένες Λέρου, Κάσου, Καστελόριζου και Σητείας.

Η Goldair αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των αεροδρομίων Χανίων «Δασκαλογιάννης», Κω «Ιπποκράτης», Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Σαντορίνης, Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης», Μυκόνου, Σάμου «Αρίσταρχος», Ακτίου, Αλεξανδρούπολης «Δημόκριτος», Αράξου, Ιωαννίνων «Πύρρος», Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος», Καλαμάτας, Καρπάθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου «Ήφαιστος», Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου «Παπαδιαμάντης», Χίου «Όμηρος», Πάρου και Σκύρου.

Τέλος, η Swissport στους Κρατικούς Αερολιμένες Χανίων «Δασκαλογιάννης», Κω «Ιπποκράτης», Ζακύνθου «Σολωμός», Σαντορίνης, Μυτιλήνης «Ο. Ελύτης», Μυκόνου, Σάμου «Αρίσταρχος», Ακτίου, Αράξου, Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος», Καλαμάτας, Καρπάθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου «Ηφαιστος», Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου «Παπαδιαμάντης» και Χίου «Όμηρος».

Αξίζει να αναφερθεί ότι, η παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης εισέρχεται σε περίοδο πλήρους απελευθέρωσης ύστερα από ένα μεταβατικό στάδιο 2,5 ετών.

Η αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης έχει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 200 εκατ. ευρώ και είναι πλήρως απελευθερωμένη στα αεροδρόμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας. Σημειώνεται ότι μετά την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας οι τιμές στις υπηρεσίες handling έχουν μειωθεί από 15% έως και 40%, καθώς και ότι πριν από την απελευθέρωση, η τιμή ανά επιβάτη έφτανε τα 15-20 ευρώ, έναντι 8-10 ευρώ σήμερα.

Τέλος, όπως προβλέπεται και στο νέο μνημόνιο, από το τέλος Μαρτίου 2012 θα πρέπει να προσδιοριστεί η πολιτική καθιέρωσης ρυθμιστικών αρχών έως το Σεπτέμβριο του 2012.

Αναδιαρθρώνεται και αναβαθμίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία εναρμονίζεται με τους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού», συστήνεται φορέας παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς.
-------------------------
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
-------------------------